Robåt Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 (endret) Har en WRT54G router som er satt opp slik: Den funker fint bortsett fra at jeg ikke kan komme inn på adminsiden til den. Har gått på cmd -> ipconfig/all og funnet ut at adressen dens er 192.168.0.1. Når jeg skriver det inn kommer det straks opp en melding om: "Klarte ikke koble til nettstedet. Firefox klarte ikke å opprette en tilkobling til tjeneren på 192.168.0.1. Selv om adressen ser ut til å være gyldig, klarte ikke nettleseren å koble til det. * Kan nettstedet midlertidig være utilgjengelig? Prøv igjen senere. * Klarer du å åpne andre nettsider? Kontroller datamaskinens nettverksforbindelse. * Er datamaskinen eller nettverket ditt beskyttet av en brannmur eller mellomtjener? Feil innstillinger kan gjøre det umulig å åpne nettsider." Hvis jeg skriver 192.168.1.1 istedenfor tar det bare lengre tid før den samme skjermen kommer opp. Blir gal av det, uTorrent har svært varierende hastighet. Har prøvd å restarte routeren. Åssen er det jeg kan komme meg inn? edit: Har Windows 7 på den trådløse maskinen, funker ikke. XP på den kabla maskinen, funker ikke. Endret 18. januar 2009 av Selklubber Lenke til kommentar
GasMask Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Har du prøvd å trekke ut strømkabelen til routeren (den #PC1 er tilkoblet) i 15 sekunder? Lenke til kommentar
Robåt Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 Det funker ikke det heller. Lenke til kommentar
Robåt Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Bumpen kommer, bumpen humper! Bumpen kommer her! Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Hva slags IP har PC'en du kobler opp med? Er den i samme range som routeren? Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Om det er koblet opp slik du har illustrert, der modemet går til LAN-port 1 i stedet for Internet-porten, fungerer routeren som et aksesspunkt. IP-adressen 192.168.0.1 er sannsynligvis til modemet. Linksys WRT54G har default IP-adresse 192.168.1.1. For å komme inn på denne må du sette fast IP-adresse innenfor det subnettet, f.eks. 192.168.1.50 med subnettmaske 255.255.255.0. Om dette ikke går, må du resette routeren ved å holde inne reset-knappen i ca 20 sekunder. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Du vil jo ikke kunne logge inn på router om du ikke har samme subnett (192.168.1.xxx på PC. Sjekk din egen ipadresse med ipconfig og koble modem i internettporten om du skal bruke den som router... Hvis du har forsøkt å sette opp Linksys som aksesspunkt og slått av DHCP så må du sette statisk ipadresse i samme subnett som routermodem eller router om du har det. 192.168.0.1 kan tyde på at det står en D-link router et sted der...? Det beste er om du kommer med en fullstendig oversikt over modem og routere, så kan vi guide deg videre :-) Endret 19. januar 2009 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Robåt Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Takker for svar, dessverre er jeg ikke hjemme før helgen så jeg kan ikke sjekke det før da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå