Gå til innhold

Hvordan slippe militæret?

RAGE_21_23

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk et alvorlig brudd i 5. metacarpus (beinet som leder ut til lillefingeren, før knoken) hvor jeg måtte operere osv. Derfor var det rett hjem til mor etter opptaket. Innom sykehuset først da :)

Altså, her er i grove trekk hva som fører til at jeg får migrene.

Migrenen oppstår vanligvis når det er veldig varmt og jeg dehydrerer, kaldt, når jeg stresser (langvarig psykisk. Eksamen i 3FY hadde jeg den verste migrenen i mitt liv.). Også om jeg blir utsatt for støy, i form av gjentatte skarpe lyder, eller høymusikk e.l. pleier den å slå inn.

Får også migrene av langvarig utholdende trening, som å jogge 5km+

Når jeg får migrene er det bare senga og et mørkt rom som hjelper.

^^Litt rotete, men sånn får det bare bli. er så trøtt atte'

Om jeg får en legeerklæring, TROR dere at det vil være tilstrekkelig for å få fritak?

Endret av Semper Fidelis
Lenke til kommentar
Høres skikkelig bra ut senere...

"Hvorfor har du ikke gjennomført førstegangstjeneste?"

"Jeg scoret for dårlig på IQ-testen" xD

1. Det er ingen arbeidsgivere som spør om hvorfor man IKKE gjennomførte førstegangstjeneste. Står det ikke på CV-en spør de ikke om det heller. Skulle han spørre er det bare å finne på noe som gangner deg best. Årsaken til at du ikke har gjennomført førstegangstjeneste er det ingen andre enn Forsvaret som har tilgang på.

2. Det er over hodet ingen IQ-test.

Men det er klart at det kan høres dårlig ut i sosiale sammehenger.

Det avhenger vel av hva man kaller den skriftlige testen man har under sesjon, her i område sier i alle fall alle, som jeg har snakket med, IQ-test.

Og, jo. Mange arbeidsgivere spør hvorfor man ikke har fullført førstegangstjeneste, spesielt for jobber der man trenger f.eks. sikkerhetsklarering.

*snip*

Om jeg får en legeerklæring, TROR dere at det vil være tilstrekkelig for å få fritak?

Ja, det skal nok ikke være noe problem. :)

Betyr det mye om man har alergi? Har selv gress allergi.

Håper det og hjelper på at eg slipper.

Det er nok ikke nok, med mindre du har skikkelig heavy plager. Men dette kan du jo lyve på deg, om ønskelig. ;)

Endret av Eksentron
Lenke til kommentar

En kompis av meg ser for seg sin fremtid i militæret. Noe han er sinnsykt gira på og trener seg opp til. Han skal inn i 2Bn. Vell, skulle blir det nå. Grunnen var det at han har en vandel for fylleskjøring på scooter hvor promillen strakk seg akkuratt over grensen slik at han fikk betinget fengsel i ett år + bot bla bla.. Så han fikk da melding om at han ikke tilfredsstilte militærets krav for 2Bn. Han sendte inn en klage som var både bra og sterkt skrevet som jeg også trodde ville slå igjennom lett. Men det skjedde ikke. Så det jeg ikke skjønner er hvorfor ikke slike som han kommer inn med en sånn sinnsyk motivasjon og god holdning kommer inn "bare" på grunn av en slipp i fylla. Hvorfor de tar inn umotiverte landsmenn som passer seg bedre i andre jobber og ikke slike som han skjønner jeg ikke. Men såklart, hadde han drept en kar hadde jeg skjønnt det, men dette er snakk om en bagatell i forhold. Særlig i forhold til de som ønsker å bure seg inne for å slippe FgTj. Helt utrolig

Endret av S-PN
Lenke til kommentar
Hei. Jeg er innkalt til sesjon og skal dit om 4 dager. Vil ikke i militæret! Noen som har noen konkrete tips på hvordan man kan slippe å bli innkalt? Score dårlig på hørselstest? Lyve på seg noen skavanker? Hva som helst? Feiler meg ikke noe fysisk...

Du kan gjøre det dårlig på på testene de har. Bare ikke score helt latterlig dårlig på IQ-testen. Skulle du til formodning bli kalt inn, så er det bare å ha ei dårlig holdning i militæret, la vær å stå opp om dagene, whine masse og før du vet ordet av det så blir du dimitert. Vist du skulle få spørsmål om hvorfor du har så laber holdning, så sier du at du ikke ville inn i militæret og at du heller kommer til å yte ditt ytterste.

Lenke til kommentar
En kompis av meg ser for seg sin fremtid i militæret. Noe han er sinnsykt gira på og trener seg opp til. Han skal inn i 2Bn. Vell, skulle blir det nå. Grunnen var det at han har en vandel for fylleskjøring på scooter hvor promillen strakk seg akkuratt over grensen slik at han fikk betinget fengsel i ett år + bot bla bla.. Så han fikk da melding om at han ikke tilfredsstilte militærets krav for 2Bn. Han sendte inn en klage som var både bra og sterkt skrevet som jeg også trodde ville slå igjennom lett. Men det skjedde ikke. Så det jeg ikke skjønner er hvorfor ikke slike som han kommer inn med en sånn sinnsyk motivasjon og god holdning kommer inn "bare" på grunn av en slipp i fylla. Hvorfor de tar inn umotiverte landsmenn som passer seg bedre i andre jobber og ikke slike som han skjønner jeg ikke. Men såklart, hadde han drept en kar hadde jeg skjønnt det, men dette er snakk om en bagatell i forhold. Særlig i forhold til de som ønsker å bure seg inne for å slippe FgTj. Helt utrolig

Nei, fyllekjørere fortjener og bli steina og voldtatt i ræva, uansett hvor "lav" promille de har.

Lenke til kommentar

Nei, fyllekjørere fortjener og bli steina og voldtatt i ræva, uansett hvor "lav" promille de har.

Hehe, muligens dagens beste formulering på forumet :p Ler så jeg griner :!:

EDIT: Og da sikter jeg selvsagt til kommentaren med "steining" og "voldtekt" included

Endret av Galexon
Lenke til kommentar

Hvis du vil slippe militæret er det bare å:

- Si at du har lyst.

- Gjøre det bra på testene. (9/9 på helse og 7/9 på kunnskap.)

- Si at du ikke har tatt noen narkotiske stoffer og ha et rent rulleblad.

- Si at du ikke har noe imot å bli plassert i Finnmark...

Det gjorde jeg, og gjett hva! Jeg ble ikke innkalt. Det ble derimot en bekjent av meg som sa at han ikke hadde lyst, scoret dårlig på helse, og har dårlig syn.

Ahh.. forsvarets logikk :thumbup: Vel ikke så farlig for meg, kan jobbe et år istedenfor :p

Lenke til kommentar

- Si at du har lyst.

Det gjorde jeg, og gjett hva! Jeg ble ikke innkalt. Det ble derimot en bekjent av meg som sa at han ikke hadde lyst, scoret dårlig på helse, og har dårlig syn.

Ahh.. forsvarets logikk :thumbup: Vel ikke så farlig for meg, kan jobbe et år istedenfor :p

Helt idiotisk å nevne ditt tilfelle, ettersom det var en åpenbar feil/glipp av forsvaret...

Men moro for deg hvis du egentlig ikke hadde spesielt lyst.

Det de kan gjøre de som vil slippe, er å gjøre alt det Prody gjorde, mens når dere får innkalling ber dere om utsettelse pga. studier eller jobb. Mange kjører denne, og slipper på den måten.

Endret av Krokanrull
Lenke til kommentar

- Si at du har lyst.

Helt idiotisk å nevne ditt tilfelle, ettersom det var en åpenbar feil/glipp av forsvaret...

Det de kan gjøre de som vil slippe, er å gjøre alt det Prody gjorde, mens når dere får innkalling ber dere om utsettelse pga. studier eller jobb. Mange kjører denne, og slipper på den måten.

Hehe, regner nok med at det var en feil av forsvaret ja, mente selvsagt ikke dette seriøst. Det merkelige er at vi er 4-5 stykker bare i klassen min som er i omtrent samme situasjon, mens en av de få som ble innkalt var nettopp den bekjente jeg nevnte. Virker nesten som om de har sendt ham innkallelse på pur f :p Er jo mulig jeg/vi fortsatt kan få innkallelse da, men slik jeg har forstått det så skal de fleste ha fått den før uke 17?

Lenke til kommentar

- Si at du har lyst.

Virker ikke som det er en glipp, hadde akkurat samme situasjon som Prody (bare med 9 på den teoretiske delen) og fikk ikke innkallelse. Samme med egentlig alle jeg har snakka med (6 og oppover på den teoretiske delen, pefekt syn, hørsel og helse og ville inn) ingen innkalt, bortsett fra 1. Jeg måtte ringe for en innkallelse og det samme har hittil 10 av vennene mine gjort. Latterlig og udugelig av vernepliktsverket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...