Gå til innhold

Verdens beste sjokoladekake?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jaha! Når det kommer til noe slikt som sjokoladekakeoppskrift på diskusjon.no, sier jeg bare: Den store stygge ulvens sjokoladekake! Denne har jeg laget omtrent hver gang jeg har laget sjokoladekake. Men når det er sagt, så er hjemmelaget brownies (med valnøtter) myyye diggere! ;)

Hjemme hos meg, pleier vi å bruke vanlig peanøtter i steden for valnøtter. Er faktisk himmelsk godt, og ufattelig enkelt å lage

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Til nyttår serverte tanta mi en sjokoladekake som fikk meg til å glemme både pepperkakehus og smultringer. Den kan umulig ha bestått av noe særlig annet enn mel, sukker, fløte, smør og sjokolade, men jeg skal se om jeg ikke kan få lurt de nøyaktige blandingsforholdene fra henne.

EDIT: Fant oppskriften (tror jeg)!

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Dette er virkelig den beste sjokoladekaken jeg har smakt, den originale oppskriften fra kafeen Sting i Stavanger.

Antall: 1 kake

Ingredienser

Bunn:

4 egg

200g sukker

135g margarin

1/2 plate mørk kokesjokolade

135g hvetemel

1 ts bakepulver

1 ts vaniljesukker

Fyll:

3 egg

1 1/2 dl kremfløte

135g sukker

190 g. meierismør

1 ts vaniljesukker

3/4 plate mørk kokesjokolade

Fremgangsmåte

Bunn:

Visp egg og sukker. Margarin og kokesjokolade smeltes og blanes i eggedosisen. Sikt hvetemelet og ha i resten.

Form ca. 23-24 cm.

Stekes på nederste rille (på rist)i 180 grader C i 50-60 min.

Fyll:

Egg, kremfløte og sukker gis et oppkok. Bruk helst en teflongryte og rør godt!

Rør inn resten. Fyllet settes så kaldt. Skal piskes opp med hurtimixer når det er kaldt. En må ikke piske for lite og ikke for mye. Pisker en for mye kan fyllet bli "kornete".

Del kaken i 3 og ha på fyll

OBS! Jeg mistenker at denne kaka fører til automatisk avvisning ved Perleporten når den tid kommer. Men det er faen steike meg verdt det.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...