ullvott90 Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Er det noen der ute som sitter å ruger på en himmelsk sjokoladekakeoppskrift? Jeg har prøvd såå mange, men enten blir de tørre eller så blir de lave. Noen som har en sjokoladekake-oppskrift å dele med meg? Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Mamma lager en ekstremt god sjokoladekake som alle ho lager den til elsker. Kan prøve å få oppskriften ut av ho. Den er høy og fin, og saftig... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 http://www.anis.no/mat-og-drikke/kaker-og-...okoladekake.asp Denne lagde en venninne av meg for lenge siden, den er AMAZING! Lenke til kommentar
Essem Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 http://www.mat.no/vis_artikkel.aspx?artid=4150 Det blir best hvis du legger glasur mellom lagene med lys og mørk røre. Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Jaha! Når det kommer til noe slikt som sjokoladekakeoppskrift på diskusjon.no, sier jeg bare: Den store stygge ulvens sjokoladekake! Denne har jeg laget omtrent hver gang jeg har laget sjokoladekake. Men når det er sagt, så er hjemmelaget brownies (med valnøtter) myyye diggere! Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Den store stygge ulvens sjokoladekake! Link? Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Den store stygge ulvens sjokoladekake! Link? Endelig fant jeg den her! Lenke til kommentar
TurboHolte Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Ingenting slår Ambasadekake Det er bare så sinnsykt digg! Har aldri smakt noe bedre Lenke til kommentar
Sjuki Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Jaha! Når det kommer til noe slikt som sjokoladekakeoppskrift på diskusjon.no, sier jeg bare: Den store stygge ulvens sjokoladekake! Denne har jeg laget omtrent hver gang jeg har laget sjokoladekake. Men når det er sagt, så er hjemmelaget brownies (med valnøtter) myyye diggere! Hjemme hos meg, pleier vi å bruke vanlig peanøtter i steden for valnøtter. Er faktisk himmelsk godt, og ufattelig enkelt å lage Lenke til kommentar
TurboHolte Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Jeg ble overasket over Brownies Coockies Lenke til kommentar
Hjertevarm Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Crazy sjokoladekake: http://utenmelk.no/wiki/index.php?pagename...20sjokoladekake Enkel å lage, selv om oppskriften er litt uvanlig...derav navnet. Saftig og god i flere dager!!! :-) Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Synes selv helt vanlig Toro - sjokoladekake på pose er SYKT digg! Spesielt hvis du lager så mye sjokoladekrem at det nesten er mer av den enn kake. *går og baker* Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 oreo cookie cream kake Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Synes selv helt vanlig Toro - sjokoladekake på pose er SYKT digg! Spesielt hvis du lager så mye sjokoladekrem at det nesten er mer av den enn kake. *går og baker* Browniesen tar kaka, ja, for å si det sånn! Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Jeg kan anbefale AtomKaloriBomba fra Nord. Jeg vurderer å lage denne til morsdagen i morgen. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Dette var en skikkelig dum tråd å lese akkurat nå når jeg er sulten 1 Lenke til kommentar
Gordo Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Firkløverkake :D:D Oreo kake er god, men faen så mektig! Lenke til kommentar
SpiroAgnew Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Brownies med masse valnøtt! Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) Til nyttår serverte tanta mi en sjokoladekake som fikk meg til å glemme både pepperkakehus og smultringer. Den kan umulig ha bestått av noe særlig annet enn mel, sukker, fløte, smør og sjokolade, men jeg skal se om jeg ikke kan få lurt de nøyaktige blandingsforholdene fra henne. EDIT: Fant oppskriften (tror jeg)! Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Dette er virkelig den beste sjokoladekaken jeg har smakt, den originale oppskriften fra kafeen Sting i Stavanger.Antall: 1 kake Ingredienser Bunn: 4 egg 200g sukker 135g margarin 1/2 plate mørk kokesjokolade 135g hvetemel 1 ts bakepulver 1 ts vaniljesukker Fyll: 3 egg 1 1/2 dl kremfløte 135g sukker 190 g. meierismør 1 ts vaniljesukker 3/4 plate mørk kokesjokolade Fremgangsmåte Bunn: Visp egg og sukker. Margarin og kokesjokolade smeltes og blanes i eggedosisen. Sikt hvetemelet og ha i resten. Form ca. 23-24 cm. Stekes på nederste rille (på rist)i 180 grader C i 50-60 min. Fyll: Egg, kremfløte og sukker gis et oppkok. Bruk helst en teflongryte og rør godt! Rør inn resten. Fyllet settes så kaldt. Skal piskes opp med hurtimixer når det er kaldt. En må ikke piske for lite og ikke for mye. Pisker en for mye kan fyllet bli "kornete". Del kaken i 3 og ha på fyll OBS! Jeg mistenker at denne kaka fører til automatisk avvisning ved Perleporten når den tid kommer. Men det er faen steike meg verdt det. Endret 12. februar 2009 av Isbilen Lenke til kommentar
ullvott90 Skrevet 24. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2011 Brownies med masse valnøtt! nam!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå