Gå til innhold

Ny Gamer | Bygge selv

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg la ut en tidliger i dag , men fikk ikke noe respons. Så da får jeg forandre tingene litt.

Jeg har tenkt å bygge men en liten gamer pc som greier å dra de fleste spillene på i allefall medium ;D Men samtidlig som jeg spiler så vill jeg gjerne kunne høre på musikk, nett o.s.v. Så da må jeg vell ha Quad Core ? Jeg SKAL ha Intel ;D

Men det jeg trenger hjelp til er å finne det som passer best til de forskjellige delene.

Jeg ''kan'' kjøpe alt nytt, men hvis noen som vet om noen fint brukte deler så hadde det vært greit. For jeg har ikke allverden med penger.

Budsjettet ligger på 6000 bare for pc'en ;D

Har noen kunnet satt opp et fint oppsett for meg.

- Jeg kan gjerne betale litt mere for et HK en ram f.eks. Fordi jeg vill ha et HK som er oppgraderings ''bart'' i fremtiden.

- Kunne tenkt meg HD-Skjermkort m/ HDMI-utgang seff ;F

Hadde vært greit med raske svar.;p Fordi jeg går 10.klasse nå og skal lage denne pc'en til Hovedprosjekt på skolen. Men vill få det beste ut av det etter Hovedprosjektet da.

Mvh Håkon ;D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nett o.s.v. Så da må jeg vell ha Quad Core?

Nehs... :tease: en duo holder, men det kommer jo litt an på hvor stor den skal være også

Kunne tenkt meg HD-Skjermkort m/ HDMI-utgang seff ;F

Slike kort finnes ikke. De kortene du finner på markedet i dag har to DVI utganger + en S-VIDEO utgang. Skal du ha en HDMI kabel fra PC'en må du kjøpe et adapter. Om PC'en bare skal brukes til spill, nettet, skole osv trenger du ikke HD skjerm eller HDMI kabel. En vanlig DVI skjerm holder i massevis til du begynner å se/redigere High Definition film :new_woot:

Angående hovedkortet kan jeg vel anbefale noe slikt. et kort med P5Q (eller E) er jo i utgangspunktet bare et rebranda kort med X48 chipset (om du vet hva dette er). Kortet skulle vel holde noen år, i alle fall til i7 prosessorene tar over.

For prosessoren er vel dette noe for en med ditt behov. 6MB i L2 cache er vel bra for en multitasking PC + 3 Ghz i klokkehastighet.

Skjerkortet bør du nesten finne selv, avhengig av hvor stort du skal ha det. For spill som kan kjøre på middels hadde jeg gått for et 4850 med 1GB GDDR3 eller kanskje et 4870 om pengene strakk til.

For et slikt oppsett bør du ha rundt 550W PSU.

Håper du finner ut av det. Egentlig er det bare til å søke litt rundt her på forumet. Hver 7 tråd er jo sprsml angående dette.

Lenke til kommentar

Takk for et seriøst og godt svar.

Det med HDMI-Utgang.

Har ikke 4870 1 HDMI utgang da ?

Men, i forhold til klokking av prossesor da ? Er den klokkbar ?

Og noen kabinetter med god kjøling og andre gode funksjoner til en bra pris da ?

Lenke til kommentar

Desverre. Det er her mange folk tar feil. Selv personer godt oppe i 50 årene og som har bygget PC siden muligheten åpenbarte seg tar feil av dette. Men det skjønner jeg jo godt også: stortsett alle skjermkort blir jo beskrevet med HDMI.

Men du sier at du vil at et 4870 kort eller misforstod jeg deg? Skjønner deg godt, men jeg mener at et 4870 kanskje blir *litt* stort når målet ditt bare er å kjøre spill på middels (som jo også er en grei grafikk deg) og til dette trenger du strengt talt ikke et 70-kort.

Prosessoren er fult overklokkbar ja! :thumbs: Som de aller fleste gjør du dette i BIOS og bestemmer selv hva ønsket kjernehastighet, minnehastighet osv skal være. Nå er jo den prosessoren såpass stor/kraftig at jeg ikke ser noe poeng i å overklokke den (se nederst av innlegget).

Av kabinetter kan jeg vel anbefale denne som har en gigantisk vifte i sidepanelet og gir deg garantert kjøling! Til tross for at den bråker nok så mye tror jeg det er et fint kabinett. De hadde et på komplett, men jeg fant det ikke nå...

SVAR ANGÅENDE CPU: Jeg kjører Farcry 2 silkeglatt med min AMD Turion 2GHz, L2 Cache 2Mb :wow: Og her komemr du og sier at du vil overklokken en prosessor på 3 Ghz og med 6Mb chache!!! HEHE :p

Lenke til kommentar
https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=78483

Dette oppsettet skal være veldig bra. Her får du kvalitet. Det er noe der som kan forandres slik at det blir billigere som f.eks kabbis. Kanskje kan du velge et antec 300 men jeg mener kabbisn er verdt penga :)

Du burde jo kjøpt med en god cpu-kjøler i tilfelle du skal klokke også.

-Thomas

Takk Thomas ;d Bra forslag, men glemte operativsystem da D; Det blir 1000 kroner til da men ;(

Lenke til kommentar

Så ikke Corsairs innlegg før etter at jeg hadde postet selv:

-Ja det så jo ut som et bra oppsett der, men alvorlig talt så dyrt kabinettet var! Ta et billigere kabinett og få dobbelt så mye Videominne for pengene du sparer, et som dette. Dessuten var minnebrikkene vel svake. Jeg hadde trappet opp til minimum 1066 Mhz.

Takk Thomas ;d Bra forslag, men glemte operativsystem da D; Det blir 1000 kroner til da men ;(

Syns du sa at budsjettet var 6000 bare for PC'en :p

Men har du ingen gamle backupdisker av Vista eller XP liggende? Da kan du jo bruke disse

Lenke til kommentar
Desverre. Det er her mange folk tar feil. Selv personer godt oppe i 50 årene og som har bygget PC siden muligheten åpenbarte seg tar feil av dette. Men det skjønner jeg jo godt også: stortsett alle skjermkort blir jo beskrevet med HDMI.

Men du sier at du vil at et 4870 kort eller misforstod jeg deg? Skjønner deg godt, men jeg mener at et 4870 kanskje blir *litt* stort når målet ditt bare er å kjøre spill på middels (som jo også er en grei grafikk deg) og til dette trenger du strengt talt ikke et 70-kort.

Prosessoren er fult overklokkbar ja! :thumbs: Som de aller fleste gjør du dette i BIOS og bestemmer selv hva ønsket kjernehastighet, minnehastighet osv skal være. Nå er jo den prosessoren såpass stor/kraftig at jeg ikke ser noe poeng i å overklokke den (se nederst av innlegget).

Av kabinetter kan jeg vel anbefale denne som har en gigantisk vifte i sidepanelet og gir deg garantert kjøling! Til tross for at den bråker nok så mye tror jeg det er et fint kabinett. De hadde et på komplett, men jeg fant det ikke nå...

SVAR ANGÅENDE CPU: Jeg kjører Farcry 2 silkeglatt med min AMD Turion 2GHz, L2 Cache 2Mb :wow: Og her komemr du og sier at du vil overklokken en prosessor på 3 Ghz og med 6Mb chache!!! HEHE :p

JEg beklager slike uttalelser, jeg har ikke peiling. Men til senere tid så hadde det vært greit med en klokkbar prossesor , men det ser den jo ut til ;D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...