2r@rn3 Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 (endret) Men her er det kun en "resamplet" versjon i 1280x115... Du får et lite inntrykk av hvordan det ser ut, men jeg har skrevet det ut i 330cm x 30cm. For å si det pent...det ble veldig bra på trykk Problemet mitt nå er å få rammet det inn... Satt sammen av 15 eksponeringer. Med 50mm prime. ISO100, f/8 og ca 2-3 sek lukkertid. Edit: Ok, jeg tar sjansen på å legge ut en større versjon, så får heller moderatorene slette vedlegget. (du er herved advart om du ikke liker å se stoore bilder.) Skal være greit å se på likevel fordi bildet kun er 750 piksler høyt, så da må man bare scrolle sideveis for å se bildet. Måtte komprimere ganske kraftig for å få filstørrelsen under 2mb. Endret 17. januar 2009 av Tor Arne Bjørn Lenke til kommentar
Phaser_ Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Set pent ut men skulle gjerne sett det i større format. Tror du ikke moderatorene ser igjennom fingrene om du kan linke til en større versjon i tilleg til den "lille" du har lagt ut? Lenke til kommentar
picatta Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Jeg stemmer for å legge ut en større versjon, for dette så nydelig ut Lenke til kommentar
2r@rn3 Skrevet 17. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2009 (endret) Dette bildet liker jeg veldig godt. Jeg tenker på farger og stemning etc, men det mangler desverre mye på det komposisjonsmessige. Det trenger mer luft oppe, og det hadde vært kjekt om hele refleksjonen i vannet var med. I tillegg mangler det en eksponering i høyre ende, slik at bildet hadde dekket 180 grader, og gangveien hadde kommet med i begge ender. Jeg dro selvfølgelig tilbake og forsøkte å ta et nytt bilde med dette for øye. Tok derfor samme bilde-serie på nytt med kameraet i portrett-stilling for å få med mere "luft" over og under. Antallet bilder ble 50% flere... Men selvfølgelig var lyset helt anderledes, og jeg synes personlig at den versjonen ble mye kjedeligere...derfor valgte jeg å beholde dette bildet. Edit: Det nederste bildet er ca 20% av full størrelse. Endret 17. januar 2009 av Tor Arne Bjørn Lenke til kommentar
Phaser_ Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Se der ja Syns det var bra jeg. Største mangelen er som du også nevner att høyre siden mangler. Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Bildet ble utrolig pent! Men, som flere nevner, mangler litt på høyresia; p Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Det tok maks 5 sek før hele bildet var lastet, så tror ingen dør hvis du legger ut ukomprimert versjon. Det sagt, så var det et flott panorama! Jeg syns det beskriver området veldig bra, og det fortjener absolutt en "utskrift".. Lenke til kommentar
eriklovold Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Flott panorama! Perfekt eksponert. Lenke til kommentar
kesse Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Kjempekult!! Hvordan tar man slike panorama bilder?? Lenke til kommentar
Atald Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 (endret) Aldri sett et så pent bilde av Drammen. Skulle gjerne sett en liten bit til av Ypsilon på høyre side. Endret 18. januar 2009 av Atald Lenke til kommentar
picatta Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Satan å nydelig, skarpheten og fargene er helt perfekte. Hva slags kamera har du? Hva er det lille lyset oppi i åsen ca 55% i bildet? Var nydelig med ett gatelyst oppi den kalde blå åsen. Lenke til kommentar
-¤Zen¤- Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Føler jeg har veldig lyst til å se resten av brua på høyre side, men mulig det er noe du prøver å skjule der? Er ikke så kjent i Drammen så. Har forøvrig et tips til deg. Ta et bra bilde av den kula som lyser på andre siden ved den venstra brua(om det i det heletatt er verdt det) Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Satan å nydelig, skarpheten og fargene er helt perfekte. Hva slags kamera har du? Det er et helt irrelevant spørsmål, for du kunne fint ha tatt dette bildet med en D40. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Satan å nydelig, skarpheten og fargene er helt perfekte. Hva slags kamera har du? Det er et helt irrelevant spørsmål, for du kunne fint ha tatt dette bildet med en D40. Kansje det ikke er irrelevant for picatta . Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Liker bilde veldig godt, bortsett ifra at høyre side mangler.. Lenke til kommentar
Rodswinger Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 (endret) Skal du henge det opp på veggen ? Vil legge til at jeg likte det Endret 18. januar 2009 av Rodswinger Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Absolutt en vellykket panorama. Panoramaer må vises i så store størrelser, så det går nok greit å gjøre som du har gjort her, legge ut en litn og en stor utgave. Vi blir jo advart på forhånd. Tom Lenke til kommentar
Fotgrafen Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Synes dette ble veldig bra. God skarphet og klart bilde. Rett og slett nydeligt. Lenke til kommentar
Maranello Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Finfint!! Men hvor får du skrevet ut bilder i slike lengder? Dyrt? Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Ekstremt vellykket panorama! Jeg har aldri helt fått dreisen på sånt jeg. Drammen er flott om natta Finfint!! Men hvor får du skrevet ut bilder i slike lengder? Dyrt? Sånne kopi-steder tilbyr ofte utskrifter i groteske størrelser, gjerne ikke så dyrt at det gjør noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå