kybstud Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Dere er opplært til å TRO at dere er bedre og finere mennesker enn andre... Jeg er ikke det. Du er såklart klar over at dette skyldes tilfeldigheter og ikke at gud styrer pennen deres eller tror du faktisk dette selv? Da må du i så fall huske på å fortelle dine kristne venner at de må passe seg, for med økt kunnskap kommer også redskap som kritisk og fornuftig tenkning og til mer du vet til mer bakgrunn har du til å luke vekk hva som ikke er sannsynlig ved hjelp av kritisk og fornuftig tenkning... Som religiøst vissvass for å nevne noe. Så da er det vel rett før dine kristne venner er dine kristne ex venner tenker jeg... Kanskje best å holde de ignorante? Jeg har erfaring av at de som driter i skolen ikke er kristne. Derfor er det ikke bare tilfeldigheter. Religiøst vissvass har en stor fiende og det er kunnskap! Det er hevet over en hver tvil, for det er ikke for ingenting at de fleste av verdens smarteste mennesker er ateister og stiller seg ytterst kritiske til religiøst tullball og deres håpløse dogmer....Eller at de rett og slett leser bibelen! Det er vel den største grunnen til ateisme tenker jeg! Så for all del, hold de unna kunnskap og bibelen! Mange av verdens smarteste er også kristne. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Religion kan oppleves som lobotemering: Man passiviserer massene og overfører makten til presteskapet. Imidlertidig kan dette oppfattes som "et gode" for enkelte som trenger slik disiplinering og umyndiggjøring. Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 religion forårsaker en ubevisst forsvarmekanisme i hjernen som skjermer en mot livet harde fakta ved å lyve til seg selv og rasjonalisere, ignorere og vri på alle argumenter som strider med troen. Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Jeg har erfaring av at de som driter i skolen ikke er kristne. Derfor er det ikke bare tilfeldigheter. Tror nok du er utsatt for litt tilfeldigheter ja. Om ikke også litt ønsketenking. Mange av verdens smarteste er også kristne. Ikke at jeg tviler nødvendigvis, men kan du komme med eksempler over verdens smarteste mennesker som også er kristen? S, Lenke til kommentar
RWS Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Barack Obama Ha ha ha, takk skal du ha, der fikk jeg en god latter... Neste? Lenke til kommentar
pekaman77 Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Mine kristne venner får bedre karakterer enn de som ikke er kristne... Dine venner er desverre et lite utvalg. På et generelt nivå er ateister mer utdannet en kristne og andre troende. Legg til skeptiker og det er enda større forskjell i favør av skeptikerne såklart. Det at du ikke kommer deg utenfor vennegjengen i tankerekkene dine beskriver et smalt perspektiv. Barack Obama Ikke Bush også da ? Du viste kansje ikke dette men å si at du er kristen er esensielt for å oppnå høye possisjoner som president i USA, fordi de kristne i landet har liten aksept for de som ikke tror slik de gjør. Hva er det egentlig som gjør barack Obama smart ? Vær litt forsiktig med propagandaen som dukker opp rundt valgtidene. Skal du svare på dette kan du være kritisk før du skriver og bryt ned egne feil før du argumenterer, så går debatten utrolig mye fortere og blir veldig mye mer interesang. Hva venner mener er uinteresant (anekdoter), hva kilder med sterk egen interesse har å si er uinteresant (propaganda). Hvorfor ? Fordi manipulerende kilder som virker troverdige sjeldent faktisk er det. Hvis ikke sier jeg som i den andre topicen, jeg gidder ikke debatere med noen som utelokkende bare vidrefører tema med masse påstander som alltid er lite gjennomtenkte og veldig favoriserende. Å klappe til en flue er greit nok, men en milliard, da går jeg heller til et annet sted. Bortkastet tid heter det. Lenke til kommentar
Gronko Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Du har jo Ken Miller om han kan regnes som en ekte kristen. Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Jeg tror ikke det er noe forskjell på religiøse og ateister, når det kommer til kunnskapsnivået.. De fleste har sine mål for livet, hva de ønsker og jobbe med og hva som er interessant.. Det er mange smarte kristne, og det er mange som er en smule retarded.. Mange ateister som er oppegående, men nå er det veldig mange som er ateister. Siden det ikke er mer som skal til enn å ikke tro på Gud eller andre guder. Så det er jo drøssen på retarder der også.. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Men han tror faktisk enda at han, altså ozzi, er bedre FORDI han er kristen.... Fordi han er kristen og bare derfor liksom så tror han at han er bedre.. Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Men han tror faktisk enda at han, altså ozzi, er bedre FORDI han er kristen.... Fordi han er kristen og bare derfor liksom så tror han at han er bedre.. Jeg tror de som henger på bedehuset i helgene, kan oppføre seg litt bedre.. Men det er pga, man blir litt stemplet av de andre vist man ikke oppfører seg.. Men dette er jo typisk ungdommer.. Men alt i alt, så er det oppdragelse og venner rundt seg som bestemmer det meste om hvordan man oppfører seg.. Tror jeg! Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Hva er det egentlig som gjør barack Obama smart ? Spørs hva du mener med smart. Han var redaktør eller hva de kaller det av Harvard Law Review. Skal ikke være dum da. Kom med eksempler på folk som er smarte du da. Lenke til kommentar
O3K Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Hva er det egentlig som gjør barack Obama smart ? Spørs hva du mener med smart. Han var redaktør eller hva de kaller det av Harvard Law Review. Skal ikke være dum da. Selv om en person har hatt en tidligere høy og viktig stilling så gjør ikke det personen smart for det. Bush var guvernør av Texas og president av USA, og man skal ikke være dum da heller. Men vi ser jo hvordan det gikk. Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 George Bush er smart. Men han har en helt mongo politikk. Det å i det hele tatt bli valgt med en så monge politikk er jo et mesterstykke. Si en smart person da... Hvordan skal en person være smart. Lenke til kommentar
O3K Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Si en smart person da... Trond Amundsen Professor innen økologi, etologi og evolusjonsbiologi ved NTNUs institutt for biologi. Hvordan skal en person være smart. Hvordan skal en person være smart? Kan du omformulere deg litt? Blir like enkelt å forstå som om du hadde spurt "hvordan skal en person være rask?" Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Så en person må være flink i realfag for å være smart? Ok. På hvilken måte vil du at personen skal være smart/rask Lenke til kommentar
O3K Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Så en person må være flink i realfag for å være smart? Ok. Nå snur du litt på ting her. En person må ikke være flink i realfag for å være smart. Men en person må være smart for å være flink i realfag. På hvilken måte vil du at personen skal være smart/rask Jeg vil vel at han skal være smart på en positiv måte tenker jeg. At han bruker intelligensen sin til noe positivt, til å være med på å forbedre den verden vi lever i. Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Dropp dette snakket om hvem som er smartest osv.. Minner om fanboy krangler mellom apple - Microsoft, PS3 og Xbox360 osv.. Om Einstein var ateist så gjør ikke det andre ateister noe smartere, og det går ikke andre veien heller.. jeg vet ikke om noen smarte religiøse folk, ikke på nivå som Einstein i det miste.. Men om det er det, så gjør ikke han meg noe smartere. Og det har heller ikke noe og si om han er åpen for en gud av en slag... Lenke til kommentar
fuzzyboots Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Om dette skal digrere er epistemologi ypperlig tema . Det blir hvertfall mer fornuftig enn hva som har pågått her. Einstein var ikke ateist /troll end Lenke til kommentar
RWS Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Om dette skal digrere er epistemologi ypperlig tema . Det blir hvertfall mer fornuftig enn hva som har pågått her. Einstein var ikke ateist /troll end Han var heller ikke teist.... Så vidt meg bekjent ihvertfall. Har da sett flere steder at Einstein hevdet at han ihvertfall ikke var teist... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå