wannabe-hacker Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 jeg skal bruke en timer som skal telle ned når jeg trykker på en knapp. jeg har aldri brukt en timer før, så jeg lurte på om noen av dere kunne fortelle meg hvordan jeg gjorde det? Lenke til kommentar
kjartana Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 jeg skal bruke en timer som skal telle ned når jeg trykker på en knapp.jeg har aldri brukt en timer før, så jeg lurte på om noen av dere kunne fortelle meg hvordan jeg gjorde det? http://www.osix.net/modules/article/?id=151 Lenke til kommentar
wannabe-hacker Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 jeg skal bruke en timer som skal telle ned når jeg trykker på en knapp.jeg har aldri brukt en timer før, så jeg lurte på om noen av dere kunne fortelle meg hvordan jeg gjorde det? http://www.osix.net/modules/article/?id=151 den sida der forteller deg jo ikke en dritt hvis du ikke har prøvd det før!!!!!!!!!! Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Så, så, han gav deg en pen link, og du reagerer med et raserianfall? Nåvel. Artikkelen beskriver i alle fall etter min mening mer enn nok til at du skulle kunne bruke en timer nå. Det eneste den mangler er at du bruker Timer.Interval for å sette intervallet, men det sier seg jo my selv. Noe som ikke er så selvsagt er at intervallet er i millisekund -- du må med andre ord sette det til 60 000 for å få timeren til å vente i ett minutt. Når du så har en timer du kan sette til å utføre en oppgave hvert sekund, så burde det være en enkel sak å benytte den til å telle ned. Tenk deg om litt, og se hva du får til Lenke til kommentar
wannabe-hacker Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 Så, så, han gav deg en pen link, og du reagerer med et raserianfall? Nåvel. Artikkelen beskriver i alle fall etter min mening mer enn nok til at du skulle kunne bruke en timer nå. Det eneste den mangler er at du bruker Timer.Interval for å sette intervallet, men det sier seg jo my selv. Noe som ikke er så selvsagt er at intervallet er i millisekund -- du må med andre ord sette det til 60 000 for å få timeren til å vente i ett minutt. Når du så har en timer du kan sette til å utføre en oppgave hvert sekund, så burde det være en enkel sak å benytte den til å telle ned. Tenk deg om litt, og se hva du får til ja da, kanskje jeg overreagerte istad. men; hva er maksimum for timeren ??? Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Aner ikke, men det finner du lett ut ved å prøve å skrive inn et høyt tall Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 men; hva er maksimum for timeren ??? Integer.MaxValue er max (Hvis jeg ikke tar feil) Lenke til kommentar
wannabe-hacker Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 men; hva er maksimum for timeren ??? Integer.MaxValue er max (Hvis jeg ikke tar feil) ok. takk for mange kjekke svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå