Gå til innhold

Den store kanintråden

Anbefalte innlegg

Og enda tristere blir det når klimaet gjør at de berger året rundt. Da blir det plutselig skadedyr av de små stakkars kaninene.

Husker enda hvordan det var i Skotland når vi var på familietur dit. Det var kaniner overalt, samtlige hytter i campingplassen var mer eller mindre angrepet, og når det ble mørkt var det lysende kaninøyne overalt.

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Kaninen min fikk unger forige søndag :D 6 små unger fikk hun, og de vokser kjempefort. 5 av dem er til salgs fortsatt hvis noen er interresert. Bare send PM. Vet ikke kjønn enda. De vil være leveringsklare i slutten av september. :)

Gleder meg til de blir litt større. Blir sikkert noen kosegriser alle sammen :D

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Oi, har vi en kanintråd? Rart at den ikke har vært så aktiv..

Bilderogungene11mai081.jpg

17mai015.jpg

Dette er Yoshimi, henter henne neste uke :love:

Foreldrene er Svennings Idyll av Vearlia og Jeg av Økdalen.

Tror hun kommer til å gjøre det bra på hoppebanen, om hun fortsatt like å hoppe når hun blir litt eldre. :!:

Men med mindre det kommer kaninhopping i Vågan(lofoten) får hun ikke deltatt så mye..

Lenke til kommentar

Har 4 stykker. To av de er søsken, en er ungen til den ene også har jeg en stooor fransk vedder :p

post-149702-0-58105000-1306093542_thumb.jpg

Nill, en av de to søsknene.

post-149702-0-64205500-1306093594_thumb.jpg

Luchas, den andre av søsknene

post-149702-0-75135800-1306093625_thumb.jpg

Lola, den stoooore kaninen :D

post-149702-0-14003800-1306093691_thumb.jpg

Alexi som liten, han er ungen til Nill.

Lenke til kommentar

Savner å hoppe med kanin nå, selv om jeg bare setter opp 'hjemmelaga' hinder i hagen og sånn så er det så koselig å se når de flyr over og slenger seg ned på bakken etterpå :p Nesten alle treninger i nærheten er på grus, er litt skaptisk til det.. Eller går det helt greit når det bare blir maks 25cm høyt?

879831-10-1296316278707.jpg

Bilde fra en konkurranse i januar :!: Ikke min kanin da, har vært kaninløs noen mnd =/

Lenke til kommentar

Går helt fint å hoppe på grus, så lenge grusen ikke er spiss eller for store steiner. Det beste er jo å hoppe på gress, men om man ikke har mulighet til det, kan man hoppe andre steder. Bare ikke hopp på asfalt/annet hardt underlag uten å ha tepper over.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ja. Hun pleier som regel å ta de rundene selv, så ble litt overrasket over at hun stoppa helt :p Men styring er forskjellig i forhold til kaninen. En kanin som er treg bør ikke styres i ring før et hinder, da er det bedre å ta den tilbake så den får satset på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...