Gjest Slettet-PJ426FqLv6 Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Hei, jeg har Windows Vista og skal installere Windows 7 Men jeg lurer på om jeg kan få Windows Viste tilbake igjen, etter at jeg har installert Windows 7. Jeg er redd for at jeg ikke kommer til og like Windows 7 etter videoene jeg har sitt om det. Men har lyst til og prøve det. Noen som kan dette ? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Sikkert på programvare->Windows forumet. Det er tonnevis med tråder om Windows 7 der for tiden. Dette er programmeringsforumet, og omhandler kun programmering. Anyways så kan du ikke "avinstallere" et operativsystem. Det du kan gjøre, er å installere begge to santidig og dual-boote. Da er det en fordel å ha minst to partisjoner, en for hvert OS. Hvis ikke, må du formatere harddisken (som vil slette alle filene der) og installere Windows 7. Eller, du MÅ ikke formatere, men det er anbefalt. Lenke til kommentar
Uffda Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Du kan ikke 'avinstallere' win7...men du kan reinstallere over samme partisjon...bare formater først. Husk backup av filer og favoritter... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6 Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Nå har jeg fått Windows 7. Men har jeg ikke Windows Vista Home Premium lenger da ? Hvis jeg har det, hvordan får jeg brukt det. Når jeg starter pc'en så gir den meg ikke spørsmål om hvilket operativsystem jeg vil starte. Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Uhm.. Du har aldri installert et operativsystem før? Også begir du deg rett ut på en beta av et nytt operativsystem? Det står at du må kunne installere et operativsystem, når du laster ned Windows 7 betaen, et krav det virker som du ikke helt utfyller. Vel, om du bare kjørte igang installasjonen og trykket neste på alle knappene uten å tenke deg om, så nei, du har ikke Vista lengre. Da har Windows 7 flyttet alle filene fra Vista over i en mappe som heter noe alá "old.windows". Du vil finne alle de gammle filene dine fra Vista inne der. Hadde du lagt inn Windows 7 på egen partisjon, ville du fått valget i boot hvilket os du vil starte. Lenke til kommentar
nubee Skrevet 10. februar 2009 Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Microsoft Virtual PC Med den kan du prøve Win7, uten å gjøre noe med Vista. Litt for sent nå kanskje http://www.microsoft.com/windows/products/...c/overview.mspx Endret 10. februar 2009 av nubee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå