Gå til innhold

Er Splittscreen på vei ut av markedet?

Anbefalte innlegg

Jeg har lagt merke til at flere og flere spill har mistet muligheten til å spille splitscreen og heller gått over til å spille online. tror dere at splittscreen kommer til og falle helt bort og at alt heller blir online. Og i såfall hva er positivt og negativt med dette?

(Vet ikke helt om dette er riktig sted å poste men håper moderator er så grei å flytter hvis det er feil sted.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener splitscreen i seg selv egentlig aldri har vært en positiv ting, men en nødvendig ting da man før ikke hadde noe særlig med online-multiplayers. Å spille en FPS kompetativt i splitscreen blir bare tull når man ser hvor ens motstander er, og dette gjelder for andre typer spill også... Splitscreen gjør også ofte at viewen man får blir strukket eller svært liten vertikalt/horisontalt.

Spill som har blitt laget som splitscreen har blitt laget som dette nettopp fordi det var den beste løsningen for lokal multiplayer når spillet ble utviklet. Fortsatt kommer en hel del FPS-spill til konsoller med splitscreen, og jeg synes det er greit å spille med splitscreen så lenge man spiller online og spiller coop mot et annet lag.

Kort fortalt; splitscreen lokal versus er tullball... :)

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt på dette selv, og håper virkelig ikke split screen forsvinner. Spillutviklere liker jo ofte å trekke frem de sosiale sidene ved spill, og hva er vel mer sosialt enn å sitte i samme stue og skyte aliens! Særlig nå som TVer begynner å bli så store burde split screen være en selvfølge.

Lenke til kommentar

Jeg synes definitivt at split screen er noe som fortjener å videreføres i årene som kommer. Selv har jeg altfor mange dårlige opplevelser med å forsøke å kommunisere med vilt fremmede i spill som krever en viss andel taktisk kløkt og gjensidig forståelse, og da er det flott å kunne frese gjennom det med f.eks broren min eller en kamerat når jeg får besøk. Gears of War 1 og 2, for eksempel, er titler jeg aldri hadde orket å kjøpe om ikke de hadde støttet lokal co-op. Jeg synes dog at man kan få slutt på tvungen horisontal deling snart. Vertikal deling er langt bedre tilrettelagt widescreen-TV-er.

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar

Mener det beste alternativet er å kunne velge mellom horisontal og vertikal deling jeg. Og som du sier, det er en fordel og kjenne personen slik at man lettere forstår hva man sier til hverandre. Også blir jeg ofte irritert over de spillene som lett kunne lagt det til, og hvor det faktisk kunne fungert bedre enn online coop.

Endret av Perrern
Lenke til kommentar

enig med Odesseiron, horisontal deling er noe jævla rææl.. selv på store skjermer synest jeg bildet blir så lite at hele spillopplevelsen blir totalt ødelagt.. ser jo ingenting :)

kjekt om man har kompiser på besøk.. men er ikke livets undergang om det forsvinner.. klarer meg med online coop..

Lenke til kommentar

Splitscreen er konge. :D Jeg har hatt utallige timer med Mario Kart 64 på slitscreen. Som sagt tidligere er splitscreen i kometivt FPS og slik kjedeligere, men spliscreen i co-op og i bilspill funker som bare det. Mye, mye gøyere å sitte ved siden av den du spiller med, enn over nettet.

Lenke til kommentar
Splitscreen er konge. :D Jeg har hatt utallige timer med Mario Kart 64 på slitscreen. Som sagt tidligere er splitscreen i kometivt FPS og slik kjedeligere, men spliscreen i co-op og i bilspill funker som bare det. Mye, mye gøyere å sitte ved siden av den du spiller med, enn over nettet.

enig at det er kult på bilspill og lignende... men hvor kult er det å spille fps spill på 12" feks.. om det er 4stk på en 50tommer.. nei takk..

Littlebigplanet er jo grisegenialt i coop, men det er jo svært få spill der det egner seg å ha alle i samme skjermbilde..

Lenke til kommentar

ser ut til at split screen blir mer og mer borte, men det er definitivt noe som burde bli!!

split screen gjør spillopplevelsen med kamerater så mye bedre, er jo de beste spillene i historien som har split screen, goldeneye, turok, conkers bad fur day, perfect dark +++

og den gangen var det ikke store tver men det gikk veldig bra fordet.

jeg syns forsåvidt horisontal deling er best da man trenger mest vidde i skytespill hvertfall, bilspill og egentlig, svært få ganger man trenger plass i høyden. på rainbow six vegas 2 skulle jeg ønske man kunne bytte til horisontalt, man ser litt for lite med en vertikal deling.

Endret av simster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...