Gå til innhold

Hvordan slippe militæret?


RAGE_21_23

Anbefalte innlegg

Er i garden for øyeblikket, nettopp ferdig med rekrutten og har langperm. Gruer meg maks til gardeperioden.

 

Min oppfatning er at det ikke er så alt for lett å slippe militæret, om man ikke har en god grunn og ikke liker å lyve så alt for mye. Skulle gjerne ha kommet meg vekk fra militæret, men så langt ser det meget dårlig ut.

 

 

Edit: Har fra så lenge jeg kan huske sagt til meg selv at jeg aldri kunne tenkt meg inn i militæret, men så kom sesjonen og litt senere kom innkallelse og da sa jeg til meg selv at jeg skulle prøve å gi det en sjanse. Innrykket var 11. Januar, og har som sagt prøvd så godt jeg kan å gi militæret en sjanse, men for min del til nå, har det bare vært et slit. Har vel ikke hatt et eneste lystpunkt på disse snart 3 månedene og de neste 5 ukene ser heller ikke noe bedre ut.

 

Slik jeg husker tjeneste til nå, være ut i skog og mark med sekk, gru og våpen og når tjenesten er endt så sover jeg, med andre ord ikke spesielt artig/spennende/morsomt for min del. Dog selv om det er jævlig så overlever jeg nok, men skulle ønske det hadde vært annerledes. Hadde man fått bedre betalt, samt hatt mer fritid hadde nok det hele vært mer overkommelig, men slik er det nå ikke.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja hva slags inntrykk jeg har gitt fra meg vet jeg ikke, men er vel verken helt ræva eller veldig bra, og jeg har prøvd mitt til nå for å prøve å slippe, men som sagt så er jeg fortsatt her. Problemet mitt er at jeg er så frisk som det går an å bli, har aldri tidligere vært hos lege for noe skader/allergier osv... så har ikke noe grunnlag der for å slippe, dog er jeg veldig dårlig trent, men for min del gjør ikke det noe. Og jeg er heller ikke typen som liker å juge på meg alt for mye heller. Så sånn sett så er det vel min egen feil, jeg syns det rett og slett bare er galt å måtte juge for å slippe unna.

Lenke til kommentar

Sitter i akkruat samme båt som deg Nitrius, er der kun fordi jeg må, hadde ikke sagt nei om de sendte meg hjem.

 

Snakket med psykolog den andre uka jeg var der, beste han kunne gjøre var at jeg kunne fåtjenestegjøre i Oslo, dog det er en forsåvidt løsning på problemet jeg nevnte for han, så det går jo egentlig greit.

 

Men jeg vil helst ikke lyve på meg noe som ikke er sant som kanskje kommer opp i fremtiden, føles ikke helt verdt det. Dog, skulle ønske jeg var i bedre form, kunne jeg kanskje hengt litt bedre med, men men.

 

Men, tror vel forsvaret har funnet ut at jeg kan duge til administrative oppgaver, noe som de fleste andre ikke vil ha, derfor holder de fast på meg, men det er typ det samme jeg gjør i sivilen, bare for en god del mer penger. Småirriterende.

 

Kjedelig når man har en moral som gjør at man ikke kan lyve på seg allverdens plager slik at man kan bruke året sitt slik man vil.

Lenke til kommentar

For å slippe går jo dette an: (men de fleste kjenner vel til denne metoden)

 

Man møter på sesjon med sånn helt nøytralt humør, virker ikke veldig positiv, men ikke veldig negativ til førstegangstjenesten. Hvis man da blir erklært tjenestedyktig. får brev i posten om inkalling til førstegangstjenesten, i garden, marinen whatever. Søker her om utsettelse pga. jobb eller studier.

 

Så går man i glemmeboken har jeg hørt, man er ikke så attraktiv å få inn når man er 24-25 kommer jo an på hvor lenge studiene er elns.

 

Dette har jeg hørt at virker, og at mange foretar seg.

Endret av Krokanrull
Lenke til kommentar

Det er mange måter å slippe millitære på.

 

1 brekk beine

2 studere i utlande

3 si at du har pollen allergi

4 si at du har høysnue

5 si at du har pappa permisjon

 

Jeg har selv sluppet unna millitære ved og bruke nr. 2 her og jeg kjenner andre som har brukt både nr. 1, 3 og 4.

Så det funker.

Lenke til kommentar
Det er mange måter å slippe millitære på.

 

1 brekk beine

2 studere i utlande

3 si at du har pollen allergi

4 si at du har høysnue

5 si at du har pappa permisjon

 

Jeg har selv sluppet unna millitære ved og bruke nr. 2 her og jeg kjenner andre som har brukt både nr. 1, 3 og 4.

Så det funker.

 

Ifølge mil.no sier de at de skal ha skriftlig bevis for skoleplassen din, med stempel/signatur på dette fra den gjeldende skolen. Tror derfor at punkt 2 blir litt vanskelig.

Lenke til kommentar

Synes det rett og slett er irriterende at de som faktisk så mye som tenker på å gå så langt som å brekke beinet på seg selv for å slippe militæret, får innkallelse, mens vi som faktisk ønsker å reise i militæret sitter skuffet og har ikke fått høre noenting fra forsvaret :( Skal ringe VPV så snart de åpner etter påske, og forhåpentligvis har de ledig plass til en ekstra soldat i luftforsvaret. Jeg virkelig trenger et år i militæret!

Lenke til kommentar
Da sees vi kanskje hos sanitet på madla til tirsdagen da Magnalf, har gått noe ille til med foten min.

 

Er vel ikke tilfeldigvis du som har hoppa rundt på det herpa beinet slæsj krykker den siste tida?? Så sykt pain ut :S

 

Ah, nei. Så ille er det nok ille, litt rart de ikke har dimmet han enda men, skulle tro han gikk glipp av veldig mye av tjenesten med benet såpass ille til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...