Novocaine Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Nå blir jeg visst innkallt til august, hva er det nå jeg kan gjøre for å slippe unna dette tullet? Jeg er virkelig ikke typen til å marsjere rundt, og ser det ikke for meg at jeg kommer til å klare å ta et sirkus som dette er alvorlig. Holder det å møte opp med skikkelig "fuck you"-holding for å dimme direkte? Vil jo helst ikke lyge, og jeg mener oppriktig at jeg ikke har noe der å gjøre. Har jo hørt at de er ute etter å bli kvitt potensielle dimmere før man ruster folk opp, men gjelder dette bare folk med sykdommer? Eventuelt, er det vits i å få tak i en attest på dårlig rygg? Har det i familien, så det burde ikke være vanskelig å spinne en god historie rundt dette. Lenke til kommentar
Blabla1 Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Er det ikke bare å stryke på den teoretiske prøven? Lenke til kommentar
Novocaine Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Er vel litt sent når jeg er innkallt til tjeneste. Trodde virkelig at det ikke var interesse for en halvsmart kar som tydelig ytrer at han ikke vil inn. Men men, alt for å ikke bruke penger på noe vi trenger. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Er det ikke bare å stryke på den teoretiske prøven? Litt kjipt å oppgi det som grunn for at du ikke var i militæret til eventuelle fremtidige arbeidsgivere... Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Ble stemplet ikke tjenestedyktig av legen, han kikket på legeattesten min, så ordet "Epi-pen" og da var det hele unnagjort på et par sekunder. At jeg hadde epi-pen (adrenalinpenn) var en risiko for de andre, og derfor kunne jeg ikke bli stemplet som tjenestedyktig. tull! en i troppen min hadde epi-pen, han var aldri engang vurdert som tjeneste udyktig kommer nok helt ann på hvem lege du møter på og hva du sier til han. Jeg var på Kjevik, og jeg sa ikke noe spesielt til legen før han stemplet meg ikke tjenestedyktig. Han spurte om jeg trodde jeg kunne gjennomføre førstegangstjenesten, jeg svarte ja, han kikket på legeerklæringen og så var det over. Stiller meg litt skeptisk til det du sier, spurte legen og han sa at dersom man hadde epi-pen så var du ikke tjenestedyktig, end of story. Lenke til kommentar
Blabla1 Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 (endret) Er det ikke bare å stryke på den teoretiske prøven? Litt kjipt å oppgi det som grunn for at du ikke var i militæret til eventuelle fremtidige arbeidsgivere... Ah! Jeg strøyk nesten.. kom under halveis på alle delene. for liten tid! Viste ikke at det ble oppgitt for arbeidstakere(blir det d?) :/ Skrev også svarene mine på feil sted i oppgaven, så del 1 kom på stryk.. Endret 19. mars 2009 av Zonked223 Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Det blir ikke oppgitt, men arbeidsgivere har en tendens til å spørre hvorfor man ikke har avgitt førstegangstjeneste. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Nå blir jeg visst innkallt til august, hva er det nå jeg kan gjøre for å slippe unna dette tullet? Jeg er virkelig ikke typen til å marsjere rundt, og ser det ikke for meg at jeg kommer til å klare å ta et sirkus som dette er alvorlig. Holder det å møte opp med skikkelig "fuck you"-holding for å dimme direkte? Vil jo helst ikke lyge, og jeg mener oppriktig at jeg ikke har noe der å gjøre. Har jo hørt at de er ute etter å bli kvitt potensielle dimmere før man ruster folk opp, men gjelder dette bare folk med sykdommer? Eventuelt, er det vits i å få tak i en attest på dårlig rygg? Har det i familien, så det burde ikke være vanskelig å spinne en god historie rundt dette. Gjennomfør siviltjeneste, vel. Så slipper du "sirkuset". Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Er siviltjeneste bare å plukke søppel osv? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Tja, kan være renovasjon, førskole/barnehage, ekstrahjelp i diverse samfunnsnyttige jobber osv. Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Huffameg. Og det uten lønn? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Du får lønn, men det er nok minimalt... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 140 kroner om dagen, pluss gratis bolig. Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 140??? Håper jeg slipper all dritten. Skal lyve så mye som mulig om det trengs. Kaster ikke bort et år på å tjene noe jeg kunne gjort på et par uker. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Lyver du for å unnslippe militærtjeneste, har det en strafferamme på et halvt års fengsel i fredstid. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 (endret) jeg ble innkalt og ga faen i å møte opp, enden på visa ble 2 politiavhør. i første avhøret sa jeg bare att jeg hadde glemt av hele greia, men det gikk ganske lang tid før jeg ble innkalt til avhør første gangen, 9 mnd eller noe. lovte også i det første avhøret å møte opp på ny innkallelse, men den fikk jeg aldrig, men jeg fikk ny innkallelse til politiet i da, uten att noen visste hvorfor. fikk et brev i posten her om dagen der det sto jeg var fritatt for militæret. nå skal det sies att jeg faktisk ville inn i militæret en liten periode da jeg var uten jobb, men da var det fullt, så jeg kom ikke inn. Endret 19. mars 2009 av Simkin Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Lyver du for å unnslippe militærtjeneste, har det en strafferamme på et halvt års fengsel i fredstid. WTF? Seriøst? Jaja, et halvt år er bedre enn ett i alle fall. Om man ikke blir innkalt etterpå? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 (endret) Lyver du for å unnslippe militærtjeneste, har det en strafferamme på et halvt års fengsel i fredstid. WTF? Seriøst? Jaja, et halvt år er bedre enn ett i alle fall. Om man ikke blir innkalt etterpå? og arbeidsgivere pleier jo å være veldig glade i folk som har ett halvt år bak murene... kanskje jeg burde melde inn alle på forumet som sier de skal lyve for å slippe forresten, 140 kr dagen er ikke så ille som det høres ut som, du får jo gratis mat, bosted, klær og strøm. hvis du ikke har noen faste utgifter som forsvaret ikke dekker er det ca 4200 i rene lommepenger pr mnd. Endret 19. mars 2009 av aklla Lenke til kommentar
digitalglenn Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 (endret) skjønner VIRKELIG ikke folk som stresser seg ihel med og slippe militæret er like: masse gode erfaringer mye nye venner og bekjente masse fyllehistorier greit med lommepenger og dimme penger man får leke med våpen! mye nyttig lærdom opplevelser og venner og ting du husker resten av livet shure ikke alt er like gøy, men det er virkelig ikke så ille som folk tror, kan tenke deg ca 20-30 dager det året som er mindre artig... men men ser den at personer som har mindre eller inteteksiterende antenner ikke har det så bra i militæret... Endret 19. mars 2009 av digitalglenn Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Er helt idiotisk å prøve alt man kan for å slippe et år i forsvaret. Når jeg skulle inn til førstegangstj lurte jeg meg unna, det angrer jeg veldig på den dag i dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå