Gå til innhold

Å beskytte kameraet mot regn

Anbefalte innlegg

Det er liten kuling, det regner horisontalt og jeg vil gjerne ut og fotografere havet. Hvordan kan jeg beskytte kameraet? En ting til, er det best å bruke blitz i dette gråværet? Har et Nikon 300D med innebygd blitz.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med en D300 hadde jeg ikke vært veldig redd for å gå ut i ltt ruskevær. Tvert i mot har du nå en mulighet til å få flotte bilder. Ett enkelt triks om du føler deg utrygg er å rive et hull i bunnen av en brødpose, tre den over objektivet, og klemme posen fast med solblenderen. Ikke vær redd om huset blir klissvått - det tåler det fint.

Blitsen bruker du om du har noe konkret du skal lyse opp. Den er fin til innfyllingslys, men om det regner, så er ikke blits så kjempelurt fordi du da vil lyse opp de nærmeste regndråpene uforholdsmessig mye.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Hjertelig takk for svar begge to! Som det utålmodige vesenet jeg er dro jeg ned til havet før jeg hadde fått svar på spørsmålet mitt. Utstyrt med et par plastposer, he he. Men det var ikke uværet i forhold til kameraet som hindret potensielle blinkskudd denne gang, det var vinden. Jeg er ikke særlig tung og holdt på å bli blåst overende lenge før jeg nådde sjøkanten. Nå avventer jeg til seinere i dag, mulig vinden løyer litt da.

Betryggende å høre at huset tåler en del regn, at jeg bare behøver å konsentrere meg om objektivet.

Lenke til kommentar
Hjertelig takk for svar begge to! Som det utålmodige vesenet jeg er dro jeg ned til havet før jeg hadde fått svar på spørsmålet mitt. Utstyrt med et par plastposer, he he. Men det var ikke uværet i forhold til kameraet som hindret potensielle blinkskudd denne gang, det var vinden. Jeg er ikke særlig tung og holdt på å bli blåst overende lenge før jeg nådde sjøkanten. Nå avventer jeg til seinere i dag, mulig vinden løyer litt da.

Betryggende å høre at huset tåler en del regn, at jeg bare behøver å konsentrere meg om objektivet.

:D Ja,kanskje løsningen hadde vært bly i støvlene!Du får ta deg en tur når det løyer,kan bli flotte bilder.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...