terjeja Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Hei. Min gamle maskin holder ikke helt lenger, og jeg skal oppgradere den. Hovedsaklig er bruksområdet Photoshop. Jeg driver forøvrig litt med programmering, og annet kontorarbeid. Og, ender alltid opp med svært mange programmer oppe på en gang. Men, det absolutte minimumskriteriet er at jeg skal kunne jobbe med digre bilder med masse layers i Photoshop uten å måtte vente på maskinen. Da jeg har en gammel maskin, skal jeg benytte Lian-Li-chassiset (med vifter), powersupply, mus, tastatur og skjerm videre. Jeg er ikke blant de som oppgraderer oftest, så om maskinen er en tanke kraftigere/dyrere enn strengt nødvendig går det greit. Men, for all del, jeg er ikke gjort av penger, og sparer gjerne der jeg kan. Jeg har satt opp følgende forslag: Asus P5Q Pro HIS Radeon HD 4850 Intel Core 2 Quad Q9550 2 x Kingston HyperX DDR2-800 4 GB (2x2048) 2 x Western Digital Caviar Black 500 GB (for Raid) Kjølepasta https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=91526 Jeg har da tre spørsmål: 1) Virker disse delene som et fornuftig valg? 2) Passer dette sammen? 3) Er det noe jeg har glemt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå