Gå til innhold

Den store kanintråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min lille Yoshimi død idag tidlig klokken 04:01 av ukjent årsak.. Fra hun virket 100% frisk til hun døde var 3 timer.

Det som skjedde:

Hun lå på gulve med beina ut til sidene (når jeg fant henne)

Pustet lite, og etterhvert med munnen.

110% slapp, skulle ikke tro hun hadde noen bein i kroppen.

Litt kjølig.

Ville/kunne ikke svelge noe.

Hun prøvde å spise litt eple, men hun klarte bare såvidt å få det inn i munnen og det var ikke noe merke etter tennene hennes på det.

Senere sparket hun med bakbena som om hun prøvde å løpe, vil tro det var noen slags kramper, jeg har sett døende dyr gjøre det samme før.

Etter det tok hun hode veldig langt bak, som om det ble dratt opp av noe men resten av kroppen var fortsatt helt slapp.

Tidligere på kvelden hadde hun både spist høy og drukket vann, ikke vist det minste tegn på sykdom eller ubehag(vet at de kan skjule smerte godt).

Hun hadde lorta over hele gulve når jeg fant henne, selv om hun til vanlig brukte dokassen. Noen av lortene var mindre enn normalt og det var en blindtarmslort.

Har sjekket alle tingene på rommet hennes for å finne ut om hun kan ha spist noe der hun ikke skulle(f.eks teppe) men alt så like helt ut. Hun ble bare litt over 13 uker gammel..

Prøvde å få i henne vann, critical care, parafin(veterinæren insistert på dette), matolje og eple. Tror kanskje hun fikk i seg bittelitt critical care siden det så ut som hun svelgte engang, men resten rant bare ut av munnen hennes igjen.

Lurer på om noen vet hva dette kan være? Hun er levert til obduksjon, men er jo ikke garantert at de finner noe ut..

Lenke til kommentar

Kondolere Nochan. Det er utrolig trist når kjæledyr dør...

Sto kaninen ute eller inne? Det du beskriver ligner veldig på det som skjedde med ene kaninen vår. Den sto utendørs og hadde kommet seg ut av buret. Vi oppdaget det ikke før vi hørte no katteleven utenfor, og når vi kom ut lå det ei katt over kaninen og holdt den fast. Katta forsvant med en gang vi kom ut, men kaninen ble bare liggende. Det var ingen tegn til noen fysisk skade, men han var helt som du beskriver. Såvidt vi fikk ham til å drikke litt. Morgenen etter var han død...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

.. Meget aktiv tråd dette :p

Nå har Malakai Alessi flyttet inn, med påbegynt labbesår på alle poter. Han sto i fare for å bli middag, og med det fantastiske gemytte han har kunne jeg ikke la det skje, jeg letet jo etter en venn til Ragamuffin anyway. Han er veldig søt :love:

1166310-10-1311095751959.jpg

1166310-10-1311095755631.jpg

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...