Gå til innhold

Hvor kan jeg dele bilder på nettet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, Picasa sin måte å dele på er mildt sagt fantastisk, men 1 gb er ikke så alt for mye plass.

Med microsoft så tar det evighet når jeg må velge hvert enkelt fil. I tillegg så komprimerer picasa filene ned til 2mpx for sparing av plass.

Lenke til kommentar

Ulempen med Flickr er at bildene nedskaleres til max 1024 pixels horisontalt. Finnes det noen tjeneste som er like bra som Flickr, men som tillater større bilder?

Ja, jeg vet: man kan jo kjøpe en Pro-konto hos Flickr, men jeg er på utkikk etter gratis alternativer.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke konkrete forslag, men oppfordrer deg til å lese betingelsene skikkelig før du legger ut bilder.

En del plasser gir du nemlig fra deg rettighetene til bildene, hvis du laster opp. Disse opplastingsstedene høster ofte rett og slett bilder, for så å forsøke å selge dem.

Lenke til kommentar

For min del er det verdt 170 kroner for en "pro"-konto hos Flickr. De har svært hendig bildeopplasting og enkel bildeorganisering med sett og samlinger, kartdata etc. Det er også tilgangskontroll slik at man kan begrense til kun venner eller familie. Det finnes plugins til mange bildebehandlingsprogrammer for direkte import. Når det gjelder opphavsrett kan du markere med ulike valg som inkluderer alt fra all rights reserved til creative commons.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...