ZoDz Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 (endret) Hmz. Jeg liker det og har tenkt en stund på å gjennomføre det. I dag fikk jeg sjansen. Verson 2 er øverst. Endret 18. januar 2009 av ZoDz Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Ga meg et veldig "half life" eller spill-cover følelse: p Likte ikke helt den "flammen" som hun holder, men ellers var bildet greit. Lenke til kommentar
Phaser_ Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 (endret) Liker lyset og stemningen. Kunne tenke meg att det var med litt mer detaljer slik att man fikk med seg ett lite omriss av jenta. Liker ikke att lua er kappet litt. Kapp mer eller få med hele + litt luft Endret 17. januar 2009 av Phaser_ Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 17. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2009 Nå er flammen en del av bilde, jeg har også latt fargene gå om igjen med tanke på genser, øynene og flammen. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Syntes bildet er tøft... Likte særlig det at flammefargen gikk igjen i øynene o.s.v. er enig at jeg får litt asosiasjoner til dataspill... Lenke til kommentar
phax Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Er det tilfeldig at den flammen ligner på en drage, eller kanskje en sjøhest.. Lenke til kommentar
Phaser_ Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 ang flammen. Syns den ser mer ut som røyk egentlig. Lenke til kommentar
-¤Zen¤- Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 (endret) Du kan prøve å kutte mer i bunne og toppen. Ca ved armhulene, litt usikker på toppen i og med at det blir vanskelig å se at hun bruker lue om du kutter noe serlig. Prøv midt i panna kanskje. Da får du fokus på det som er spessielt, og du får et mer intimt utsnitt, men behold bredden. EDIT: btw, du kan booste fargen i håret litt om du vil. Rødt hår og grønne øyne gjør seg bra ilag. Endret 18. januar 2009 av -¤Zen¤- Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 (endret) Jeg synes bildet er ok. Jeg liker at du har tenkt litt utenfor boksen, spesielt med tanke på at du har "delt bildet" i to deler. Det gir en litt annerledes komposisjon. At røyken fra hånden er grønn er ok, i og med at fargen harmoniserer med resten av bildet. Men den egentlige grunnen til at jeg skriver i denne tråden er at kritikken avdekker at vi har stor spredning i alder her. Ofte så dukker det opp referanser til dataspill, og da faller jeg litt av. Dvs jeg forstår, men synes det er rart at dataspill blir en referanse som så ofte nevnes. Jeg har jo sett Half Life, men skjønner ikke at det skal være en så veldig god referanse. Det finnes da masse i virkelighetens verden (og bildekunsten) som vil være mer allmenngyldig som referanse. Hva med å leve litt utenfor den elektroniske verden, gutter Ikke missforstå. Alle har rett til, og bør få bruke sine egne referanser i beskrivelsen av et bilde. Det er bare en liten observasjon fra min side. Endret 18. januar 2009 av PMnormal Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 Hmms. Da har jeg lagt opp en v2. Usikker på om jeg skulle fjerna genser kanten. Ser greit ut mtp høyre side men ikke lett å få skyggene til å passe. Lenke til kommentar
-¤Zen¤- Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Syns egentlig du ødela et ellers bra bilde. Du begynner dessuten å nerme deg et punk hvor jeg ville vurdert å legge det i Photoshoptråden istede for Fotografi. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Det synes jeg er en ganske urettferdig kritikk. Du har ingen rett til å hevde at dette ikke er fotografisk kunst, og at det derfor bør presenteres i et annet fora. Er du en av dem som mener at digital etterbehandling er juks, og samtidig ikke besitter noen personlig erfaring fra analogt mørkerom? Det finnes nemlig mange av dem som sprer sine analoge forbilder, uten å selv ha erfaring med analog etterbehandling. Men jeg skal være høflig nok å ikke hevde at du er det, men å spørre om du er en av dem kan jeg vel, uten at du blir fornærmet. Lenke til kommentar
phax Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Nesa er fryktelig rød og mørk på den siste versjonen syns jeg. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Jeg så ikke siste versjon før nå. Jeg liker det når nye versjoner legges ut i ny post, og at man opplyser om det i førsteposten. Da går jeg ikke glipp av slike nye versjoner, for jeg sjekker jo bare de postene som har kommet til siden sist. Og jeg liker versjon 2 best, for de litt syke fargene harmoniserer mest med det totale uttrykket. Når det gjelder den røde nesetippen, så er det jo sesong for slikt nå. Da er det nok bedre med en litt sykelig tone over hele ansiktet... Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Syns egentlig du ødela et ellers bra bilde. Du begynner dessuten å nerme deg et punk hvor jeg ville vurdert å legge det i Photoshoptråden istede for Fotografi. Hva fa..? Har du sett bildene til Jens Haugen, Dave Hill, Silvers etc? Jeg liker composits. Så den røde nesa nå, skal se hva jeg kan gjøre med den. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Syns egentlig du ødela et ellers bra bilde. Du begynner dessuten å nerme deg et punk hvor jeg ville vurdert å legge det i Photoshoptråden istede for Fotografi. Hva fa..? Har du sett bildene til Jens Haugen, Dave Hill, Silvers etc? Jeg liker composits. Så den røde nesa nå, skal se hva jeg kan gjøre med den. Med fare for å tråkke i et vepsebol; at du liker noe betyr ikke at andre liker det...men jeg er enig med han, for min del så tiltrekkes jeg mer av nummer 1 enn nummer 2. Nummer 2 faller utenfor det jeg liker ved portrett, som andre kanskje føler er kjedelig, men som jeg trives med. Sånn sett syns jeg at nummer 1 gir en blanding av magisk følelse og et fint portrett, mens på nummer 2 så blir det for mye av det gode føler jeg. Og av en eller annen årsak fremstår nummer to som usedvanlig grønn, er det tilfellet, eller jeg som bare burde sove mer? Så; etter å ha klikket på bildene 10 ganger for å se ordentlig på dem, jeg holder fast på nummer 1, nummer 2 ble for mye for min del Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Siden du er født i 1986, så er du over den alderen da du trenger 20 timers søvn i døgnet. Så jeg tror ikke du er for trøtt, for jeg ser det samme. Forskjellen er at jeg liker det. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Versjon 2 funker best for min del. Men, tror det er noe med redigeringen sammen med helheten. Det nærmer seg dataspillverdenen, første jeg tenkte var halflife 2. Kansje er det kombinasjonen av redigeringen og nedskaleringen. PMnormal: Halflife har hatt en særegen visuellt gjennomført stil etter at spill nr. 2 kom ut. Den skaper assosiasjoner. Som oftest er ikke dataspill så visuelt sterke at man kan kalle det kunst, men halflife er det. Man kan nesten dele skytespill inn i før og etter halflife 2. Sammenlign det med film, få filmer har særegne visuelle stiler, men har man først sett en av de, så er det et naturlig sammenligningsgrunnlag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå