Gå til innhold

Top specca gamer PC med Shuttle kabinett

Anbefalte innlegg

EDIT: Les denne posten

Heisann. Gått rundt ett år siden jeg konfirmerte meg og jeg har enda ikke begynt å bruke pengene jeg har fått.

Tenkte jeg ville en ny gamer PC med hardware av ypperste kvalitet.

Da hinter jeg til Intel i7 o.l., DDR3, HD-skjermkort.

Det som er problemet her er at jeg har nesten null peiling på hardware, og jeg vil gjerne ha en liten og nett pc, en SFF.

Det jeg lurer på da, er om noen av dere gidder å hjelpe meg å finne en gamer pc setup, som er brukbar, gjerne stillegående med kjøling (har hørt mye om trøbbel med akkuratt dette i SFF-pcer).

Liker veldig godt dette kabinettet: https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=335088 men det er ikke et must!

Fant denne linken da jeg drev å researcha litt:

http://www.catchgamer.no/?module=forum&amp...=1#reply1858760

Gjerne en oppgradering med RAM, Hovedkort og GFX?

Overlater ansvaret til dere som faktisk kan med hardware og takker til alle som velger å hjelpe meg. Tenker å ha et maks budsjett på rundt 14 000,-

Endret av miceiken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Satt opp en handlekurv, som et lite forslag på hva du kan velge. Tok også utgangspunkt i at du også skulle bestille skjerm, tastatur, og mus, og ikke bare selve boksen, så correct me hvis det ikke stemmer ;) Skjermen og tastaturet satt jeg opp fordi jeg har de selv, og er fornøyd. Musa (G9) valgte jeg fordi mange skryter av den :)

Ville egentlig velge et bedre grafikkort, helst et 4870 x2, men da trengte jeg også en matchende CPU (valgte ikke i7 på grunn av pris), ram på 6/8GB @1333MHz, et annet HK med støtte for mer enn 4GB DDR3, en større PSU for å dra skjermkortet, etc. :p

- Og da hadde 14k budskjettet blitt passe voldtatt :(

EDIT: og hvis det er noe alvorlig tull der, så er det fordi jeg har sitti her ganske lenge nå, merker det da Teletubbiene og Thomas-toget plutselig spretter opp på TV'en :D

Endret av ironmartin
Lenke til kommentar

Setter stor pris på dette.

Jeg har alt det eksterne, så det behøvs ikke.

BenQ E2200 HD 22" 1080p, G5 og Steelseries keyboard.

Jeg klarer helt sikkert å fjerne det selv, men om jeg hadde fått mekka en i7 inn der hadde det vært flott.

Har fjerna skjerm, mus og tastatur da kom det ned i 10k, her er den oppdaterte handlevogna. For 5000,- ville jeg få lagt inn en masse goder? F.eks. noe av det du nevnte over. Fortstår ikke hvorfor du ville hatt 2 skjermkort, gjør det noe bedre?

Supert om noen gidder å føye på/endre.

PS! Om det kommer på rundt 15k så gjør ikke det noe.

PS2! Klarte å fjerne lydkortet fra listen da jeg trodde det var høytalere.

Endret av miceiken
Lenke til kommentar

Satte opp et forslag med quad-crossfire, og da AMD komponenter for å få ned prisen.

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=91557

AMD Phenon II 940 BE har dårligere ytelse enn i7. Men samlet løsning med hovedkort, cpu og minne er såpass mye billigere at du til gjengjeld får råd til quad-crossfire (2 x ATI 4870X2).

Et rent gaming-forslag mao. dersom ytelsen i spill er det absolutt viktigste. For de fleste andre ting vil ikke ytelsesforskjellen mellom i7 og Phenom II være særlig merkbar.

Trenger råd fra folk her om hvor lett det er å få Quad-XFire til å funke skikkelig, og om du må oppgradere strømforsyningen.

Du kan selvsagt også bare slenge på et ekstra skjermkort i i7 løsningen din så får du både i pose og sekk, om du er villig til å betale :)

Endret av thelomen
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvordan Crossfire X, eller hva det kalles fungerer, men jeg kan tenke meg at det blir heftig :p jeg tror jeg heller ville valgt et 4870 x2 kort, og et hovedkort med støtte for 2, altså mulighet for å kjøpe enda et senere, isåfall er en større PSU også nødvendig, tenker da helst på en 850W eller 1000W, om det er nødvendig. Tror ett 4870x2 kort trekker ca 200W, og det er også komponenten som krever desidert mest i et system, så jeg vil tro 850W holder.

Phenom II vs. i7 vet jeg ingenting om, så det skal jeg heller ikke uttale meg om :p

Jeg ville uansett, med 2 eller et 4870x2 kort, valgt bedre ram, for å unngå lagg innimellom i spill, selvom fps'en er høy. jeg har for eksempel et 4870 kort, sammen med 2GB PC6400 og E6750 @2,66 og har det problemet med Crysis på Very high, som heller ikke er en overraskelse. Ny ram får jeg i morgen, 4GB PC8000, hakket sprekere enn rammen i handlevognen thelomen linka til. Derfor mener jeg absolutt du trenger 6 eller 8GB DDR3-1333Mhz, situasjonen forandrer seg litt da du har alt det eksterne utstyret fra før :D

Se også etter et HK med støtte for 6/8GB DDR3 Ram, Crossfire X og riktig socket ihvertfall ;)

EDIT: ser jo også at jeg klarte å glemme DVD-brenner, selvom det sikkert ikke er all verdens jobb å slenge på seinere :)

Endret av ironmartin
Lenke til kommentar

Får ikke voldsomme ytelsesøkningen med to ganger 4870x2

tror ytelsesøkningen var på 5-10% ellernoe.. leste det ettereller annet sted på hardware..

Kan godt hende jeg har tar feil da, men kanskje lurt og sjekke ut...

Man trenger ikke noe PC8000 ram hvis man ikke skal klokke, men hvis du skal ha shuttle kabinett burde du kanskje ha noen med god kjøling..

Her er en tråd om crossfire 4870x2 2 4870x2

Endret av Gernia
Lenke til kommentar

Med tanke på at det ikke finnes mATX hovedkort til i7 kan du bare glemme SFF med i7 prosessor. Derimot finnes det mange AM2+ hovedkort i mATX utførelse, og dette gjør at noe av det råeste du kan få deg er en phenom 2 i SSF, for så å klokke denne opp i skyene (med god luftkjøler eller enkel vannkjøling skulle det være mulig uten alt for mye støy).

på 22" trengs det vrikelig ikke mer enn ett 4780x2 krot, noe mer enn dette blir bare overkill.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

og alt dette skal inn i en liten shuttle, samt være støy svakt og kjølig nok?

Jeg ser lite poeng i shuttles, mange er ikke så små som folk skal ha det til, skal du første flytte på den må du nok bruk begge nevene uansett. og løsningene i et slikt kabinett er trangt, varmt og ofte støyete, spesielt med den hardwaren du har sett for deg. Jeg ville absolutt vurdert igjen om jeg ikke kunne valgt et vanlig midi tower istedet.

Lenke til kommentar

Vel, jeg forstår hva dere mener, og jeg er vel i bunn og grunn enig om det. Er det noen som vet om et relativt greit kabinett, samtidig som det har god plass og god kjøling. Trenger ikke være veldig lite.

Vil ha en hardcore gaming PC (Grafikk, Prosessor, Ram o.l) til maks 15 000. 500GB - 1TB HDD, ingen mus, tastatur, eller skjerm - det har jeg.

DVD brenner.

Håper på svar :)

Endret av miceiken
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hva me denne samt dette skjermkortet(som jeg sliter å finne i prisguiden) som kommer inn på lager hos Amentio den 21. Du kan eventuelt se på GTX295 som er et enda råere kort, men da må du enten bestille det fra en annen nettbutikk enn resten, eller finne tilsvarende deler bare hos den nettbutikken du ønsker!:p

Edit: glemte linker

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...