Gå til innhold

BK: The Devil Built My Hotrod


Anew

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t1pvX92QsX
Det er jo bladet som gjør hele bildet!

 

Tom

 

Må si meg enig i at bildet hadde ikke vært det sammme, hadde ikke bladet vært der.

 

Flott, enkelt bilde :D

Lenke til kommentar
Kan se ut som om jeg har tapt.

Neida, du har bare elendig kontroll over din egen oppmerksomhet.

 

Jeg synes bildet er knall, men tittelen er jo direkte missvisende. For det første er det ikke en hotrod i det hele tatt. Det blir det samme som å kalle et helikopter for et jagerfly. Dessuten er det ikke djevelen som lager hotrods, det er Jesus som gjør det. Det burde en rocker som Anew vite.

 

Jeg vet ikke helt om det bladet er nødvendig, men det er fint med detaljer som bryter med streng symmetri av og til. Vi ser altfor mange kjønnsløse og sterile bilder her i BK, og når noen våger å utfordre publikum med noe som ikke er fullstendig glattslikket så får de min respekt.

 

Og jeg bør vel også nevne at jeg elsker amerikanske flak, men da helst noen som er litt mer firkantede enn dette. Men det er en kul nok bil dette også.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Morsom diskusjon dette. :) Om du ser nærmere etter, PM, så vil du se at bildefilen faktisk heter Jesus Built My... ;) I siste liten ombestemte jeg meg, nettopp fordi dette ikke er noen konvensjonell hot rod - men det syke perspektivet ledet mine tanker hen til hvordan jeg tenker at en hot rod bygd av Gamle-Erik ville sett ut. Hvordan Jesus bygger hot rods vet vi jo... :)

 

Bladet lå der helt naturlig på den uberørte nysnéen, og jeg valgte å beholde det der, og faktisk gjøre det til en sentral del av komposisjonen nettopp for å sparke bildet litt ut av balanse. Bildet står seg vel på et vis uten, men det blir litt småkjedelig i mine øyne. En religiøs prop hadde nok gjort seg enda bedre, men sånne har jeg ikke mange av... :roll:

Lenke til kommentar

Du er ikke særlig mye bilfreak, Anew. For selv djevelen bygger ikke slike hotrods. Ingen gjør det. Men det er mulig at djevelen bygger custom cars, for hvis denne har gjennomgått noen ombygging så er det en custom car. En hotrod må være basert på en mellomkrigsmodell, fortrinnsvis en Ford fra midten av trettitallet. Noe annet teller ikke som hotrod, alt annet er custom.

Lenke til kommentar

Du har sikkert rett PM. I min bok er skikkelige biler grønne og bygd i et falleferdig skjul av menn i tweed, som drikker kald te og varmt øl:

2e0qvds.jpg

 

Hvilke overgrep amerikanere møtte føle for å gjøre med "bilene" sine er meg nokså likegyldig, men djevelen bygde altså min custom. :)

 

PS: Etter litt googling, så konstaterer jeg i det minste at Hot Rod Magazine har flere omtaler av Caddy-flak. Sikkert i kraft av sin heite customness...

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Mulig jeg har et stort pre som ikke er opptatt av kjøretøy av denne typen, ikke er "rocker" og i det hele tatt ikke la særlig vekt på tittelen på bildet.

 

Dermed synes jeg komposisjonen og motivet er både avslappende og sprekt. Godt å hvile blikket på.

 

Bladet er der, tydelig bevisst valgt av fotografen, og det er dette bildet jeg er bedt om å bildekritisere. Litt vanskelig å finne grensene, synes jeg, om jeg skal begi meg inn på at fotografen heller burde tenkt på noe nærmere et annet bilde ... Ihvertfall om det er mitt eneste budskap til fotografen. (For ordens skyld: jeg likte bladet, ville ikke likt bildet uten).

Lenke til kommentar

En skål for Colin Chapman og John Cooper, Anew :thumbup:

 

Og BRG er selvfølgelig forbeholdt britiske mesterverk jfr GP-reglene fra femti og sekstitallet. Og sølv for tyske, blått for franske og rødt for italienske racingbiler. Verden var sannelig mye greiere og enklere før i tiden. Jeg savner sigarene. Vi hadde Scaletrix-bane med en sølvfarget MB og en BRG Cooper da jeg var liten.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Neida, du har bare elendig kontroll over din egen oppmerksomhet.

 

Jeg syns ikke man skal behøve å jobbe for å forstå kunst. Det er mye av sjarmen med god kunst; at den skal appelere. Det gjør ikke dette; for min del vel og merke. Uten at det har noe med mine evner å gjøre.

Du må jo tåle litt mobbing når du skriver at du blir så fiksert at du ikke klarer å se noe annet. Vi kan jo ikke være helt gravalvorlige i BK, ...eller? Jeg hinter forøvrig til denne uttalelsen:

 

All min oppmersomhet blir dratt ned dit. Jeg liker det ikke. Jeg får jo ikke sett det andre!

 

Ser du hvor jeg tar poenget mitt fra? Det er jo ikke ment som en kritikk av din tilstand, men som en litt humoristisk spinoff av det du skrev i den posten. I og med at du ikke får se resten av bildet på grunn av det bladet, må du jo ha dårlig kontroll over din egen oppmerksomhet, som blir kompulsivt dratt mot bladet, slik at du ikke kan se noe annet. Det er jo klart at du ser resten, men du hevder i den posten at du ikke gjør det. Og da legger du hodet lagelig til for litt PMnormal-ironisering. Så forsiktig med hva du skriver, for på neste side kan PMnormal lure med sine semantiske lurerier... :ermm:

 

La oss si det slik at det var et godlynt angrep på alle de overdrivelsene som mange kommer med i sine kritikker av ting som i deres øyne ikke passer i en perfekt verden. Og det kommer jeg til å fortsette med, på samme plumpe måte som her. Sorry, mate. Det var ikke meningen å hevde at det er noe galt med deg.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...