Jann - Ove Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Tradisjonelt har jo kaninkjøtt vært en del av vanlig kaninhold. Mamma fortalte at hun hadde en kanin engang, som hun til slutt fikk servert som middag. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Faren min fikk servert kaninen til middag som barn. Tror ikke det var en hyggelig opplevelse. Ser han forsatt har litt vondt av å snakke om det. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Jeg har spist kanin, nam.God saus var det også Jeg for min del syns ikke kanin egner seg til å spise. Og ja, jeg har smakt. Neei, foretrekker heller å kose med de loddene firbeinte. Endret 2. februar 2009 av Venom Lenke til kommentar
kanin333 Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Jeg får fortelle litt om mitt kaninhold: Jeg har 4 kaniner, alle dvergvedder, men bare 3 renrasede. To kastrerte hanner, en ukastrert hann og en hunn. Alle bor ute i hvert sitt bur, som jeg gjør rent ca en gang i uka. Nå om vinteren får de ikke vært så mye ute som ellers, siden innhegningene har snødd ned. Går tur med dem noen ganger, men blir ikke så ofte. Skal mest sannsynlig sette kull på hunnkaninen til sommern, men beholder ingen av ungene selv. Kullet er litt avhengig om noen er interresert i kanin fra meg. Lenke til kommentar
Sondre Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Jeg hadde 5 slike en gang i tiden. Husker ikke mye av dem. Jeg tror mamma solgte dem, elns. Lenke til kommentar
KristineS Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Hvite kaniner er råsøte, men jeg er ikke så glad i dem med røde øyne jeg da. Liker bedre de med blå Her har dere et par bilder av kaninen min. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Hvite kaniner er råsøte, men jeg er ikke så glad i dem med røde øyne jeg da. Liker bedre de med blå Her har dere et par bilder av kaninen min. Wuhu! Høyrefoten og høyrehånda mi Hadde selv noen kaniner da jeg var liten, men ble aldri noe særlig mer enn at jeg kun mata de med gulrøtter og løvetann. Første kaninen vår; Snuppeline, var såpass snill og rolig at hu gikk selv i buret etter en hel dag, fritt ute på plena. Bor på landet og 200m fra hovedveien, så ikke noen farlig trafikk. Lenke til kommentar
kanin333 Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 (endret) Skulle ønske jeg og kunne ha kaninene løst i hagen. Bor ved en skole, så er mye biler hele tiden, og er en turvei hvor folk går med hundene siden løse rett ved siden av huset.. Ene kaninen min ble drept av en hund. Alexi. Endret 4. mars 2009 av Kanin33 Lenke til kommentar
KristineS Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Kaninen vår kan heller ikke gå fritt. Er alt for masse katter og trafikk i området vi bor i. Har hatt to kaniner som har blitt drept av katter. Men han går ute i bånd når vi er på hytta da Da storkoser han seg hele dagen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Dessuten tror jeg deres Rasmus hadde stukket av. Hvordan får man en kanin til å bli såpass tam som den første jeg hadde, som jeg nevnte ovenfor her? Eller er det individuelt? Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Har ingen utemuligheter her. Men kaninen min går fritt inne hele dagen. Tar man sine forhåndsregler med å dotrene kaninen og sikre ledningene er det ingen problem. Må være fælt å sitte i et bur hele dagen, uansett om det er inne eller ute. Hvite dvergreddere med blå øyne er nydelige. Blir nok den varianten om vi får oss en til. Lenke til kommentar
kanin333 Skrevet 4. mars 2009 Del Skrevet 4. mars 2009 Skulle gjerne hatt kaninene inne jeg og, men mamma er desverre allergisk. Lenke til kommentar
KristineS Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Noen andre her som har "pratsomme" kaniner? Kaninen vår begynner å bli passe "våryr" her, og da løper han rundt som en tulling i buret og brummer(!) med en gang vi nærmer oss Lenke til kommentar
kanin333 Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Haha, har en sånn jeg og. 6 måneder gammel hann som har blitt veldign ungdom. Brummer hele tiden, spesielt når han er i nærheten av hunnkaniner. Lenke til kommentar
KristineS Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Morsomt det der Han var sånn en del i fjor sommer når han begynte å nærme seg kjønnsmoden, og nå som våren og finværet er på vei har han starta på igjen. Helt torpedo nedi buret når vi nærmer oss. Nesten så han løper oppetter veggen Lenke til kommentar
KristineS Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 For å få litt liv i tråden her tenkte jeg at folk kanskje kunne legge ut bilder av burene vi har til kaninene våre. Både hjemmelagde og kjøpte. Hadde vært artig å se hvordan andre sine kaniner bor Da begynner jeg selv Her ser dere da hvordan selve buret ser ut. Den forreste delen er åpen med netting i sidene, og fra den går det en åpning inn til andre halvdelen av buret som er lukket. Taket er skrått, og laget med et håndtak på slik at det kan åpnes. Her ser vi buret fra en litt annen vinkel, og her kan vi se inngangen til den lukkede delen. Slik ser det altså ut inne i den lukkede delen av buret. Her er det ei hylle som gjør at det blir to "etasjer". Denne liker Rasmus veldig godt å sitte på om det er litt dårlig vær, da han slipper unna trekken fra åpningen. Det er en egen dør inn til denne delen som dere sikkert så på det første bildet. I tillegg til hovedburet har vi også et luftebur/innhengning på ca. 2,5-3 kvm. Der tilbringer Rasmus mesteparten av tiden om dagene når været tillater det. Lenke til kommentar
kanin333 Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Mine bur: Har to bur til, men har ikke bilde av de. De sitter sammen, men det er ikke mulig å gå fra et til et annet. Burene over er ca 120*80 cm, og de to andre er ca 1*1 meter. Har også innhegninger, laget av kompostbinger fra Biltema. Setter mange vegger sammen, så det blir et stor uteområde. Veldig praktisk når jeg skal på hytta, konkurranser osv. Innhegningene har desverre snødd ned, så får ikke brukt dem nå, derfor blir det mye gåturer med kaninene istedet. Lenke til kommentar
Ninjakos Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Hva gjør jeg om jeg finner en kanin som går rundt alene? Lenke til kommentar
kanin333 Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Prøver å fange den og kontakter dyrebeskyttelsen eventuelt spør naboer om de eier den. Hvis ingen eier den, kan du jo beholde den. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Når jeg var yngre så var det der jeg bodde noen år et stort problem med løse kaniner. Var en i nabolaget som hadde en del kaniner som rømte og han så aldri bryet med å fange dem igjen. Mange som ble påkjørt og frøs i hel når været ble kaldere. Mange fikk også unger. Vi og noen kjente fant 4 små en sommer. Vi tok to og de tok to. Hadde de to kaninene i årevis. Store var de også, lignet på hollendere i fargen. Trist når folk setter ut eller ikke fanger kaninene sine når de rømmer i hvertfall. De har jo ikke sjans når været blir kaldere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå