Gå til innhold

Den store kanintråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har vokst opp med kaniner hele barndommen. Men etter en lang periode uten så kjøpte meg og samboeren en nydelig vilt gul dvergvedder for noen måneder siden med navnet Kåre. Han bor inne, og har bur, men bortsett fra om natten eller når vi er ute, så er han frittgående. Han trasker derfor rundt på egenhånd, finner på tull og sover i kurven sin resten av tiden. Ikke et dårlig liv med andre ord. Han er så godt som dotrent og kommer når vi roper på navnet hans.

Han elsker å bli klødd i nakken og er uten tvil den mest kosete kaninen jeg noengang har hatt. For noen uker siden ble han også kastrert, noe som gikk veldig bra.

For andre som har kaniner eller ønsker seg kaniner så anbefaler jeg på det sterkeste denne siden her: http://kanin.org/

Utrolig bra side som ikke bare repeterer det tullet mange har fått fortalt om kaninhold. Men fakta basert på kunnskap og erfaringer.

Lenke til kommentar

Har faktisk hatt en del kaniner. Dvergvedder, Angorakaniner, Hermeliner og en Belgisk kjempe.

Den siste jeg hadde, Ringo, hadde et veldig godt gemytt. Han var dotrent, kom når vi ropte og likte å sove på ryggen til hundene våre. Han gnagde ikke på ledninger heller.

Endret av Venom
Lenke til kommentar

Har vokst opp med kaniner hele livet. De fleste har vært blandingskaniner av mye forskjellig. Har hatt 11 stk. totalt tror jeg :D

Har holdt på med hopping med flere av dem, men den vi har nå er den som har gjort det best. Rasmus heter den. Det er en hvit dvergvedder med blå øyne. Han er to år gammel og helt herlig i gemyttet. Han er den første kaninen vi har som vi har kjøpt fra oppdretter, og om det ikke hadde vært for at ene øret hans ikke vil henge helt ned så kunne han gjort det bra i utstillinger. Både foreldre og besteforeldre er høyt premierte. Men det gjør hverken meg eller de andre i familien noe at øret ikke henger slik det skal. Det gjør ham faktisk mye mer uttrykksfull enn de fleste andre dvergveddere jeg har sett og i tillegg ser han ekstra søt ut :)

Rasmus står i bur ute på plena vår og der har han en ganske stor luftegård i tilknytning til buret. Han trives også godt når han er på hytta om sommeren der han står i bånd på plena og bare koser seg hele dagene:) Rasmus er den snilleste og roligste kaninen vi har hatt, og jeg håper virkelig han blir hos oss lenge:) Den forrige kaninen vår kom seg dessverre ut av buret sitt og ble tatt av en rev...

Endret av Cinque
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...