boffeeen Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Hvordan jeg slapp militæret, selv om det ikke var intensjonen: Les feil under synstesten^^ xBoffen: Hvor gammel er du? 18, født 30.09.90 Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 Hmm, mystisk. Kontakt dem dersom du vil inn. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 (endret) Hvis man bor i spesielle fylker (blant annet Oslo) kan man søke om fotlenke. Jeg vet selv om en totalnekter som sitter i sin leilighet og soner straff for totalnekt. Man kan da jobbe osv som normalt. Selvsagt er det ikke særlig gøy å gå gjennom den prosessen, men det er til stor hjelp for alle som er slik som deg. Alternativet er som du sier å bytte til siviltjeneste, jeg mener jeg leste et sted at man kan si når som helst at man vil bytte ( at man er pasifist osv) og at du da har rett til å bytte. Mulig det var på dimme.cjb eller kampen mot verneplikt, kan ikke si helt sikkert. Nei, altså totaltnekt og fengsel er nok i drøyeste laget, er nok noe som ikke kommer til å skje for min del, men tanken har vært/er jo der. Det som er for jævlig er at om man vil slippe så må man enten juge, totalnekte eller gjøre et eller annet veldig galt som får deg dimmet, og dette ligger ikke helt i min gate. Det at førstegangstjenesten er noe en må igjennom, altså tvangen, samt at det man driver med i mine øyne, bare er tull, er vel det som tar knekken på meg. Vi er en gjeng sauer som løper rundt med våpen, vasker og bretter klær, står på stedet og trapper, samt marsjerer mens vi har skriende befaler rundt oss, det er så langt unna hva jeg egentlig kunne tenkt meg å gjøre at det er latterlig. Dog det hele kunne nok vært lettere om en hadde hatt mer frihet, normal lønn og om jeg hadde hatt en stilling som hadde passet meg litt bedre, men slik er det jo ikke og dette bidrar mer til mistrivselen min. Endret 3. mai 2009 av Nitrius Lenke til kommentar
Maggot_FF Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Hvis man bor i spesielle fylker (blant annet Oslo) kan man søke om fotlenke. Jeg vet selv om en totalnekter som sitter i sin leilighet og soner straff for totalnekt. Man kan da jobbe osv som normalt. Selvsagt er det ikke særlig gøy å gå gjennom den prosessen, men det er til stor hjelp for alle som er slik som deg. Alternativet er som du sier å bytte til siviltjeneste, jeg mener jeg leste et sted at man kan si når som helst at man vil bytte ( at man er pasifist osv) og at du da har rett til å bytte. Mulig det var på dimme.cjb eller kampen mot verneplikt, kan ikke si helt sikkert. Nei, altså totaltnekt og fengsel er nok i drøyeste laget, er nok noe som ikke kommer til å skje for min del, men tanken har vært/er jo der. Det som er for jævlig er at om man vil slippe så må man enten juge, totalnekte eller gjøre et eller annet veldig galt som får deg dimmet, og dette ligger ikke helt i min gate. Det at førstegangstjenesten er noe en må igjennom, altså tvangen, samt at det man driver med i mine øyne, bare er tull, er vel det som tar knekken på meg. Vi er en gjeng sauer som løper rundt med våpen, vasker og bretter klær, står på stedet og trapper, samt marsjerer mens vi har skriende befaler rundt oss, det er så langt unna hva jeg egentlig kunne tenkt meg å gjøre at det er latterlig. Dog det hele kunne nok vært lettere om en hadde hatt mer frihet, normal lønn og om jeg hadde hatt en stilling som hadde passet meg litt bedre, men slik er det jo ikke og dette bidrar mer til mistrivselen min. Oi.. dette viser at folk virkelig er forskjellige. I stedet for å mistrives med at man blir kommandert rundt å må gjøre mye du egentlig ikke vil, så ta det med et smil om munnen og vis at du kan like bra som befalet forventer, eller enda bedre. Det er bra med førstegangstjeneste for "dagens ungdom". Du må huske at vasking av klær, rydding av rom, å følge ordre og alt det der ike er først og fremst for at du skal bli flink til å vaske eller flink til å legge deg flat for andre, men for å lære deg å holde orden i livet ditt, skulle det være jobbrelatert eller i hjemmet. Mer frihet og normal lønn? du Får som regel fri på samme tidspunkt som i en vanlig jobb og "lønnen" er ikke ille med tanke på at du ikke trenger å betale hverken bolig eller mat. Misforstå meg rett, jeg respekterer dine tanker om førstegangstjenesten, men hvis man gjør en liten innsats blir alt så mye bedre. Ikke la deg knekke av gørre befaler eller noe sånn. gjør akkurat som de sier uten å gjøre noe mer ut av det. være nøye og punktlig så blir du fort godvenn med befalet. Befalene er bare folk som deg selv, de har ikke noen som helst form for høyere utdanning som deg (som regel ikke hvertfall), de har bare en trang til å vise hvem som er sjefen pga sitt ene år på befalskolen. Vis dem at du legger deg litt flat for de, og de lar deg kjapt være i fred. Lenke til kommentar
Warz Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Topic er "hvordan slippe militæret", ikke "gode argumenter for å dra i militære". Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Oi.. dette viser at folk virkelig er forskjellige. I stedet for å mistrives med at man blir kommandert rundt å må gjøre mye du egentlig ikke vil, så ta det med et smil om munnen og vis at du kan like bra som befalet forventer, eller enda bedre. Det er bra med førstegangstjeneste for "dagens ungdom". Du må huske at vasking av klær, rydding av rom, å følge ordre og alt det der ike er først og fremst for at du skal bli flink til å vaske eller flink til å legge deg flat for andre, men for å lære deg å holde orden i livet ditt, skulle det være jobbrelatert eller i hjemmet. Mer frihet og normal lønn? du Får som regel fri på samme tidspunkt som i en vanlig jobb og "lønnen" er ikke ille med tanke på at du ikke trenger å betale hverken bolig eller mat. Misforstå meg rett, jeg respekterer dine tanker om førstegangstjenesten, men hvis man gjør en liten innsats blir alt så mye bedre. Ikke la deg knekke av gørre befaler eller noe sånn. gjør akkurat som de sier uten å gjøre noe mer ut av det. være nøye og punktlig så blir du fort godvenn med befalet. Befalene er bare folk som deg selv, de har ikke noen som helst form for høyere utdanning som deg (som regel ikke hvertfall), de har bare en trang til å vise hvem som er sjefen pga sitt ene år på befalskolen. Vis dem at du legger deg litt flat for de, og de lar deg kjapt være i fred. Som regel gjør jeg mitt beste, og jeg har også prøvd så godt jeg kan å trives, men for min del så hjelper det ikke. Jeg kan komme på en grunn til at jeg er i militæret, og det er fordi jeg må, er ingen verdens ting som gleder meg mens jeg har tjeneste, dog skal ikke si imot at jeg kanskje hadde trives med en annen stilling f.eks, jeg går utifra slik det er nå. Det med at vask og div. skal hjelpe en med orden, disiplin osv... er greit nok, men for min del, så trengs ikke det, da jeg har vært ryddig og meget flink nok på den fronten lenge før jeg begynte i militæret. Frihet nevner jeg fordi det er slik jeg opplever det, til nå har vi hatt nokså lange dager (Endt tjeneste rundt 20.00 som regel), med noe unntak såklart. Lenke til kommentar
Maggot_FF Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Oi.. dette viser at folk virkelig er forskjellige. I stedet for å mistrives med at man blir kommandert rundt å må gjøre mye du egentlig ikke vil, så ta det med et smil om munnen og vis at du kan like bra som befalet forventer, eller enda bedre. Det er bra med førstegangstjeneste for "dagens ungdom". Du må huske at vasking av klær, rydding av rom, å følge ordre og alt det der ike er først og fremst for at du skal bli flink til å vaske eller flink til å legge deg flat for andre, men for å lære deg å holde orden i livet ditt, skulle det være jobbrelatert eller i hjemmet. Mer frihet og normal lønn? du Får som regel fri på samme tidspunkt som i en vanlig jobb og "lønnen" er ikke ille med tanke på at du ikke trenger å betale hverken bolig eller mat. Misforstå meg rett, jeg respekterer dine tanker om førstegangstjenesten, men hvis man gjør en liten innsats blir alt så mye bedre. Ikke la deg knekke av gørre befaler eller noe sånn. gjør akkurat som de sier uten å gjøre noe mer ut av det. være nøye og punktlig så blir du fort godvenn med befalet. Befalene er bare folk som deg selv, de har ikke noen som helst form for høyere utdanning som deg (som regel ikke hvertfall), de har bare en trang til å vise hvem som er sjefen pga sitt ene år på befalskolen. Vis dem at du legger deg litt flat for de, og de lar deg kjapt være i fred. Som regel gjør jeg mitt beste, og jeg har også prøvd så godt jeg kan å trives, men for min del så hjelper det ikke. Jeg kan komme på en grunn til at jeg er i militæret, og det er fordi jeg må, er ingen verdens ting som gleder meg mens jeg har tjeneste, dog skal ikke si imot at jeg kanskje hadde trives med en annen stilling f.eks, jeg går utifra slik det er nå. Det med at vask og div. skal hjelpe en med orden, disiplin osv... er greit nok, men for min del, så trengs ikke det, da jeg har vært ryddig og meget flink nok på den fronten lenge før jeg begynte i militæret. Frihet nevner jeg fordi det er slik jeg opplever det, til nå har vi hatt nokså lange dager (Endt tjeneste rundt 20.00 som regel), med noe unntak såklart. jeg også er en svært ryddig og disiplinert person. med eller uten militæret. tror bare folk har godt av det en året. men respekt til deg for at du dro og prøvde. men en viktig egenskap er også å ikke gi opp. lange tjenester er ikke noe problem for meg, da arbeidsdager på oppttil 18 timer ikke har vært fremmed for meg. så skjønner at det kan bli tungt med lange vakter for folk flest (jeg er langt fra no supermann, men har da jobbet en del som snekker = mye jobbing) og til personen som klaget over at jeg var positiv til militæret, skjerp deg, jeg svarte på tråden, det sto ingenting noe sted om at man måtte være enig i tittelen på tråden for å delta. voks opp eller hold småligheten din inni deg. latsabb. Lenke til kommentar
Warz Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 (endret) og til personen som klaget over at jeg var positiv til militæret, skjerp deg, jeg svarte på tråden, det sto ingenting noe sted om at man måtte være enig i tittelen på tråden for å delta. voks opp eller hold småligheten din inni deg. latsabb. Her diskuterer vi måter vi kan slippe militære på, ikke "gode" grunner for å gå i militære. Då blir tråden åpna igjen og eg vil nok ein gang presisere: Denne tråden er kun for diskusjon rundt emnet "Hvordan slippe militæret". Diskusjonen som har pågått her er flytta i ein ny tråd: Fordeler og ulemper med førstegangstjeneste, er tvang OK? Endret 6. mai 2009 av Warz Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Whine nok om et eller annet spesifikt på sanitenen så slipper du tilslutt, hvertfall under rekrutten Lenke til kommentar
WiSLE Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Jeg ble ikke tjeneste-dyktig. Sa jeg hadde sterke deprisjoner pga tidligere pillebruk.. =P Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Regner med at jeg ikke blir innkalt til sesjon nå? Da slapp jeg det styret : D Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Ingen slipper sesjon. Ikke engang jentene. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Har en kamerat med noen fettere som aldri har blitt kalt inn, så det finnes vel tilfeller. Rart at jeg skulle blitt kalt inn såpass sent da i hvert fall. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 det høres veldig rart ut. Jeg kjenner folk som er sterkt utviklingshemmet, fysisk og/eller psykisk, og som dermed åpenbart ikke skulle gjennomføre noen militærtjeneste, som måtte på sesjon. Så hvis noen ikke blir innkalt, må det være på grunn av glipp i systemet. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Meg feiler det ikke ingenting, og jeg har aldri vært i kontakt med militæret heller. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Har ein kamerat som falt ut eg og. Han fekk brev ein dag med beskjed om at han hadde falt ut og var fritatt. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Det er da frivillig for jenter om de vil på sesjon eller ei Herr Brun. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Det er da frivillig for jenter om de vil på sesjon eller ei Herr Brun. Ikke nå lengre nei. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Ble dette endret for 91 generasjonen? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 (endret) Oppmøteplikt på sesjon blir det, men ikkje verneplikt. Det bestemmer dei sjølv. Endret 14. juni 2009 av Zeph Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå