Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

nyformatert treig pc hdd/hk/cpu?

Anbefalte innlegg

Hei

Skulle fikse litt på pcen til fattern, han hadde en gammel socekt A 2100+ 768mb ram som begynte å bli veldig treg pga gammel Xp som har samlet mye en del møkk opp gjennom årene, så tenkte vi skulle formatere og å flytte harddisken, en Samsung 80 gb til en Pacard Bell med Intel celeron s775 på 3,2 ghz cpu og 512 dd2 pc 5400 ram.

Installasjon av XP gikk kjempe bra, lasta ned drivere fra PB og installerte AVG og sygate firewall som sikkerhets progs.

Men etter at fattern hadde overført noen bilder, begynte ting å skje, hele pcen ble jævlig treig og jeg kikket på taskmanager og cpuen ligger på 99% nesten hele tiden, og harddisken jobber hele tiden.

Men så har det seg slik at jeg hadde hatt en annen hdd i PB pcen, en som var helt lik den fattern har, så jeg prøvde å boote opp den og den var lyn kjapp i forhold og cpuen gikk helt normal, har bruk den hdd'en en del i PB pcen.

Så kan det hende at hdd'n til fattern som har tatt kvelden, eller kan det være for lite minne eller noe galt med hk, cpu?

Har satt på et program som heter HDD tune for å scanne etter error, noen som vet om dette er et effektivt program?

takker for alle svar ;)

Endret av super_1990
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe nei, flytta den ikke tilbake, den sitter fortsatt i pcen PB pcen :p

Men fikk en error på scanninga til HD tune nå, så bestemte meg for å kjøre check disk, men hjalp ikke noe.

Og PB pcen har et slags Delt system mine og skjermkort minne som gjør at pcen bare har 384 mb ram ledig til bruk, regner med at Xpen har lagd seg et stort swap minne som naturlig vis gjør pcen treig men tror ikke dette er problemet her siden det er Cpuen som er overbelastet hele tiden, er det så at når Hdden er defekt at cpuen begynner å jobbe som bare F... ? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...