KarmaZ Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Som man ser på filmer går folk rundt med sånne metalldetektorer, og det jeg egentlig lurer på. Er det noe tess i disse? Da tenker jeg på om man virkelig finner det som ligger feks. 1 meter under bakken? Eller finnes det andre midler/metoder/redskap? For det sies at det skal være noe etter gamle dager på garden våres. Og gidder ikke å grave opp hele garden for å se. Og finnes det noe detektorer som kan spore opp feks. tre og andre ting? Lenke til kommentar
CP-Monkey Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 En hel meter? Trodde de hadde en søkedybe på max 30 Cm eller noe sånt. De solgte det på Clas Olshon for noen år tilbake, men de kan jo ha mistet rettighetene til å selge det tror jeg. Lenke til kommentar
KarmaZ Skrevet 17. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2009 Åja, ikke mer? Men må jo være et eller annet redskap for å finne noe under bakken, foruten å måtte grave opp hele marka? Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Åhjoda. De dyre mener jeg at kunne lete dypere. Lenke til kommentar
danielh Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Som man ser på filmer går folk rundt med sånne metalldetektorer, og det jeg egentlig lurer på. Er det noe tess i disse? Da tenker jeg på om man virkelig finner det som ligger feks. 1 meter under bakken? Eller finnes det andre midler/metoder/redskap? For det sies at det skal være noe etter gamle dager på garden våres. Og gidder ikke å grave opp hele garden for å se. Og finnes det noe detektorer som kan spore opp feks. tre og andre ting? Her kan du jo finne litt nyttig info: Detektor.no Ser ut til at det er noe begrenset rekkevidde på de, mynter på 10-35cm avhenging av kvalitet på detektoren og større objekter teoretisk 40-150cm, igjen avhengig av kvalitet. Les også om reglene som gjelder, bedre å gjøre det på forhånd Lenke til kommentar
tyggemannen Skrevet 20. mars 2016 Del Skrevet 20. mars 2016 Som man ser på filmer går folk rundt med sånne metalldetektorer, og det jeg egentlig lurer på. Er det noe tess i disse? Da tenker jeg på om man virkelig finner det som ligger feks. 1 meter under bakken? Eller finnes det andre midler/metoder/redskap? For det sies at det skal være noe etter gamle dager på garden våres. Og gidder ikke å grave opp hele garden for å se. Og finnes det noe detektorer som kan spore opp feks. tre og andre ting? Her kan du jo finne litt nyttig info:Detektor.no Ser ut til at det er noe begrenset rekkevidde på de, mynter på 10-35cm avhenging av kvalitet på detektoren og større objekter teoretisk 40-150cm, igjen avhengig av kvalitet. Les også om reglene som gjelder, bedre å gjøre det på forhånd Nei, du finner ikke enkelt det som er 1 meter under bakken, men en halvmeter kan gå. Uansett så er ikke arkeologene særlig glade for folk som graver dypere enn 10 cm, en ivrig mann med et skarpt spadeblad kan ødelegge mye historie... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå