Warz Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 (endret) Så lenge du er medlem av en stat må du betale til den (f.eks. skatt og militærtjeneste) mot at den sikrer din trygghet og gir deg muligheter (f.eks. politi og skole). Er enig i at det er kjønnsdiskriminerende, og om vernepliktig er nødvendig eller ikke får være opp til hver enkelt, men så lenge du er medlem av en stat må du innfinne deg etter dens regler. Har du noen kilde på at rullebladet ditt blir slettet etter noen få år? Har jeg aldri hørt før. Helt uenig. Bare for å nevne noen, hvorfor har ikke land som Australia, Belgia, Frankrike, Japan, India, Spania, UK og USA verneplikt da? Norge henger etter! SLAVEARBEIDET burde ha blitt avskaffet for lengst. Til og med Sverige er i gang med avskaffelsen av slaveverket. At vi betaler skatt er vel en annen diskusjon (der jeg uansett mener skattene er alt for høye), men jeg mener skatten kan gå til å betale for et forsvar basert på profesjonelle styrker, der man faktisk jobber frivillig. Dette tror jeg vil være mer lønnsomt for alle. Jeg er også uenig i at man må "finne" seg i denne regelen. Det er tross alt takket være våre kjære total nektere at dommene for militærnekting er gått fra, var det 16 måneder uten lov og dom til i beste tilfelle betinget fengsel i 14 dager? Når det gjelder kilde: Se på lov om strafferegistrering: http://www.lovdata.no/all/tl-19710611-052-0.html paragraf 6 del 7 Dom på ubetinget fengsel inntil 6 måneder, ungdomsfengsel eller arbeidsskole når den dømte er løslatt, på prøve eller endelig, mer enn 5 år før attesten blir utstedt. Det samme gjelder for dom på bemyndigelse til anbringelse i tvangsarbeid eller kursted når bemyndigelsen har vært brukt. Det samme gjelder også dom på samfunnsstraff der den subsidiære fengselsstraffen er inntil 6 måneder, og samfunnsstraffen er utført mer enn 5 år før attesten blir utstedt. Det finnes dog en uttømmende attest som ikke vil "slettes", men denne har ingen betydning for meg da jeg ikke planlegger jobb i "forsvaret" eller politi. Endret 20. mars 2009 av Warz Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Er forsåvidt imot verneplikt jeg og, syns det skulle vært valgfritt om du vil i militæret eller ikke. Men så lenge det er pålagt av staten og man vil være en del av den må man følge dens regler. At vi gir opp litt av vår personlige frihet til en stat for å slippe "naturtilstanden" syns jeg er nødvendig. Lenke til kommentar
Warz Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 (endret) Er forsåvidt imot verneplikt jeg og, syns det skulle vært valgfritt om du vil i militæret eller ikke. Men så lenge det er pålagt av staten og man vil være en del av den må man følge dens regler. At vi gir opp litt av vår personlige frihet til en stat for å slippe "naturtilstanden" syns jeg er nødvendig. Ja... da regner jeg med at vi ser ulike løsninger på problemet. Hvis alle hadde totalnektet hadde vi ikke hatt noe forsvar Det er selvsagt kun en drømme situasjon, men jo flere som totalnekter jo større er sannsynligheten for at noe blir gjort. Mulig jeg rømmer landet en dag, men inntil da går jeg heller i fengsel enn og godta dette slavearbeidet som vi i dag er påtvunget. Og jeg anbefaler alle andre å gjøre det samme, og som jeg liker å si, med æren godt i behold Endret 20. mars 2009 av Warz Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Men tro meg, havner du der så kommer du til å bli ødelagt av å ikke gjøre en dritt. Nei men nå må du for faen slutte å klage. Du fikk MUDe etter hvert, vær fornøyd med det! Cry me a river, build a bridge and get over it for faen! Ubrukelige folk har det kjipt i militæret, sånn er det dessverre. Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Du er bra dum hvis du blir taua inn og må sone for det her, når det er såpass simpelt å bli erkært tjenesteudyktig. Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Men tro meg, havner du der så kommer du til å bli ødelagt av å ikke gjøre en dritt. Nei men nå må du for faen slutte å klage. Du fikk MUDe etter hvert, vær fornøyd med det! Cry me a river, build a bridge and get over it for faen! Ubrukelige folk har det kjipt i militæret, sånn er det dessverre. Og hvor pokker får du det fra at jeg er ubrukelig? Lenke til kommentar
Warz Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Du er bra dum hvis du blir taua inn og må sone for det her, når det er såpass simpelt å bli erkært tjenesteudyktig. Jeg vil heller si du er bra feig som lyver deg unna et hvert problem i stedet for å ta tak i det som en mann. Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Nå løy ikke jeg da, de ville ikke ha folk med psykisk bagasje (attest fra overlege). Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Vel... jeg forbinder ære med å forsvare frihet. Slavearbeidet er noe jeg er veldig i mot, dessutten er det hele ekstremt kjønnsdiskriminerende. Det er selvsalgt de som ikke mener det samme, men saken er den at verneplikt er galt, og må avskaffes. Det eneste jeg personlig kan gjøre for å ta del i kampen er og total nekte. Dessutten vil rullebladet bli slettet etter noen få år, så jeg ser ikke på "framtiden" som ødelagt da jeg faktisk planlegger å bruke de årene på å studere. De fleste som først krever en politiattest i dag vil somregel kreve en utdømmende attest. På min står det en mopedtrimmebot fra 2003 eller no Ang. kjønnsdiskriminering, så var det flertall for tjenesteplikt for jenter her om dagen i en "simulert" høring. Warz; Du virker bare feig og lat og offer for ræv holdning. Og om det blir krig, drar du sikkert til sverige og gjemmer deg istedet for å forsvare norske interesser for ja kanskje nettopp slaveri som du sier?? Men hold deg for all del unna militæret, for jeg vil ikke risikere å måtte legge livet mitt og andres i hendene til noen som har så foggy innstilling. Kom deg i fengsel du, det er bøst Bling bling Lenke til kommentar
Warz Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Når så mange av de som "dimmer" lyver seg unna, mens de som er ærlige og mener at slaveri er galt blir satt i fengsel stiller jeg meg spørrende til din påstand om at jeg er den feige og late med dårlige holdninger. Hadde jeg vært det hadde jeg funnet på en god dimme grunn og kommet meg unna en gang for alle. Fengsel er heller ikke særlig bøst, heller lite fristende, men når alternativet er slaveri for staten, da mener jeg samvittighetsfange er bedre. Når ble det "ræva holdninger" å mene at alle mennesker skal kunne bestemme over sitt eget liv? Anyways, blir det krig har vi neppe noen god sjans. Det er uansett bedre at noen klarer å ta over Norge enn at vi er slaver i vårt eget land. Som ordtaket sier, Those who give away freedom for temporary security deserve neither and loses both. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 for å si det sånn, mye av førstegangstjenestens jobber er som en helt vanlig jobb. du kan også si å jobbe som sivilist er slaveri siden du må betale skatt, men for all del... tro det du vil Lenke til kommentar
Warz Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 for å si det sånn, mye av førstegangstjenestens jobber er som en helt vanlig jobb. du kan også si å jobbe som sivilist er slaveri siden du må betale skatt, men for all del... tro det du vil Nei... det du må huske på er at ingen må jobbe Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 (endret) Syns de kunne betalt oss med vakre damer og mjød som de gjorde i middelalderen Jeg er egentlig litt enig med deg Warz, vi burde tjent ihvertfall litt mer på å surre rundt der inne, f.eks når "utdanningen" er ferdig. Men uansett, synes jeg alle skal stille opp for landet sitt, penger eller ei Endret 22. mars 2009 av Magnalf Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 for å si det sånn, mye av førstegangstjenestens jobber er som en helt vanlig jobb. du kan også si å jobbe som sivilist er slaveri siden du må betale skatt, men for all del... tro det du vil Nei... det du må huske på er at ingen må jobbe ikke? hva med militærpoliti som traver rundt i gatene her i Bodø som et eksempel Lenke til kommentar
Warz Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 for å si det sånn, mye av førstegangstjenestens jobber er som en helt vanlig jobb. du kan også si å jobbe som sivilist er slaveri siden du må betale skatt, men for all del... tro det du vil Nei... det du må huske på er at ingen må jobbe ikke? hva med militærpoliti som traver rundt i gatene her i Bodø som et eksempel Hva er det du snakker om? Bortsett fra "militære" må da ingen jobbe. Spiller heller ingen rolle hvilken lønn man får i militære, den som tvinges kan ikke følge sine egene verdier, men må derfor følge andres. En slik krenkelse kan ikke godtas. At man stiller opp for landet kan være en ting, men de fleste stiller opp når en har pistol mot tinningen. Det gjør det ikke lenger spesielt ærefult å "stille opp" da man ikke har noe valg. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 vel det jeg mente var vel egentlig at MP som traver var at de passer på ro og orden akkurat som de sivile selskapene gjør, strengt tatt så er dette en jobb samt mekaniker, kokk osv... men hvis dette er feil så gærne rop ut Lenke til kommentar
Warz Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 vel det jeg mente var vel egentlig at MP som traver var at de passer på ro og orden akkurat som de sivile selskapene gjør, strengt tatt så er dette en jobb samt mekaniker, kokk osv...men hvis dette er feil så gærne rop ut Jeg skjønner ikke hva dette har med verneplikt aka Norges Slaveordning og min påstand om at "ingen må jobbe" å gjøre? Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 var bare min tolkning at de som går førstegangstjenesten blir plassert på en plass men en arbeidsoppgave å gjøre, men er det du mener at noen som går førstegangstjenesten ikke har en arbeidsoppgave? Lenke til kommentar
Warz Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Tror du missforstår meg... Jeg svarte på innlegget ditt der du sier at: du kan også si å jobbe som sivilist er slaveri siden du må betale skatt Jeg mener at å betale skatt ikke kan sammenlignes med slaveri fordi ingen er tvunget til å jobbe. Lenke til kommentar
digitalglenn Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 (endret) Tror du missforstår meg... Jeg svarte på innlegget ditt der du sier at: du kan også si å jobbe som sivilist er slaveri siden du må betale skattJeg mener at å betale skatt ikke kan sammenlignes med slaveri fordi ingen er tvunget til å jobbe. haha like gøy vær gang og møte på folk som har et så tjukt teppe forran øya som deg, militæret er IKKE slaveri arbeidsoppgavene er helt idividuelle og du velger selv hva slags oppgaver du tar på deg, mye av det går ut på vedlikehold av utstyr og den andre delen går ut på og lære og beskytte landet sitt. kan si meg enig i at og tvinge folk som absolutt ikke vil blir litt feil, men det viser seg i VELDIG mange tilfeller at de som først er inne har en kjempe god tid i militæret, det går rett og slett på instilling og egne holdninger. og uttalelsen om at "ingen må jobbe" er kansje et dummeste jeg har hørt, for om du ikke jobber får du ikke penger, da bor du på gata og sulter ihjel, eventuelt går du på sosial stønad vilket du så pent har stemplet som og "lyve seg unna problemer" og hevder ikke er og "ta det som en mann" for med din logikk er alt arbeid hvor du har en sjef slavearbeid for til syvende og sist bestemmer sjefen din hva du gjør og når, uansett om du kaller han "løytnant" eller dagelig leder. nei ærlig talt du får åpne øya dine, for holdningen di ner så lav og jævelig at hadde du kommet til meg på et intervju til min bedrift ville jeg sendt deg på hue og ræva ut igjen og fortalt alle ledere jeg kjenner om deg. for ærlig talt hvem vil egentlig ansette en som ikke gidder løfte på ræva for landet sitt engang, militær tjeneste er kansje den slappeste formen for arbeid jeg noen sinne har vært med på... om du ikke takler det er du rett og slett bare en svak, svak person. foreløbig personanalyse av deg er: 17-22 år lavt utdanna, radikale holdninger og mener at staten er korupt og bare vil oss vondt, du hater politi og du går mest sansynelig kledd som en raddis, en og annen button med anarki merke finnes rundt om på eiendelene dine og. du bruker mest sansynelig milde narkotiske stoffer (uten at det egentlig bryr meg noe nevnverdig, men det er typisk for personligheten) og stort sett har du lite eller ingen fremtidsutsikter. Endret 23. mars 2009 av digitalglenn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå