oyvindhauge Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Jeg skal snart kjøpe ny PC og har behov for et godt, støydempende kabinett og en stillegående strømforsyning. Siden PCen skal brukes til kontorarbeid er det viktig at den er stille. Samtidig skal den også kunne dra spill i 1920*1080. Tenkt spesifikasjon PC: - Prosessor: Intel Core i7 920/AMD Phenon II X4 920 (eller tilsvarende) - Hovedkort: Tilhørende ATX eller EATX - Minne: 4-8GB Ram DDR2/3 avhengig av CPU og hovedkort - Lagring: 1 systemdisk (Har server. Ikke SSD grunnet høy pris.) - Skjermkort: Tilsvarende ytelse til feks HD4870. - DVD-spiller: Hva som helst - Kjøling: Mest sansynligvis luftkjøling med viftestyring. Har Thermalright T-rad2 på HD4870 og er fornøyd med den. For CPU blir det vel TRUE eller tilsvarende. Jeg kommer antagelig IKKE til å skjøre SLI/Crossover, til å overklokke, eller til å gå for vannkjøling (hvis da ikke noen har tips meget gode og enkle løsninger for dette). Siden Intel nettopp har satt ned priser og siden AMD kommer med AM3 (og nye CPUer?) i februar kommer jeg nok til å vente på slipp av dette før jeg handler. Krav til kabinett: - Støydempende - Ikke for stort med andre ord ikke full tower. Det skal kun inneholde 1 disk og 1 DVD. - Mulighet for god kabelorganisering - Se bra ut Krav til strømforsyning: - Stillegående (spesielt ved lav last/kontorbruk) - Kraftig nok, men jeg heller gi litt ekstra for en som holder til eventuelle utvidelser - Modulær Så langt har jeg kikket på Antec Performance One P182 og Seasonic M12D 850Watt (ja jeg vet 850 Watt er overkill, men det finnes ikke så veldig mange andre med lavere effekt). I skrivende øyeblikk ligger dette på nærmere 3500,- NOK til sammen. Spørsmålet er: finnes det andre kombinasjoner som er bedre til tilsvarende eller lavere pris? Det hadde vært veldig fint å spare noen kroner, men jeg vil ha noe jeg er fornøyd med. På forhånd takk for innspill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå