Duqe Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Har en god del bilder på pcen hvor jeg vil dele med andre i verden, er det noen nettsteder dere anbefaler? Totalt har jeg ca 4100bilder på 1.2GB. Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Hvis "Totalt har jeg ca 4100bilder på 1.2GB." har noe å si, er det ikke sikkert jeg forstår spørsmålet rett, men om jeg gjør: Flickr og DeviantArt er to fine sider om du skal dele bilder (for ris og ros). Om du skal sende en mappe med 100 bilder til familie osv kan vel kanskje YouSendIt være fin. Lenke til kommentar
Einarl Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 På MSN Live får du 5 gb til deling av filer, Her kan du gjøre bilder tilgjengelig for de du selv måtte velge. Det eneste som kreves er at alle har MSN konto. Einar Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 Fikk faktisk 25GB hos MSN Live, men likte bedre google photos som bare har 1gb, men da jeg kan merke flere filer til upload gjennom picasa. Lenke til kommentar
perottol Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Ja, Picasa sin måte å dele på er mildt sagt fantastisk, men 1 gb er ikke så alt for mye plass. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Ja, Picasa sin måte å dele på er mildt sagt fantastisk, men 1 gb er ikke så alt for mye plass. Med microsoft så tar det evighet når jeg må velge hvert enkelt fil. I tillegg så komprimerer picasa filene ned til 2mpx for sparing av plass. Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 I mine øyne er FLICKR det naturlige valget Lenke til kommentar
Caze Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Ulempen med Flickr er at bildene nedskaleres til max 1024 pixels horisontalt. Finnes det noen tjeneste som er like bra som Flickr, men som tillater større bilder? Ja, jeg vet: man kan jo kjøpe en Pro-konto hos Flickr, men jeg er på utkikk etter gratis alternativer. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 Jeg kan ihvertfall for min del bekrefte at jeg er kjempe fornøyd med kombinasjonen google og picasa selv om det er 1gb som er til rådighet. Lenke til kommentar
fototim Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Jeg har ikke konkrete forslag, men oppfordrer deg til å lese betingelsene skikkelig før du legger ut bilder. En del plasser gir du nemlig fra deg rettighetene til bildene, hvis du laster opp. Disse opplastingsstedene høster ofte rett og slett bilder, for så å forsøke å selge dem. Lenke til kommentar
Bherserk Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 For min del er det verdt 170 kroner for en "pro"-konto hos Flickr. De har svært hendig bildeopplasting og enkel bildeorganisering med sett og samlinger, kartdata etc. Det er også tilgangskontroll slik at man kan begrense til kun venner eller familie. Det finnes plugins til mange bildebehandlingsprogrammer for direkte import. Når det gjelder opphavsrett kan du markere med ulike valg som inkluderer alt fra all rights reserved til creative commons. Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Flickr er nok tingen ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå