Gå til innhold

Hvordan slippe militæret?

RAGE_21_23

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har atopisk eksem som gjør at jeg trenger fuktighetskrem med en gang jeg har dusjet/badet, hvis ikke får jeg eksem. Har i tillegg temmelig dårlig syn. Tror dere jeg vil bli stemplet som "ikke tjenestedyktig" da?

Er det slik at hvis man blir stemplet "ikke tjenestedyktig" slipper å gå inn i siviltjeneste, eller må man det?

Må alle som nekter/slipper militæret inn i siviltjeneste? Takker for svar.

Lenke til kommentar
Sosial angst og religion?! Si nå bare at du sliter med konstant hodepine til spontane tider og at du har skaffet deg time til Nevrolog men ligger i kø på å komme inn. Virka for meg men jeg fikk konstantert migrene så nå må jeg gå på piller :(

Skaff deg nye briller som stemmer med synet ditt så skal du se at hodepinen forsvinner ;)

Lenke til kommentar

Selv om jeg fortalte om nedsatt syn/eksem bestod kom jeg allikevel igjenom og ble satt som tjenestedyktig. Litt merkelig syntes jeg, men men. Fikk kun 4/10 dog, så da er vel sannsynligheten liten for at jeg blir kalt inn?

Sa og at jeg vuderte å søke siviltjeneste.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor mye som må til før en blir erklært ikke tjenestedyktig? Jeg skal snart på sesjon og har i hvertfall -3.25 på begge øyne, har også pollenallergi samt at jeg ble dritkvalm og besvimte en gang i gymmen for et par måneder siden. De er vel ikke så glad i folk som besvimer under fysisk påkjenning?

(Jeg vil ikke i militæret, men gidder ikke å stresse med å ljuge og sånn hvis jeg ikke trenger)

Endret av tord1skjold
Lenke til kommentar
Noen som vet hvor mye som må til før en blir erklært ikke tjenestedyktig? Jeg skal snart på sesjon og har i hvertfall -3.25 på begge øyne, har også pollenallergi samt at jeg ble dritkvalm og besvimte en gang i gymmen for et par måneder siden. De er vel ikke så glad i folk som besvimer under fysisk påkjenning?

(Jeg vil ikke i militæret, men gidder ikke å stresse med å ljuge og sånn hvis jeg ikke trenger)

Du blir erklært ikke tjenestedyktig pga. synet. 99% sikkert

Endret av White Fox
Lenke til kommentar
Mye i forsvaret virker veldig ulogisk, men det meste har faktisk en rimelig god forklaring.

Javisst. Han tredjemann som jeg og Bjørkmo bodde på rom med på opptaket nå sist, røk ut pga. anstrengelsesastma. Dette sto ingenting om i helseprofilen hans, men han valgte å være åpen om dette (noe som kan påvirke grenaderkontrakten han allerede hadde, fyren var intops-klarert og alt).

Neida, militærlegen velger å anbefale at han ikke skal komme inn på bakgrunn av ordet "astma". Det legen ikke vet, er at av de 21 år fyren har levd med dette, har de første 20 årene vært i total uvitenhet om denne lidelsen. Han fikk det påvist av sivil lege for et års tid siden, og fikk skrevet ut medisiner mot dette - ikke fordi han er avhengig av medisiner for å fungere, men fordi de kan gjøre hverdagen litt lettere for ham. Forøvrig er han aktiv idrettsutøver og har som sagt aldri hatt noen plager ifm. denne astmatypen. Dessverre fikk han ikke tilsendt papirer fra fastlegen sin, som kjenner situasjonen ordentlig, før han ble sendt hjem fra Kjevik.

It sucks!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...