Kazooo Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Jeg har skrudd av enkel fildeling, og oppretta en bruker med brukernavn og passord. Jeg har et lite nettverk med to datamaskiner. På den ene pc'n har ejg delt en mappe og lagt til denne brukeren. Når jeg prøver å komme inn i den mappen med den andre pc'n får jeg bare beskjed om at jeg ikke har tilgang. Burde jeg ikke fått spørsmål om brukernavn og passord? Hva har jeg gjort feil? Lenke til kommentar
kjartana Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Jeg har skrudd av enkel fildeling, og oppretta en bruker med brukernavn og passord. Jeg har et lite nettverk med to datamaskiner. På den ene pc'n har ejg delt en mappe og lagt til denne brukeren. Når jeg prøver å komme inn i den mappen med den andre pc'n får jeg bare beskjed om at jeg ikke har tilgang. Burde jeg ikke fått spørsmål om brukernavn og passord? Hva har jeg gjort feil? Jeg hadde stor suksess med å kalle brukeren på pc'ene mine i nettet det samme navnet og passordet. Aner ikke om det løser dine problem, men hjalp her. Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 XP Pro på begge maskiner ? Prøv "koble til nettverkstasjon". Deretter "koble til med annet brukernavn" Lenke til kommentar
Kazooo Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 XP pro på begge ja. Jeg prøvde det uten hell. Nå har jeg samme bruker og passord på bege, men likevel funker det ikke. Det jeg tror kan være problemet er at jeg får ikke lagt til den andre pc'n på "plasseringer" når jeg skal gi bruker-rettigheter. Det skal kanksje ikke være nødvendig? Jeg får kun opp den pc'n jeg sitter på. Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Du trenger ikke tenke på pc-navn. Kun brukere. Pass på at brukeren virkelig heter det du mener den gjør. (sjekk hva det står etter c:\documents and settings\"brukernavn") - Dette kan nemlig være noe annet enn brukernavnet du ser ellers (hvis det har vært endret) c:\documents and settings\"brukernavn" - må være helt lik på begge maskiner. Har du firewall installert ? f.eks Norton ?. Prøv deaktiver på den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå