LkN Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Heihei Til konfermasjonen som nærmer seg sakte men sikkert, skal jeg kjøpe ny pc. Den skal bruker til gaming for det meste(css), pluss photoshop samt andre programmer. Busjettet ligger på rundt 10.000 for pcen. Jeg fixer mus og tastatur selv. Skal kjøpe en skjerm til gaming også om noen uker, budsjettet der er ifra 2000 - 3000 max, anbefalinger ? Post i topicen takk, build build build Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 (endret) Selvfølgelig ble det databasefeil i prisguiden... nuvel. Finn et kurant AM2+-hovedkort til mellom 500 og 1000 kroner, sleng på AMD Phenom II X4 940 Black Edition, AMD Radeon 4870 (X2), en kurant standard harddisk, Samsung SpinPoint 320 eller 500 GB f.eks, 4 gb minne, gjerne et lian li eller antec-kabinett, en kurant dvd-brenner og en dugelig strømforsyning. Selv bruker jeg Chill Innovation og synes de er rimelig kurante. Du bør vel ha en strømforsyning på 6-700W. Til slutt kan du slenge med en Windows-dvd. Skulle vel tikke inn på ca 10000 eller litt i underkant. Har ikke sjekka noen priser nå, men hvis du bruker prisguiden her på hw.no er det rimelig greit å finne ut hvor de har de billigste komponentene (Så lenge prisguiden funker, da...) Edit: Snekra sammen dette oppsettet på komplett nå: Asus M3A78 hovedkort Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 (x2) AMD Phenom II X4 940 Black Edition Samsung DVD-spiller SH-D162D Samsung SpinPoint F1 500GB SATA2 Gigabyte Radeon HD 4870X2 2GB GDDR5 Chieftec Super Series PSU 650W Modulær strømforsyning Antec Three Hundred kabinett Tikka inn på 10500 + frakt.. og Komplett er langt i fra de billigste, men har godt utvalg. Endret 17. januar 2009 av Filthpig Lenke til kommentar
LkN Skrevet 17. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2009 Takker, men har aldri bygd en pc før, er det avansert, noe jeg trenger hjelp til ? + en bra gaming skjerm ? Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Dersom du kjøper alt utstyret hos én leverandør kan du få maskina satt sammen hos dem for en ikke alt for dyr penge. Ellers er det ikke vanskelig å skru den sammen selv heller, men du burde nok alliere deg med en kamerat som har gjort det før. Det du bør huske er en håndlenke for å jorde deg og et ikke-magnetisk skrujern. De fleste nettbutikkene tilbyr utstyrspakker med alt du trenger . Hvor stor skjerm har du tenkt på? Denne skal kunne duge til det meste, men den kan kanskje bli litt i største laget. Det er et veldig godt utvalg på skjermer i denne prisklassen, så det er bare å trykke litt rundt og bruke google flittig, så finner du fort ut om en skjerm er verdt å satse på eller ikke Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Takker,men har aldri bygd en pc før, er det avansert, noe jeg trenger hjelp til ? + en bra gaming skjerm ? Hvis du har litt grunnleggende peiling fra før så er ikke selvbygg av pc så veldig komplisert. Du bør imidlertid vite om noen kritiske punkter, f.eks ifm. hovedkort og CPU som er noe av det som fort kan gå heden hvis du behandler det skjødesløst. Finnes dog mange fine guider om dette rundt omkring. 22" - 24" tommer er vel det du kan forvente i den prisklassen, eksempelvis denne eller denne. Denne er på 24" fra en produsent med et godt rykte, har alltid foretrukket Acer så vet lite om akkurat den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå