Gjest Guest_FuckUp_* Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Jeg lever et alvorlig, seriøst A4 liv. Type samboer, kid, leilighet, bikkje og hamster (Ja, hamster faktisk) Noe mange trakter etter. Problemet mitt er at jeg ikke trives med det. Jeg er glad i samboeren min, og ville ikke gjort noenting anderledes når det gjelder datteren min. Men jeg klarer ikke å gi slipp på det gamle livet mitt, hvor jeg gav faen i alt og gjorde akkurat som jeg ville. Kan vel kalle det thug life. Nå merker jeg at uten en liten å fyre på så klarer jeg ikke å slappe av, trives ikke og finner meg ikke til rette. Jeg har det rett og slett ikke bra med meg selv når jeg er nykter, men når jeg røyker sitter jeg og koser meg, hører på slow hip hop (Type dette: ) og har det så sinnsykt fett... Roer helt ned og glemmer alt rundt meg en liten stund. Men jeg kan ikke røyke hele tiden og liker ikke tanken på å gå og føle meg nedtrykt på jobb (Må jo jobbe som alle andre) trening, hos venner og ellers over alt. Er jeg avhengig og har et problem med rus, eller må jeg bare gå i meg selv og jobbe med tankene mine? Hva mener folket her? Jeg er litt på en snurr når jeg skriver dette, så sorry hvis det er litt rotete eller jeg bare vaser... Lenke til kommentar
KarmaZ Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Tenkt først og fremst på barnet ditt, oppveksten og hvordan hun skal bli til. Det at hun er en mor som ikke ønsker å gå lovens-lange arm, vei kan faktisk gå utover barnet. Så hvis du ikke klarer å stoppe med det, og skjønner realiteten i det. Så bør du nesten oppsøke hjelp. =) Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 (endret) Å ha samboer og barn handler mye om å sette andre foran seg selv. Barn skal alltid komme først. Det er dog ingen som nekter deg å gjøre det du ønsker sammen med dine kamerater av og til. Men jeg ville holde noen aktiviteter utenfor eget hus og heller på tur med kamerater ol. Man skal ha egentid, tillate det og det er viktig. Er ikke du lykkelig og tar vare på dine egne interesser i luker du setter av tid så vil også barnet ditt faktisk preges av det. Har aldri hørt om at barn tar skade av at pappa drar på "fisketur" med kamerater en helg av og til og tar en "rev", en øl og hører på gammel vinyl der. Når det blir et "må ha det hele tiden", uansett hva det er, så er det avhengighet og noe annet. Endret 18. januar 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Jeg lever et alvorlig, seriøst A4 liv. Type samboer, kid, leilighet, bikkje og hamster (Ja, hamster faktisk) Noe mange trakter etter. Problemet mitt er at jeg ikke trives med det. Jeg er glad i samboeren min, og ville ikke gjort noenting anderledes når det gjelder datteren min. Men jeg klarer ikke å gi slipp på det gamle livet mitt, hvor jeg gav faen i alt og gjorde akkurat som jeg ville. Kan vel kalle det thug life. Nå merker jeg at uten en liten å fyre på så klarer jeg ikke å slappe av, trives ikke og finner meg ikke til rette. Jeg har det rett og slett ikke bra med meg selv når jeg er nykter, men når jeg røyker sitter jeg og koser meg, hører på slow hip hop (Type dette: ) og har det så sinnsykt fett... Roer helt ned og glemmer alt rundt meg en liten stund. Men jeg kan ikke røyke hele tiden og liker ikke tanken på å gå og føle meg nedtrykt på jobb (Må jo jobbe som alle andre) trening, hos venner og ellers over alt. Er jeg avhengig og har et problem med rus, eller må jeg bare gå i meg selv og jobbe med tankene mine? Hva mener folket her? Jeg er litt på en snurr når jeg skriver dette, så sorry hvis det er litt rotete eller jeg bare vaser... Er du en av mine ekser?!? Nu vel... Det er fint å høre at jointen er det som betyr noe i livet ditt! Samboer og barn er jo tross alt ting som går over etter hvert og kan erstattes om nødvendig. I alle fall så lenge du er i fruktbar alder. Så kos deg! Eventuelt ta en tur til psykolog for å ordne opp i de _faktiske_ problemene dine. Ellers så skriver du som en mann og jeg setter en tier på at du er en mann. Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 (endret) Er jeg avhengig og har et problem med rus? Nei. eller må jeg bare gå i meg selv og jobbe med tankene mine? Hva mener folket her? Du må gå i deg selv, men ikke tenke. Det er nettopp derfor du har det så fint når du røyker, fordi rusen lettere får deg til å slutte og tenke og bare føle på livet og musikken. Det neste steget er å klare og få denne følelsen uten bruk av rus. "The Power of Now" - Les denne boka. Anbefalt av selveste Oprah og Dr.Phil. Fryktelig musikksmak forresten . Endret 18. januar 2009 av Quicko Lenke til kommentar
QBab Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Støtter den Quicko! Les "the power of now", den er litt tung og sær. Men budskapet bak er lifechanging. Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 http://www.youtube.com/watch?v=8S99oXmWi4I Han er ikke veldig glup, men han har et godt poeng, du tror du har det dritt og røyker pot for å gjøre det bedre, men egentlig så har du det dritt fordi du røyker pot. Narkotika er en veldig fin ting, men det må brukes med måte. Om du legger fra deg jointen for et halvt år - år så kommer du antageligvis til å ha mye bedre fremover =) Og ikke gjør en vane av det igjen! Lenke til kommentar
abbyjr Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 hvis du liker å fyre en joint i ny å ne er d bare å gjøre det, det er ikke så big deal som mange skal ha det til. Lev et liv som du trives med ellers så går alt til helvete. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 abbyjr: Han røyker for å kompensere med noe annet som han føler han mangler i sitt liv. Røyking er sikkert greit for de som gjør det men for meg blir grunnen til at du gjør det du gjør helt feil. Kanskje du burde tenke gjennom hva det er du vil med livet, samboer, barn osv først. Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 hvis du liker å fyre en joint i ny å ne er d bare å gjøre det, det er ikke så big deal som mange skal ha det til. Lev et liv som du trives med ellers så går alt til helvete. Nei... Det er bare det at vi som er nykterne ser alt faenskapet skiten fører med seg... Har sett en del sine liv passere forbi meg der de har hat det jæ_æ_æ_velig kult! Høye som faen, nå under torva! Festlig! For ikke å snakke om de helvetes depresjonene en måtte høre bli mast om etter hver enda jeævla pinne... Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Hvis du bare har det bra når du er høy så er du jo helt åpenbart avhengi av stoffet og burde søke hjelp hvis du vil ut av det. Harde fakta, men sånn er det faktisk. Alternativet er å røyke regelmessig, men vil du virkelig utsette datteren din for dette? Har du snakket om det med fruen? Jeg har noen venner som røyker flere ganger i uken, nesten hver dag i perioder. Man kan mene hva man vil om hasj, men det går utover ens evne til å fungere 100% over tid og man blir avhengi av det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå