Gå til innhold

Linux-alternativ til dfx

Anbefalte innlegg

Hei hei,

I alle år har jeg brukt winamp med en plugin som heter DFX. DFX får lyden til å høres mye bedre ut, spesielt lyd fra komprimerte filer. Jeg har sammenligna litt med itunes, og lyden fra itunes høres like bra ut.

Spørsmålet mitt er om det finnes noe Linux-alternativ som gjør det samme som DFX og Itunes med lyden? Itunes i seg selv er jeg lite interessert i å kjøre, jeg vil helst ha en liten grei mediaavspiller av typen winamp.

Dette gjelder en Eee 701 med medføldende OS.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei hei,

I alle år har jeg brukt winamp med en plugin som heter DFX. DFX får lyden til å høres mye bedre ut, spesielt lyd fra komprimerte filer. Jeg har sammenligna litt med itunes, og lyden fra itunes høres like bra ut.

Spørsmålet mitt er om det finnes noe Linux-alternativ som gjør det samme som DFX og Itunes med lyden? Itunes i seg selv er jeg lite interessert i å kjøre, jeg vil helst ha en liten grei mediaavspiller av typen winamp.

Dette gjelder en Eee 701 med medføldende OS.

Audacious er den mest oppdaterte WinAmp-klonen for Linux så vidt meg bekjent. Har selv gått over til å bruke rhythmbox og exaile primært. Her finner du en oversikt. Ellers går det vel også an å installere Wine og kjøre winamp med tilhørende plugins gjennom det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...