Gå til innhold

BK: Elven (bildeserie)

Eltviken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg synes det ble alt for lang lukkerhastighet på alle. Det ser mer ut som et silkelaken, enn rennende vann.

For min del, ødela dette alle bildene... Det ser også ut som, vertfall på det øverste, at du har limt inn en random elv blant noen steiner.

Synest du? Ja var den effekten jeg var ute etter. Alt er real ikke noe klipping og liming. Men kanskje det ser sånn ut?

Har du noe å si på komp, DOF , motiver? Eller andre?

Lenke til kommentar

Tja, ikke ta det ille opp men jeg tror du lider litt av det samme som meg; jeg trasker rundt på de samme stedene til jeg synes de er mer givende motiver enn de egentlig er. Det er vel noe i retning av hund/barn syndromet; det blir litt intetsigende for resten av forumet.

Du har jo egentlig oppnådd den effekten du ville, selv om første og siste bildet har en del uønsket sløring grunnet vind (gress, busker). Vanskelig å gjøre noe annet enn å komme tilbake en annen gang.

Det jeg egentlig savner i bildene er et litt videre perspektiv, og forhåpentligvis noe mer å studere rundt elven.

Lenke til kommentar
Tja, ikke ta det ille opp men jeg tror du lider litt av det samme som meg; jeg trasker rundt på de samme stedene til jeg synes de er mer givende motiver enn de egentlig er. Det er vel noe i retning av hund/barn syndromet; det blir litt intetsigende for resten av forumet.

Du har jo egentlig oppnådd den effekten du ville, selv om første og siste bildet har en del uønsket sløring grunnet vind (gress, busker). Vanskelig å gjøre noe annet enn å komme tilbake en annen gang.

Det jeg egentlig savner i bildene er et litt videre perspektiv, og forhåpentligvis noe mer å studere rundt elven.

Ja det kan godt hende du har rett, tar det ikke ille opp. Ja var ikke så mye rundt elven plastposer og annet "boss" som lå i elven. Tja vanskelig med et veldig stort perspektiv. Busker og trær rundt hele elven på høgre siden og byggefelt til venste.. Mulig jeg ser meg blind her. Takk for konstruktiv kritikk setter stor pris på det.

Lenke til kommentar
Det er jo det da - jeg vet jo ikke hva som var omgivelsene. Det kan jo faktisk hende at du valgte det mest fornuftige perspektivet med hensyn på de tingene du nevner. Det viktigste er jo uansett at man tar bilder. :)

Ja det er det så absolutt, viktig å øve. Så dette var altså ikke så voldsomt? Jeg skal prøve meg senere med andre motiver. Takk for respons!

Lenke til kommentar
Men elv da?? Snarere liten sildrebekk. Det er i allefall det bildene viser. :p

haha, er ikke vant med så "store" elver ute på bygda joda er en liten sideelv men den strekker seg på en del km så er nå lang i hvertfall kanskje ikke bred. Noen som har noen tips på hvordan jeg kunne gjort dette annerledes? Kom gjerne med forslag!

Lenke til kommentar

Når jeg var ung, så var det laksefisker jeg skulle bli, det var ihvertfall en av guttedrømmene mine. Jeg har vært på laksefiske, men jeg ble aldri noen fisker av rang, lol

Elv, for meg så er det drivet (farten i elven), det er sandbunnen, stener, vanndråper fra foss, hvordan lyset får frem detaljene i elven, etc.

Jeg tror en skal lete godt i Norge for å finne en elv som ikke har potensiale.

Lang lukketid har jeg aldri vært noe spesielt glad i når det gjelder elv. Jeg synes ting har lett for å se litt unaturlig ut. Skulle jeg like å se det, så måtte det være hvis det var en litt spesiel solnedgang, slik at hele stemningen ble litt trolsk.

Lenke til kommentar
Når jeg var ung, så var det laksefisker jeg skulle bli, det var ihvertfall en av guttedrømmene mine. Jeg har vært på laksefiske, men jeg ble aldri noen fisker av rang, lol

Elv, for meg så er det drivet (farten i elven), det er sandbunnen, stener, vanndråper fra foss, hvordan lyset får frem detaljene i elven, etc.

Jeg tror en skal lete godt i Norge for å finne en elv som ikke har potensiale.

Lang lukketid har jeg aldri vært noe spesielt glad i når det gjelder elv. Jeg synes ting har lett for å se litt unaturlig ut. Skulle jeg like å se det, så måtte det være hvis det var en litt spesiel solnedgang, slik at hele stemningen ble litt trolsk.

Okei, skal prøve å variere lukkertiden og komme sterkere tilbake! Takk for go kritikk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...