Glufsa Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 *reservert for innhold av kanin33* Lenke til kommentar
kanin333 Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Ja, det er vel jeg som skal skrive her.. Da får vi starte med det enkleste: Noen andre her som har kanin/har hatt kanin? Fortell litt om kaninen, gjerne rase, farge, gemytt osv. Hvis noen har noen spørsmål, så er det bare å spørre i vei. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Har vokst opp med kaniner hele barndommen. Men etter en lang periode uten så kjøpte meg og samboeren en nydelig vilt gul dvergvedder for noen måneder siden med navnet Kåre. Han bor inne, og har bur, men bortsett fra om natten eller når vi er ute, så er han frittgående. Han trasker derfor rundt på egenhånd, finner på tull og sover i kurven sin resten av tiden. Ikke et dårlig liv med andre ord. Han er så godt som dotrent og kommer når vi roper på navnet hans. Han elsker å bli klødd i nakken og er uten tvil den mest kosete kaninen jeg noengang har hatt. For noen uker siden ble han også kastrert, noe som gikk veldig bra. For andre som har kaniner eller ønsker seg kaniner så anbefaler jeg på det sterkeste denne siden her: http://kanin.org/ Utrolig bra side som ikke bare repeterer det tullet mange har fått fortalt om kaninhold. Men fakta basert på kunnskap og erfaringer. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Jeg hadde et marsvin kalt Flekken en gang. Den døde Lenke til kommentar
kanin333 Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 En som ikke har fått med seg at marsvin ikke er kaniner? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) Gnagere er gnagere. Endret 21. januar 2009 av Programvare Lenke til kommentar
kanin333 Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Kaniner er ikke gnagere. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Explain me the difference. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 http://www.google.no/ Tar deg to sekunder. Lenke til kommentar
Fitness_babe Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 (endret) Ikke for å blande meg, men jeg sjekket opp dette. Kaniner regnes ikke som gnagere. Gnagere Navnet på tråden er jo faktisk "den store kanintråden" og ikke "den store gnagertråden" Endret 22. januar 2009 av babebin Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Er en vanlig misforståelse. Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Om jeg skaffer meg en kanin, og holder den inne, hvordan blir det da med lufteturer? På nettet står det hele tida at man burde la den venne seg til miljøet ute, men om jeg drar den fra 20C til 5 til -5C i en times tid, vil det ha noen negativ effekt? Lenke til kommentar
kanin333 Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Går som oftest bra i noen timer, men hvis du skal ha den boende ute går det ikke like bra. Hvis den skal gå i innhegning er det nok lurt å ha et lite hus eller noe den kan sitte på. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) Har faktisk hatt en del kaniner. Dvergvedder, Angorakaniner, Hermeliner og en Belgisk kjempe. Den siste jeg hadde, Ringo, hadde et veldig godt gemytt. Han var dotrent, kom når vi ropte og likte å sove på ryggen til hundene våre. Han gnagde ikke på ledninger heller. Endret 29. januar 2009 av Venom Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Denne tråden handler fortsatt om kaniner, ett unødvendig innlegg er fjernet, og diskusjonen rundt hva marssvin er stopper ca nå Lenke til kommentar
KristineS Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 (endret) Har vokst opp med kaniner hele livet. De fleste har vært blandingskaniner av mye forskjellig. Har hatt 11 stk. totalt tror jeg Har holdt på med hopping med flere av dem, men den vi har nå er den som har gjort det best. Rasmus heter den. Det er en hvit dvergvedder med blå øyne. Han er to år gammel og helt herlig i gemyttet. Han er den første kaninen vi har som vi har kjøpt fra oppdretter, og om det ikke hadde vært for at ene øret hans ikke vil henge helt ned så kunne han gjort det bra i utstillinger. Både foreldre og besteforeldre er høyt premierte. Men det gjør hverken meg eller de andre i familien noe at øret ikke henger slik det skal. Det gjør ham faktisk mye mer uttrykksfull enn de fleste andre dvergveddere jeg har sett og i tillegg ser han ekstra søt ut Rasmus står i bur ute på plena vår og der har han en ganske stor luftegård i tilknytning til buret. Han trives også godt når han er på hytta om sommeren der han står i bånd på plena og bare koser seg hele dagene:) Rasmus er den snilleste og roligste kaninen vi har hatt, og jeg håper virkelig han blir hos oss lenge:) Den forrige kaninen vår kom seg dessverre ut av buret sitt og ble tatt av en rev... Endret 30. januar 2009 av Cinque Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Dvergveddere er søte Lillebror hadde en brun dvergvedder engang. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Jeg har spist kanin, nam. God saus var det også Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Det var utrolig unødvendig Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Det synes ikke jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå