"Chris" Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Jeg har nå som en del av et nyttårsforsett startet på det lokale treningsstudioet, hvor jeg har fri tilgang til svømmehall og treningsstudio. Jeg har lyst til å få litt variert trening, så jeg tenker å veksle mellom å svømme og trene styrke om hverandre. Har også kjøpt proteinpulver, og tar meg en shake etter hver trening. Har satt av 2-3 dager i uka til dette. I tillegg tar jeg meg en joggetur i ny og ne. Har ingen store planer om å totalt endre livet mitt iforhold til mat, fest ol. men prøver å spise litt sundt+mindre snacks og øl sånn generelt. Det jeg nå lurer på er om noen kan komme med noen tips til hvordan jeg kan få maks utbytte av treningen når jeg skal både svømme og trene styrke? Har allerede fått et program fra de på senteret, hvor jeg skal utføre øvelsene med 1 sett på 8-12 reps. Har lest litt på internett og skjønner at dette er best viss det er maks styrke man er ute etter. Sånn jeg da forstår det så trener jeg maks styrke i studioet, mens jeg trener utholdenhet i musklene når jeg svømmer. Men bør jeg prioritere å svømme 2 av 3 dager, eller trene styrke 2 av 3 dager? Hovedmålet mitt med treningen er å føle meg friskere, bli sterkere, ta av meg litt på magen samt se litt større og strammere ut. Med andre ord sunne og sikkert ganske normale mål. Jeg er 170 høy og veier 71 kg. På forhånd takk for gode tips:) Lenke til kommentar
War Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Les RYP og kom med evt nye spm etterpå. Mange her inne kjører ryp og har mye erfaring med programmet. Lenke til kommentar
"Chris" Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 Les RYP og kom med evt nye spm etterpå. Mange her inne kjører ryp og har mye erfaring med programmet. Så på det ryp programmet, men for meg så blir det litt for mange rutiner, shaker osv. I mitt tilfelle så var e bare interessert i å finne den beste balansen mellom treningstudio og svømming. Trener forresten etter nautilusmetoden (1 set / 8-12 reps) Noen som har no formening om det programmet?? Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Tja, det kommer jo egentlig hva du er ute etter, med tanke på om du vil bli maksimalt sterk eller utholdende sterk. Det beste hadde vært om du hadde klart å trene 4 ganger, to med styrke og to med svømming eller løping/sykling. Når det gjelder proteinpulver og shaker, så er egentlig dette noe jeg ikke har spesielt tro på...for å gjenta en person innenfor anti-doping byrået: "If it works, it's probalbly banned. If it's legal, then it probably doesn't work." Men, jeg skal ikke bry meg om dette;) Lenke til kommentar
Anthila Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Les RYP og kom med evt nye spm etterpå. Mange her inne kjører ryp og har mye erfaring med programmet. Så på det ryp programmet, men for meg så blir det litt for mange rutiner, shaker osv. I mitt tilfelle så var e bare interessert i å finne den beste balansen mellom treningstudio og svømming. Trener forresten etter nautilusmetoden (1 set / 8-12 reps) Noen som har no formening om det programmet?? Shaker og shaker, du har jo allerede kjøpt deg proteinpuler, hvis du ikke vil ha i deg noe annet så dropp det. Når det gjelder rutinene så er det jo ikke så mange, du kan jo evt. kjøre bare programmet, for det funker bra. Men, setter du deg inn i disse rutinene vil du se raskere fremgang i styrketreningen. Lenke til kommentar
Finne Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 (endret) Tren 2-3 ganger i uken og svøm gjerne etter hver økt. På slutten av uken kan den ene svømmeøkten være helt rolig sånn at restitusjonen blir mer effektiv. Endret 30. januar 2009 av Finne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå