Gjest Guest_valentine_* Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Heisann, det er jo en liten stund til da, men vil være tidlig ute Det har seg slik at det er en jente jeg liker veldig godt, vi er rimelig gode venner. Men jeg har lyst til noe mer. Så valentinsdagen er vel en grei anledning til å se an hvordan det ligger an Så det jeg lurte på var egentlig, hva kan jeg gi? Jeg har lyst å gi roser, bare bestille på forhånd eller noe Eller er det bedre med noe annet ? Lenke til kommentar
Malteaser Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Heisann, det er jo en liten stund til da, men vil være tidlig ute Det har seg slik at det er en jente jeg liker veldig godt, vi er rimelig gode venner. Men jeg har lyst til noe mer. Så valentinsdagen er vel en grei anledning til å se an hvordan det ligger an Så det jeg lurte på var egentlig, hva kan jeg gi? Jeg har lyst å gi roser, bare bestille på forhånd eller noe Eller er det bedre med noe annet ? Det kommer jo helt ann på hva hun liker, men siden dere er gode venner så har jo du en fordel da Men eksempel: smykke, bilderamme med et bilde av dere to sammen, gave kort til H&M:) Hilsen jente 17 år Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Om du vil vite hvordan det ligger an, hvorfor vente til en kunstig satt dato? En mann av handling handler. han venter ikke på unnskyldninger. Lenke til kommentar
Gjest Guest_valentine_* Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Jada, takk brutal_mann. Har skjønt poenget ditt. Har ingen hjelp av det svaret Men takk til Malteaser Lenke til kommentar
Modeswitch Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Gaver er risky og roser kan bli i meste laget. Gavekort er upersonlig og da kunne du liksom gitt kontanter. Lenke til kommentar
Gjest Guest_valentine_* Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Jo sant det mode, men man trenger jo ikke se sånn veldig alvorlig på en valentinsgave ? Hva ville du foreslått ? Lenke til kommentar
Modeswitch Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Jo sant det mode, men man trenger jo ikke se sånn veldig alvorlig på en valentinsgave ? Hva ville du foreslått ? Hun kan se alvorlig på det, og man legger sammen to og to når man får en valentinsgave, hvis det ikke er en åpenbar vennegreie for dere. Jeg er skeptisk til valentinsgaver til noen man ikke er sammen med, men gjør det enkelt i det minste. Vet du noe om hvordan hun ser på deg? Hva med en happening som å spise, bowling eller noe? Uten at det presiseres at det er pga valentines-day. Lenke til kommentar
aritalo Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Jeg holder litt med brutal mann her. Du sier dere er venner, hvor lenge har dere vært venner? fordi jo lenger du venter, jo mindre er sjansen for å få til noe mer. Sier ikke at du ikke skal gi noen valentins gave til henne, men jeg sier, gjør noe aktivt for å finne det ut. Så kan du eventuellt bruke valentins gaven til og binde dere til hverandre ennå mer? og en annen ting; hvis du gir henne noe dyrt uten og gjøre noe mer ut av det enn og sjekke hvordan det ligger ann så blir hun vant med at du gir henne gaver.. ergo vil hun forventer gaver fra deg i fremtiden enten dere blir sammen eller ikke. Men hvis du absolut skal kjøpe en gave til henne så anbefaler jeg et smykke av billig kaliber. Lenke til kommentar
Gjest Guest_valentine_* Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Hun kan se alvorlig på det, og man legger sammen to og to når man får en valentinsgave, hvis det ikke er en åpenbar vennegreie for dere. Jeg er skeptisk til valentinsgaver til noen man ikke er sammen med, men gjør det enkelt i det minste. Vet du noe om hvordan hun ser på deg? Hva med en happening som å spise, bowling eller noe? Uten at det presiseres at det er pga valentines-day. Bingo, tror heller det er et klokt valg Mye fornuftig i det du også sa da Aritalo Lenke til kommentar
aritalo Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Yup, be henne ut på ett eller annet og ta det derifra. Keep it simple. Da en valentinsgave som det ofte kan være tegn på usikkerhet og et stort tegn på at du er intressert i noe mer, tricket er og vise at du er intressert i noe mer, litt om gangen ikke sånn 'hey, vi har et koselig venneforhold helt til valentines day hvor jeg gir deg en gave og BOOm så endrer alt seg' det tror jeg ikke funker like bra. Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Jada, takk brutal_mann. Har skjønt poenget ditt. Har ingen hjelp av det svaret Men takk til Malteaser Da vil livet behandle deg der etter. Menn uten handling er turnoff. Lenke til kommentar
Gjest valenine Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Ok brutal_mann, så kult da... Lenke til kommentar
Bob Dick Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 brutal_mann pynter ikke på setningene sine for at du skal føle deg bedre, han sier vel det han mener, så hvis du ikke tåler det foreslår jeg at du ikke leser innleggene hans ;p Han har mange gode poeng da! Men OnT, er enig med det brutal_mann sier, at du ikke bør vente til Valentine's Day for en unnskyldning. Lenke til kommentar
Gjest jente 20. Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Hvis jeg hadde mottatt en valentinesgave fra en kompis som bare var kompis hadde jeg nok blitt ganske så flau. Og iallefall om det ikke var gjensidige følelser! Hvis du vet at hun har samme følelser for deg, og du absolutt vil gi henne noe, så gi henne noe enkelt og personlig. Noe som er litt gjennomtenkt, at det ligger noe bak. Et lite kort du har skreve på selv og kanskje en liten ting som er litt personlig eller intern.. Bare en liten morroting som dere begge kan le av. (har hun en guilty pleasure, feks at hun liker pokémon, gi henne en pokémonfigur. Dårlig eksempel, men du skjønner forhåpentligvis poenget. Ikke gjør det dyrt!) Du kan også gjøre, som noen andre her foreslo, dra på f.eks bowling, kafé eller hvis dere har pratet mye om en film dere begge liker så kan du leie denne, og be henne hjem på film og popkorn. Det hadde iallefall jeg satt mer pris på (fra en som ikke er kjæresten min) enn roser eller andre klisjeromantiske gaver. Hilsen jente på 20. Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Neineineineinei, ikke gjør noe slikt på valentines da. Gjør det en annen dag hvis du vil. Jeg, og mange med meg, har veldig lite lyst til at norge skal få USA stemninger den 14.2. Boikott det før det er for sent. Så for den kvinnelige delen her inne. Er det ikke bedre at du får en gave uten en "unskylding" enn at du må tenke på at mannen kanskje føler seg tvunget til å gi pga valentines "gaveplikt"? Lenke til kommentar
Malteaser Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Neineineineinei, ikke gjør noe slikt på valentines da. Gjør det en annen dag hvis du vil. Jeg, og mange med meg, har veldig lite lyst til at norge skal få USA stemninger den 14.2. Boikott det før det er for sent. Så for den kvinnelige delen her inne. Er det ikke bedre at du får en gave uten en "unskylding" enn at du må tenke på at mannen kanskje føler seg tvunget til å gi pga valentines "gaveplikt"? Ja takk, begge deler Lenke til kommentar
Daniel-G Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 huff.. du får meg til å ville legge hele kvinna på is, og vente med kjærestegreia til 15. februar.. -jeg har alltid gjort noe, og er trøtt av tanken på å gjøre det igjen... Lenke til kommentar
paaskehare Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 For en gangs skyld er jeg helt enig med brutal_mann Hvorfor bruke Valentine's day som unnskyldning? Be henne ut i dag! Si det er "be ut den søteste jenta jeg vet om"-dagen, om du absolutt må ha en spesiell dag Å kjøpe smykker til noen du ikke er sammen med kan sette et press på henne, og i verste fall skremme henne vekk. Om du absolutt skal gi henne noe så kan du heller gi henne en fin opplevelse (gjerne en som er helt gratis for dere begge) eller en god middag (helst en du har laget selv) Lenke til kommentar
The~Raven Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 13,14 eller 15 det er valentines day? Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 (endret) 14.02.2009 = valentines Yay for boikott, og forslaget om "be ut den søteste jenta jeg vet om dagen" (så lenge den ikke blir tradisjon da). Endret 22. januar 2009 av noob11 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå