Gå til innhold

Hvordan slippe militæret?

RAGE_21_23

Anbefalte innlegg

Det og bare si at du ikke vil inn kan nytte.

Har et par kompiser hvor guttungene dems skulle inn i fjor den ene ville og kom ikke inn.Den andre ville ikke og kom inn,han hadde tjeneste i 4 måneder før han kom ut igjen sleit jævla mye før han blei dimmitert.

En ting dem ikke vil ha i militæret er skinnheads.

Så dra den fult ut,klipp deg snauskallet,boots og camo bukse og vær veldig virkeligsfjern og spør mye om våpentrening/våpen,lær deg endel om disse temaer for at dem forstår at du har en interesse for våpen.Spør også om det er mulig og komme til Afganistan med en gang,gjerne med et glis.

Bare ikke dra den så langt at dem får mistanke om at du faker.

Bare vær klar over at du er aldri helt sikker,det er helt og holden kontrolløren som bestemmer over hvordan ditt liv blir i et år.

Narkoman kan også fungere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981287349

Hvorfor slippe militæret ?

Hvorfor har du ikke lyst ?

OT:

Så hva er militæret da? hvis dere ikke skyter med våpnene deres,hva gjør dere da?

Militæret er mye mer en skyting, du lærer disiplin, respekt for dine medsoldater, omsorg osv.

Endret av Slettet+981287349
Lenke til kommentar

tviler på at det er sant,men jeg hørte en historie om en fyr som slapp militæret. X ble spurt hvorfor han ville i militæret, og da svarte X at det var fordi han skulle drepe negere. og som følge av dette utsagnet slapp militæret.

det sikreste er dersom du har en legeattest på en eller annen sykdom eller sinnslidelse av betydning. eksempelvis at du er veldig nærsynt og må ha briller,epilepsi osv. eller at du er suicidal el.

Lenke til kommentar
De merker hvis du tuller på hørselstesten, det er jeg nesten bombesikker på. :p

Jeg hadde 9/9 på hørsel og synstest, men 4/9 på psykisk helse (?), og ble erklært tjenesteudyktig. Lett.

Det gjør de, ja. Men det finnes guider på nettet til hvordan en skal omgå det, visstnok.

Under rekrutten så er det veldig, veldig lett å dimme. Er bare å dra til lege eller psykolog og komme med noe svada om hvorfor du ikke vil være her, så ordner det seg.

Lenke til kommentar

Vel, jeg ville og skulle inn, men har ett problem, migrene. Jeg sa i fra om det på sesjon, men tydeligvis var det ikke så nøye da. Så på innrykksdagen for et par uker siden sa jeg det som det var til legen at jeg har migrene (har dog ikke fått diagnose fra fastlege, han sier bare at det er vanskelig å påvise om det faktisk er migrene) og etter litt snakking så fikk jeg høre at: "nei, jeg kan ikke sende deg til gsv." Jeg fikk sjokk, ble irritert, sur, nesten på gråten og usikker på hele situasjonen. Ikke minst var jeg irritert på meg selv for at jeg i det hele tatt hadde nevnt migrene. Men jeg var bare ærlig og sa hvordan det var.

Anyway så tror jeg dette kan funke på alle og enhver som ikke vil inn. Husk jeg snakket jo faktisk bare, har ikke noen papirer fra lege. Nå er det jo sånn at jeg kan beskrive akkurat hvordan migrene oppleves, og legen vet selvsagt hvordan det faktisk er. F. eks. at det oppstår lett ved stress. Rekruttid i gsv = stress + migrene = reint helvete. Så for de som vil prøve å lyge seg unna med migrene kan det være lurt å lese om symptomer på migrene.

Nå føler jeg meg litt dum som hjelper folk å slippe militæret siden jeg fullt ut støtter at vi har et forsvar og tjenesteplikt og at jeg faktisk ville inn selv, men etter å ha fått et slag i tryne fra dem så driter jeg litt i det.

Og har du faktisk migrene, men vil inn: IKKE nevn det. Det vil jeg angre på lenge.

Lenke til kommentar
jeg trodde det var verneplikt for menn jeg, og basta bom.. er det ikke en LITEN plikt for norske menn å komme i militæret?

Du er pliktig til å stille opp om landet ditt trenger deg. Nå har det seg slik at forsvaret per i dag ikke har bruk for mer enn en litt stor brøkdel av de vernepliktige. Resten slipper unna.

Lenke til kommentar
jeg trodde det var verneplikt for menn jeg, og basta bom.. er det ikke en LITEN plikt for norske menn å komme i militæret?

Du er pliktig til å stille opp om landet ditt trenger deg. Nå har det seg slik at forsvaret per i dag ikke har bruk for mer enn en litt stor brøkdel av de vernepliktige. Resten slipper unna.

Ikke alle trenger å stille opp i krigstid/om dem trenger det heller. Kommer an på grunnlaget for fritakelse osv...

Lenke til kommentar
Ikke alle trenger å stille opp i krigstid/om dem trenger det heller. Kommer an på grunnlaget for fritakelse osv...

Vel,det kommer an på hvor store mannskapstap et land har hatt.

På slutten av andre verdenskrig var innkalte soldater i tyskland helt nedi 13/14 årsalderen.

Lenke til kommentar

Jeg ble sendt hjem igjen etter 3 dager på grunn av sykdom. :wow: Problemet var faktisk at jeg hadde litt lyst.

'Sykdommen' var at jeg fikk anfall (våknet om natten med følelsen av at hele kroppen var full av strøm. Akkurat som når beinet ditt sovner, bare overalt og mye mer intenst. Samtidig begynte hjertet å gå bananas så jeg trodde en liten stund at min tid var kommet. :D) av en eller annen grunn. Fikk heller aldri sovet noe eller spist noe og etter 3 dager med det vandret jeg bare rundt som en zombie så jeg tror de ikke turte mer. :p Legen min var litt av en sissyboy. Aldri møtt en lege som har vært så paranoid. "Du kan få disse anfallene i skogen og da kan du dø".

Morsom opplevelse dog. :)

Lenke til kommentar

Du kan gjøre mye selv om du har knekt et bein. om du får anfall i tide og utide er du en fare for deg selv, og i mange tilfeller andre. Om du fryser i hjel på runn av et anfall, så er det forsvaret som får svi. Det vil de ikke. Din sykdom er betraktelig farligere enn en knekt fot.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...