salah Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Ja, som topic beskriver: Prøvde å oppdatere BIOS på min Acer Extensa 720, og lastet ned Winphlash og nyeste Acer BIOS fra Acer sin hjemmeside, og under oppdatering gikk det galt på ca. 50 %. PC slo seg deretter av, og hvis jeg prøver å slå den på, går CPU-vifta for fullt, CD-rommen sjekkes og power og HDD led blinker. Skjerm er fortsatt avslått og ingenting skjer. Jeg tjenestegjør for tiden i Forsvaret og får ikke tid til å sende den inn på retur, så jeg trenger virkelig hjelp med å resette BIOS slik at den fungerer. Jeg har prøvd å søke selv, og fant blant annet dette, men her får jeg beskjed om å sette BIOS ROM-fila inn i floppy drive. Problemet her er at jeg ikke har noen floppy drive og får ikke tid til å kjøpe nytt heller. Og jeg mener jeg leste et sted at man kan bruke CD til å resette, men jeg finner ingen guide for det. Jeg håper noen kan hjelpe meg å resette BIOS. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 (endret) Er faktisk ikke sikker på denne modellen. Er bare redd at hovedkortet har blitt dratt med i dragsuget og at det ikke hjelper å "resette" CMOS i det hele tatt. Håper noen kan hjelpe. Anyone? Endret 17. januar 2009 av roberteh Lenke til kommentar
salah Skrevet 17. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2009 Du mener at hovedkortet rett og slett kan ha blitt søppel med andre ord? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Hvis tilsvarende skjer med en stasjonær PC vil som oftest hovedkortet være ubrukelig. Om dette gjelder for bærbare av denne typen kan jeg dessverre ikke uttale meg med sikkerhet om. Det er uansett aldri en god ting når en BIOS oppdatering ikke blir velykket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå