Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]Bytte reg. reim på Toyota Carina E 1,6 Xli

Lefse

Anbefalte innlegg

Jeg har en 93 modell Toyota Carina e, som register-reima burde vært bytta på nokså snart, og lurer på hvor dyrt det blir å få dette gjort på verksted, sånn ca?

Er det noen her som vet sånn ca. hvor kostbart dette kan bli, så jeg vet hvor mye penger jeg må legge til side for dette?

Bilen har gått 67 000km, motoren er en 4A-FE(1,6), av det jeg kan se, så tror jeg ikke vannpumpa er på reg. reima, men jeg er ikke helt sikker.

Selv regner jeg med at det koster nærmere 10 000,-, skal høre med nærmeste verksted etter helgen.

Endret av Lefse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dersom du har 1,6 literen 4AFE tar det ifølge autodata ca.2 timer å bytte, regn med ca 1000kr timen på verksted.

Reg.remsats koster 1407,50kr hos mekonomen.

Det er sjelden at man slavisk kan følge arbeidstidene som autodata, tolerancedata osv har. Ofte trenger man mer tid.

Prisene på deler fra mekonomen utsalg, og ett mekonomen verksted kan også variere.

Tillegg som f.eks. vannpumpe (viss den står på registeret) kan forekomme.

Ring ett verksted og be om pristilbud, da får du vite en mer nøyaktig pris.

Hadde også vært hyggelig om det ble gitt mer informasjon om bilen :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, byttet akuratt reg reim selv på carina e 96 mod. Har akuratt samme motor som deg (4a-fe) så er sikkert samme pris som deg.

Kostet mellom 5500 - 6000 kr for reg reim, spennrullsett (noe du absolutt bør bytte samtidig som reima), vannpumpe og jobben. Gjort på merkeverksted. Går fint an og prute litt på merkeverksted også.

De anbefallte meg og bytte vannpumpa samtidig, så du får vurdere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...