Gå til innhold

Acer tilbud hos elkjøp, riktige spec?

Anbefalte innlegg

Ser at elkjøp har tilbud på en acer pc, der står det 16" skjerm med full hd oppløsning.

dsc0552yk9.jpg

Men etter å ha søkt på produktnummeret kommer jeg til denne siden http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/731111 som det står at skjermen har

Standardi WXGA

Max. resoluutio 1366 x 768

veldig stor forskjell ifra full hd som annonsert (1920x1080)

så noen som har kjennskap til denne pcen? for hvis det stemmer at den har full hd så er det et velding inntresang pc for meg.

Endret av freddy85
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser at elkjøp har tilbud på en acer pc, der står det 16" skjerm med full hd oppløsning.

dsc0552yk9.jpg

Men etter å ha søkt på produktnummeret kommer jeg til denne siden http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/731111 som det står at skjermen har

Standardi WXGA

Max. resoluutio 1366 x 768

veldig stor forskjell ifra full hd som annonsert (1920x1080)

så noen som har kjennskap til denne pcen? for hvis det stemmer at den har full hd så er det et velding inntresang pc for meg.

Hepp, en trykkleif i avisa. Den har ikke 1920x1080-oppløsning, nei. Maskina er i stand til å vise 1080p på en TV-skjerm, feks, men skjermen på maskina støtter ikke det.

Lenke til kommentar

Det står ikke FullHD-oppløsning.

Det står "full HD-oppløsning".

Dette betyr ikke annet enn at den som har lagd teksten har tenkt "den har full mulighet til å vise HD-bilder". Og at han ikke har særlig kunnskap om FullHD osv... og dermed ikke har tenkt over bommerten.

Skriveleif.

Lenke til kommentar

Jøss, alle som leser den teksten vil tro at det er full hd skjerm når det står: 16" skjerm med full hd oppløsning er ikke mye å missforstå og mindre datakyndige vill ikke oppdage det engang når han skrur pcen på.. så det kaller jeg lureri...

Jeg har veldig god erfaring med elkjøp men den annonsen var tvilsom uansett om det er et godt tilbud eller ikke.

Lenke til kommentar
Jøss, alle som leser den teksten vil tro at det er full hd skjerm når det står: 16" skjerm med full hd oppløsning er ikke mye å missforstå og mindre datakyndige vill ikke oppdage det engang når han skrur pcen på.. så det kaller jeg lureri...

Jeg har veldig god erfaring med elkjøp men den annonsen var tvilsom uansett om det er et godt tilbud eller ikke.

Som sagt. Det er snakk om en trykkfeil, eventuelt en misforståelse hos den som skrev annonsen. Det er ikke snakk om lureri. Dessuten må alle kunder snakke med en selger før de kjøper maskina, og da vil en eventuell misforståelse bli oppklart der og da. Kunden vil også se det på prislappen som ligger/henger ved siden av maskina at den ikke har 1920x1080p, men 1280x800. Og avisa har alltid forbehold om trykkfeil..

Lenke til kommentar

FullHD og "med full hd" er faktisk to forskjellige ting. I dette tilfellet har man en 16" som istedenfor gode gamle 1200x800 har fått en ny type oppløsning, altså 1366x768 - altså en nyhet, endelig "full hd-oppløsning", om du forstår hva jeg mener.

Så, om han som har laget teksten har tenkt slik som jeg skriver ovenfor her, ser du da hva jeg mener?

PS: At du kaller noe lureri betyr ikke at det stemmer :). Det kan også være "vi har driti oss ut".

Lenke til kommentar
Skal du spille ville jeg ikke kjøpt den siste. Står lite specs på den andre der.

den andre er klin lik denne: http://www.papyrus.no/PartDetail.aspx?q=p:...48;c:36159;r:pg bare med full hd.. har funnet ut at full hd er noe jeg ikke trenger da det blir for smått for 16" men hvis det er små prisforskjeller mellom en skerm med muligheten for høy oppløsning og ikke velger man den med høy.. men bildekvalitet går foran.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...