Gå til innhold

Kjøpte brukt Lyd-anlegg, dårlig pakking av han.


Dernel

Anbefalte innlegg

Blir så innmari lang emnetittel hvis jeg skal skrive mer utfyllende så håper den er god nok^^

 

Nå har det seg altså slik at jeg kjøpte et brukt lyd-anlegg fra en her på forumet. Overførte pengene og han sendte pakken.

Da jeg fikk pakken virket det meste normalt, bortsett fra at pappkassen var litt slarkete. Jeg åpnet kassen og så at alle høyttalerne var innpakket i reklamepapir. Tenkte ikke mer over det, men da jeg koblet det til, fungerte det selvsagt ikke. Jeg kontaktet personen jeg hadde kjøpt det fra. Han sa at det hadde fungerte fint før han hadde sendt det og sa jeg skulle klage til posten for dårlig behandling av pakken.

Senere fikk jeg svar fra posten, de ville ikke gi erstatning fordi innpakkingen ikke var god nok. Jeg var i grunn enig og sendte noen sms-er med han jeg kjøpte det fra. Han sa jeg ikke skulle godta det svaret, og at jeg skulle prøve mer. Jeg tenkte for meg selv at det blir bare dumt, siden anlegget var innpakket i papir. Han sa at der han hadde bestilt det fra, nytt på MPX, hadde de pakket det på samme måte.

Så sa jeg at det kan jo ikke stemme og at jeg krever pengene tilbake.

 

Nå svarer han ikke, hverken på sms, eller pm her på forumet.

Hva skal jeg gjøre nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Start med å si navnet hans så ingen handler fra han igjen.

Og kjøp alltid med postoppkrav, åpne esken og sjekk før du betaler.

Pakket inn i papir= wtf = send i retur.

Man kan ikke åpne en pakke som sendes i postoppkrav før man betaler.

 

Selv har jeg solgt to ting med ganske høy verdi på 2000 og 3500, aldri i verden om jeg hadde sendt det med postoppkrav. Man kan risikere at kjøper f.eks. ikke henter pakken, eller bruker veldig lang tid på det. Forhåndsbetaling er og blir den beste løsningen.

 

Hvis du ikke stoler på selger til å forhåndsbetale, så bør du heller ikke kjøpe fra han.

Lenke til kommentar

Man KAN åpne pakker som sendes i postoppkrav. Jeg har selv snakket med posten angående dette fordi jeg venter en pakke i løpet av neste uke. Når man ikke kan sjekke innholdet blir det plutselig meningsløst å sende pakker i oppkrav. Det er liten forskjell på å få en ask med murstein og å ikke få noen pakke i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Ja sender kan sitte å vente på pakken i 2 uker pga retur men selger har jo solgt den hva er hastverket med å få den tilbake?

Kanskje det er en grunn til at man selger tingen, og trenger pengene nå? Ved postoppkrav får man ikke pengene før personen har vært på postkontoret og hentet pakken. Er sikkert noen dager før Posten setter over pengene og...

 

Med pakket inn i reklamepapir, var det da krøllet sammen i en ball? Jeg har sendt pakker med det som fyllstoff flere ganger, og det har gått helt bra.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Gjør en liten oppdatering.

Nå har jeg ringt ham fra flere forskjellige telefoner, men han legger på med en gang jeg sier navnet mitt, eller sier hva det gjelder. Jeg har sendt en melding om at jag kommer til å gå til forbrukerombudet hvis vi ikke kan bli enige om noe. Den meldingen svarer han selvsagt ikke på.

 

Noen fler forslag til hva jeg skal gjøre? Kunne nevnt navnet hans, men uthenging av folk er vel egentlig ikke lov her på forumet?

Endret av Zeph
Navn fjerna.
Lenke til kommentar
Man KAN åpne pakker som sendes i postoppkrav. Jeg har selv snakket med posten angående dette fordi jeg venter en pakke i løpet av neste uke. Når man ikke kan sjekke innholdet blir det plutselig meningsløst å sende pakker i oppkrav. Det er liten forskjell på å få en ask med murstein og å ikke få noen pakke i det hele tatt.

 

 

Man ber om å få åpne under postens tilsyn, ser oppi og så evt betaler eller sender i retur/ikke henter ut.

 

tull og vås

 

Ved postoppkrav garanterer posten for at avsender skal få overført oppgitt beløp ved utlevering av pakken, hva som er i pakken, deres avtale etc har ikke posten noe med.

 

Pakken er avsender sin eiendom helt frem til oppkravsbeløpet er betalt, hvis en ansatt i posten lar deg se i pakken før du betaler er det både brudd på taushetsplikten til posten og en relativt stort overtramp av vedkommende sine fullmakter da han(eller du) ikke har noe med å åpne andre sin post. Begge deler er en klar oppsigelsesgrunn. Hvis innholdet i pakken ikke var som forventet/avtalt blir du av posten henvist til å ta kontakt med avsender eller evt politiet hvis du mener du er blitt svindlet.

Lenke til kommentar
Gjør en liten oppdatering.

Nå har jeg ringt ham fra flere forskjellige telefoner, men han legger på med en gang jeg sier navnet mitt, eller sier hva det gjelder. Jeg har sendt en melding om at jag kommer til å gå til forbrukerombudet hvis vi ikke kan bli enige om noe. Den meldingen svarer han selvsagt ikke på.

 

Noen fler forslag til hva jeg skal gjøre? Kunne nevnt navnet hans, men uthenging av folk er vel egentlig ikke lov her på forumet?

 

EDIT: Fant ingenting om det i retningslinjene, dere får rapportere om det er galt. Han heter *slettet*

 

nei, du har ikke lov å henge ut slik. Flere har prøvd før deg, og feks kunne en se resultatet i allfor her tråden, hvor de skulle sende klage til forrukerombudet.

Den tråden ble kraftig barert og en del fikk advarsel for å ha hengt ut enkelt individer.

 

Det er heller ikke forbrukerombudet du går til, men forbrukerrådet. Det du gjør er at du sender klage med informasjon til dem, de prøver å mekle, går det ikke gjennom, så kan du ta saken til FTU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...