DjDarkDragon Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Har ett litt snodi problem som jeg egentlig ikke vet helt hva kommer av. Tar bilder med Canon Eos 1000 til en Sandisk minnebrikke, alt funker helt fett helt til jeg stapper kortet i pcn og overfører noen bilder til datan... Etter dette får jeg "Kan ikke vise bilde" når jeg blar igjennom bildene på kamera... Noen tips? Lenke til kommentar
Acurus Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 (endret) Tar du bilder i RAW? isåfall må du enten opne de i et program som støtter det "formatet" Det medfølgende programmet gjør det. hum tror jeg missforstod.. Er det når du putter brikka tilbake i kamerat de ikke funker? isåfall har jeg ikke noe godt svar. Endret 18. januar 2009 av kule-ku Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 (endret) Hmm, tja.. Det første som slår meg er om du tar bilder i høydeformat og bruker windows faxviewer til å rotere bildene på kortet? I såfall føkker "windass" bildene dine med å fjerne exif'en og lagrer bildet i en dårligere kvalitet. Har skjedd med meg tidligere da jeg var så dum å "låne bort" minnebrikken til noen som dessverre var litt for rask med å trykke på rotér før jeg rakk å smikke dem på fingrene.. [Edit]Grammatisk feilretting[/Edit] Endret 18. januar 2009 av Bikeridr Lenke til kommentar
DjDarkDragon Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 Hmmm...Kanskje det er ett svar du...Kommer ikke på om bildene ble rotert nå i farten men du skal jammen ikke se bort fra det ass. Hmmm...Får tømme brikka å huske og ikke rotere de da skjønner jeg.hehe. Takker for det jeg vil tro er en meget sansynlig forklaring på problemet.hehe. Lenke til kommentar
DjDarkDragon Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 Vel...Etter en aldri så liten test har jeg da funnet ut att det stemmer veldig bra att om bildet blir rotert i windows nekter kamera å vise de på visnings modus til kamera.. Dermed var denne løst. Takker for hjelp. Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Takker for hjelp. Bare hyggelig, regningen kommer i posten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå