Galdust Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Hei! Jeg er på utkikk etter et digitalkamera til rundt tusenlappen. En av hobbyene mine er miniatyrmaling, og jeg vil derfor at kameraet må ha en god makrofunksjon så jeg kan få tatt nærbilder av miniatyrene. Har lite peiling på kameraer, så lurte på om dere har noen å anbefale Ellers kommer jeg til å bruke kameraet til "vanlig" bruk. Mvh Øyvind Lenke til kommentar
coban Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Du får ikke et særlig bra kamera i den prisklassen - men hvis du absolutt skal holde deg til under 1000,- NOK så blir Canon Powershot A580 det beste alternativet, dette finner du hos de tre store butikkene i Norge (ref. Expert, Elkjøp og Lefdal). Lenke til kommentar
kaian Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Du får ikke et særlig bra kamera i den prisklassen Til trådstarters bruk, og til mye annet, finnes det flere som er gode i denne prisklassen. Ellers har du rett, Powershot A580 er et godt tips. Galdust: Har du lest Akam's anbefalinger? -de er nylig oppdatert. Lenke til kommentar
Galdust Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 Takker for svar! Hadde ikke lest nyeste akams anbefalinger. Ser de skryter av Samsung S760, men den var jo nesten skremmende billig når jeg så på prisguiden Vil Powershoot A580 være bedre til mitt bruk av de to? Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 (endret) har førstehåndserfaringer med s760, og det er eit heilt greitt allround-kamera, men til nærfotografering kommer det muligens til kort, avhengig av kor nært du må komme disse miniatyrene, det har vel ei nærgrense oppunder meteren kan eg tenke meg. Det brilljerer heller ikkje i dårlig lys, men så har eg riktignok kun et fujifilm f40fd og speilrefleks å samanlikne med. edit: med ei nærgrense på 5 cm trur eg nok at A580 er vegen å gå dersom nærbilete er viktig for deg. Endret 18. januar 2009 av turnipkongen Lenke til kommentar
Yeahright Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Er på jakt etter et billig kamera selv. Kikket på anbefalingen. Men ble ikke noe klokere av det. Er det et billig kamera som skiller seg ut? For all-around bruk. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 (endret) Er på jakt etter et billig kamera selv. Kikket på anbefalingen. Men ble ikke noe klokere av det.Er det et billig kamera som skiller seg ut? For all-around bruk. Som nevnt over er Powershotserien sannsynligvis det beste kjøpet for under tusenkroner (og det er endel tilbud på disse nå også da det kommer nye modeller). Endret 22. januar 2009 av Spartan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå