Gå til innhold

Prøv ny Norton 360-versjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Å herregud azzå norton suger baller. jeg har ikke prøvd det men det er så dårlig azzå. alle sier det sluker ressurser så da må jeg også si det. "

det er sant at norton versjoner slukt ressurer før 2007. etter det skjerpet de seg. bruker norton 2008 eller var det 2009 som jeg fikk hos telenor på en PC og det fungerer aldeles strålende. selv synes jeg norton internett security er å foretrekke fremfor 360 pga at jeg har ikke behov for å betale ekstra for backup funksjonen.

Endret av morgan_kane
Lenke til kommentar

Helst ikke.... Startet bestandig med å fjerne alt av symantec når jeg skal få liv i pcer til venner\beskjente. Alt fra sirup problemer til blokkering av modemer etc forsvinnert, morsomme er at det er treigt og av-innstallere mølet også, man må også inn i regedit for å få fjernet alt.

Så igjen, takk men nei takk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5432143541

Har hatt erfaring med at programmer fra norton er ganske trege.

Har ikke prøvd denne nye versjonen, men kansje de har rettet opp i problemene..

Noen som har hatt erfaringer med denne nye versjonen?

Akkurat som simalarion så er det første jeg fjerner fra gamle maskiner nemligens Norton :devil:

Her er motgiften folkens: Norton Removal Tool

Lenke til kommentar

Bruker Norton 360 v2, og den ser ut til fungere greit her, men Symantec Framework klikker veldig ofte, men ettersom jeg har lest er det en liten bug som fikses snart. Ellers så har omtrent aldri hatt problemer med Nortons produkter, så jeg har ingen problemer med å anbefale det til andre. Har vel hatt Norton antivirus produkter siden jeg først fikk pc, og jeg har svært skjeldent fått virus, men de gangen har Norton tatt dem i safemode.

Har også prøvd endel andre antivirus produkter, og jeg synes Norton er den som jeg har hatt minst problemer med.

Er forøvrig enig i det Rayline TWB skriver om Norton :)

Lenke til kommentar

Tilbyr de en Norton 360 Internet Security med multi lisenser? Jeg vurderer å kjøpe denne dersom de gjør det, har nemmelig 3 maskiner som det må installeres på.

Den jeg har nå (Bit Deffender) tilatter meg 3 installasjoner, noe som var den største grunnen til jeg kjøpte den. Men Norton frister siden jeg opplever stadig tull med Bit Deffender.

Lenke til kommentar
Tilbyr de en Norton 360 Internet Security med multi lisenser? Jeg vurderer å kjøpe denne dersom de gjør det, har nemmelig 3 maskiner som det må installeres på.

Den jeg har nå (Bit Deffender) tilatter meg 3 installasjoner, noe som var den største grunnen til jeg kjøpte den. Men Norton frister siden jeg opplever stadig tull med Bit Deffender.

Bruker selv NIS 2008, og den kommer iallefall med 3 lisenser. Bruker den både på min stasjonære og min MSI Wind.

Lenke til kommentar

De som ikke liker Norton lar seg nok neppe overbevise av poster som sier at det fungerer helt fint.

Men: Jeg kjører 360 versjon 2, kjørt versjon 1 før det, og mens versjon 1 hadde noen barnesykdommer (dog ikke alvorlige) har jeg ingen negative erfaringer med versjon 2. Den fungerer greit, har et rimelig enkelt brukergrensesnitt (i forhold til alle funksjonaliteten), og spiser ikke spesielt mye ressurser. Jeg har ikke opplevet at noen slags software ikke fungerer på grunn av den (annet enn virus selvsagt).

Jeg ser folk argumenterer med at de ga opp Norton for 10 år siden. Jeg ga opp Norman for 10 år siden av ulike grunner, men jeg ville aldri finne på å advare folk mot Norman nå. Det blir for meningsløst, siden jeg ikke aner hvordan det fungerer idag. Og det er det som teller, ikke hvordan det fungerte den gangen.

For 20 år siden hadde vi en gammel Boble. Den rustet i stykker og motoren skar seg. Skulle jeg av den grunn ikke kjøpt Golf'en vi hadde 10-15 år senere, eller advare folk mot å kjøpe Volkswagen?

Geir :)

Lenke til kommentar

Bruker Norton 360, ser ikke hva folk klager over, de fleste bare hopper på bandwagon uten å faktisk prøve nyere versjoner. Det stemmer at Norton krevde enormt med ressurser en del år tilbake, men dette stemmer ikke nå.

Eneste problem jeg hadde med 360 var at den ville at den ville at jeg skulle scanne partisjonene nokså ofte, rimelig irriterende. Tok en tid før jeg fant ut hvordan jeg skulle skru det av(mange instillinger), men når jeg hadde klart det så har jeg ikke hatt noen problemer.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

bare et tips: du får nå kjøpt en livstidslisens av outpost security suite 2009 for den nette sum av ca 350,- nok på www.agnitum.com. finnes bedre antivirus løsninger på markedet, men kombinert med agnitum sin anti-spyware så funker dette knall. og totalpakken er stødig som et fjell, men muligens litt for teknisk for de aller minst opplyste av oss :innocent: så om du har noia for innstillingsmuligheter og saftige logger så bør du kanskje holde deg til Norton alikevel.. eller heller F-Secure osv... har aldri sett meg tilbake, og norton er bare en vond drøm i det fjerne :innocent: det rare er at jeg er dum nok til å prøve den neste/nyeste norton versjonen på en eller annen måte uansett, lol. hva med å oppgi hvor lang tid det tar å AVINSTALLERE norton istedet?

blabla, summa summarum: (jeg synes) Norton = fyfy

Lenke til kommentar

Etter å ha lest igjennom en del poster her skal jeg komme med den tilståelsen at jeg ikke har prøvd Norton siden 2006-utgaven.

Kan ikke si jeg føler en enorm "halleluja"-stemning, men greit nok, jeg skal teste det.

På noen andres PC, hvis AV-lisens går ut i Mai.

Dersom jeg føler meg ekstremt gladkristen etter møtet med Norton KAN jeg vurdere å ikke betale for enda ett år på min NOD32-lisens i September, men heller benytte Norton-lisensen jeg har gjennom Online.no.

Lenke til kommentar
Hvor mange prosesser/services har norton 360 kjørendes i bakgrunnen?

Det virker som det er noen av dem, men de ligger stort sett idle. Selv under scanning kan jeg som regel fint jobbe videre, den peaker litt når den finner noe å jobbe med, men ellers er det ikk eplagsomt. Og jeg har en 4 år gammel bærbar PC med single core prosessor, så ikke noen monsterytelse i utgangspunktet.

Versjon 2 er bedre enn versjon 1 i så måte, i versjon 1 kunne jeg merke at den jobbet i bakgrunnen av og til.

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...