Gå til innhold

har hatt litt problemer med bygging av pc

Anbefalte innlegg

CPU står konstant på 100% og det går tregt å åpne flere vinduer på internett og sånt? har instalert windows på nytt noen ganger, men da har alt virket normalt første fem minutter før cpu har goppet opp på 100%

Når jeg bygde pc satte jeg inn alle kortene samtidig, kan det ha noe å si? burde jeg sette in alt et og et kort?, kan noen forklare meg hvordan jeg eventulet skal avinstalere alle kort og rekkefølgen på hvordan jeg skal sette det inn igjen? må jeg installere windows på nytt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan du setter inn komponenter har INGENTING å si. Tropr at de aller aller fleste faktisk gjør dette...

Uansett, når du har installert på nytt, har du da formatert skikkelig?

Og for å kunne si noe som helst mer om PCen di må vi nok vite alt om den. Hva alle delene heter osv (Hvis du ikke vet kan du les epå pakkene eller laste programmet HWInfo)

Lenke til kommentar

er bios satt opp riktig da

de fleste hk idag har inne bygget lyd og lan og slikt

du kan få prob med at du har lydkort i maskinen i tilleg til den du har og med 2 lydkort så er det ikke alltd dette går samme med lan

Disable den som er på hk

Noen hk må du oxo sette opp cpu speed og ramm speed på sjekk at alle instillinger er riktig, Husk å gå på alle undermenyer du kan finne i bios mye rart som kan gjemme seg der

Lenke til kommentar

Jeg har ikke gjordt noen instillinger i biosen? hva skal de diverse tingene stilles på? hadde problemet før jeg instalerte lydkortet og! bruker imesh og kaaza men hadde probleme før jeg lastet ned det og, har formatert når jeg har instalert windowsen på nytt, så jeg tror ikke det hjelper å formatere den igjen!

Min PC:

MSI 845PE MAX2 Hovedkort S478/533mhz I845PE, ATA/100, ATX, USB2.0, DDR333

Intel Pentium 4 2.66 GHz Boxed PC533 Socket PGA478, 512kB "Northwood"

2*: Crucial PC2700 DDR-DIMM 512MB CL2.5 6ns Unbuffered, Non-parity, 2.5V, 64Meg x 64

Western Digital Caviar 120GB IDE 7200RPMSpecial Edition 8MB cache WD1200JB

Sapphire Radeon 9700 Atlantis 128MBAGP, ATI 9700, DVI-I, TV-Out, Retail

Creative Soundblaster Audigy Player Lydkort PCI med Firewire, Retail

Sony DVD-spiller IDE 16x/40x

Lenke til kommentar

det hovedkortet har et innebygget lydkort og du bør disable det

Gå inn i biosen og let etter integrated pheripales og disable ac97 controller og annen audio controllere

du har da 2 lydkort innstallert og det kan skape mye artig trøbbel

husk å avinstaller alle lydkort drivere før du disabler det innebygde lydkortet og reinstaller audigy kortet

Lenke til kommentar
det hovedkortet har et innebygget lydkort og du bør disable det

Gå inn i biosen og let etter integrated pheripales  og disable ac97 controller og annen audio controllere

du har da 2 lydkort innstallert og det kan skape mye artig trøbbel

husk å avinstaller alle lydkort drivere før du disabler det innebygde lydkortet og reinstaller audigy kortet

Skal ikke en jumper på hovedkortet flyttes eller holder det å gjøre det fra Bios?

Lenke til kommentar

Spørr du mæ så spørr æ dæ!

Neida, Jeg mener å vite hva det er! Trykk ctrl alt delete , og så ser du på prosseser og på hvor mye cpu kraft de forksjellige tingene tar!

En venn av meg hadde ei fil som hette winnet som tok opp 99% av cpu krafta! Sjekk det!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...