Gå til innhold

digital filtrering av lyd, programmer?

!alex!

Anbefalte innlegg

Jeg har en gammel video jeg hadde tenkt å se men lyden er helt uholdbar og full av forferdelig statisk bråk. Er det noen som vet om et program som jeg kan bruke til å filtrere ut den statiske lyden uten at jeg må være utdanna lydtekniker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en gammel video jeg hadde tenkt å se men lyden er helt uholdbar og full av forferdelig statisk bråk. Er det noen som vet om et program som jeg kan bruke til å filtrere ut den statiske lyden uten at jeg må være utdanna lydtekniker?

Jeg hadde stor suksess med Sony sin SoundForge Studio. Cool Edit Pro var også bra, men det har jeg ikke brukt på en stund.

Lenke til kommentar

Jeg hadde stor suksess med Sony sin SoundForge Studio. Cool Edit Pro var også bra, men det har jeg ikke brukt på en stund.

takk, skal prøve de.

Lenke til kommentar
Cool Edit Pro var også bra, men det har jeg ikke brukt på en stund.
Det er kjøpt opp av Adobe og heter nå Audition. Det er meget bra til slike ting som å "restaurere" lyd, spesielt med VST-plugins. Men det koster desverre en god del penger.

kyrsjo: Det fungerer slik at man tar opp en bit med kun støy. Programmet analyserer støyen og regulerer volumet og fasen til enkeltfrekvenser slik at den blir mindre hørbar, men beholder musikken/talen osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...