Gå til innhold

Mitt intrykk av Asus eee Box og tips om denne

ragan

Anbefalte innlegg

Specs: Intel ATOM 1.6GHz, Minne: 1024MB, Harddisk: 160GB.

Hei, jeg fikk Asus eee Box i julegave og jobbet mye med den siste tiden. Vært å googlet masse så tenkte jeg skulle gjøre det lettere for andre å konfigurere denne lille boksen, ved å fortelle hva jeg har gjort.

Først vil jeg si at fra å være skeptisk til kapasiteten, så er jeg nå overbevist og solgt, det er mye å hente - så fremt en kan knote litt. Jeg bruker den til stue-pc, koblet til en samsung 46-tommer.

Det er dvi-utgang på denne, så jeg måtte kjøpe dvi-hdmi kabel for å koble til tvn. Samt en jack-rød/hvit phonokabel for lyd. Prøvde å streame divx (avi) dvdrip fra server, det gikk ikke veldig bra med windows mediaplayer. Installerte VLC og det gikk mye bedre. Hakket med jevne mellomrom (virket som det var noe buffer-problem), men det ordnet seg når jeg la lan-kabel fra server til routeren og lan-kabel fra router til eee box. Null problem med avspilling, fungerer kjempebra. (tips: for tilpasset bilde til flatskjerm og vlc, settings - preferences - advanced options/alle (nederst i hjørne) - video - skroll ned - source aspect ratio: skriv inn 4:3)

HD-avspilling:

Så oppdaterte jeg windows media player til nyeste, lastet ned CoreAvc codec (kjøpes på hjemmesiden, eller lastes ned fra mininova for eksempel) og ac3 filter (codecs.com).

Voila, asus eee box kjører 720p hdfilm uten problemer. Jeg har ikke prøvd 1080p ennå, skal oppdatere her når det er gjort - men tviler det går egentlig.

(tips: for tilpasset bilde i windows media player, tools/verktøy - options/alternativer - devices/enheter - video/skjerm - egenskaper/properties - på horisontal/vannrette pixel ratio osv skriv 1,250)

Håper dette kan spare andre for mye tid. :)

Endret av ragan
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...