Gå til innhold

14 år og vil tjene med programmering


Anbefalte innlegg

Er 14 år som ikke er helt interissert i skolen og ønsker derfor å lære mer om pc og tjene litt(mye) på det da.. Da har jeg tenkt å lage en side, som jeg i tro vil lykkes. Problemet er at jg ikke vet Noe om programmering, og skal dermed bruke mer tid på dette.. Vil lage sider, og programmer.. Hacks til spill, lage en side som finn.no for en eksemplel.. Spørsmålet er da, hvilke programm trenger jeg? noe som vet noe om guide, eller en side jeg kan melde meg på for å få en del opplæring? Husk at jeg er amatør da.. Vil videre da lage et spill for en side, om jeg blir flink nokk..

 

Takker for all hjelp!

Endret av Deathshoot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er heller ikke sånn at jeg driter helt i skolen, satser litt på det og, men det med programerring er da litt ''hobby''

 

Tviler på at du er så smart som du sier hvis du ikke gidder å prøve hvis du vet at du kan!

Går liksom bare i niende, er ikke så viktig med skole nå heller. Og jeg får litt over 4 i snitt, sier ikke at jeg er et geni eller

Lenke til kommentar

og btw så nevnte du amazon, han/hun som lagde den siden, har sikkert tjent mye.

 

Hvis du skal jobbe med skole og programmering samtidig blir det ikke mye tid til sosiallivet ditt. Og hvem vil ende opp som en nerd uten venner? Sats på skole og ha det kjekt utenom. Ta heller andre tidskrevende hobbyer som der kommer.

Jeg skal ikke bare sitte foran pc heller, jeg har det chillern på skolen...

 

når har vi egentlig startet en debatt her, la oss snakke mer om temaet..

Lenke til kommentar
Er 14 år som ikke er helt interissert i skolen og derfor ønsker å lære mer om pc og tjene litt(mye) på det da.. Da har jeg tenkt å lage en side, som jeg i tro vil lykkes. Problemet er at jg ikke vet Noe om programmering, og skal dermed bruke mer tid på dette.. Vil lage sider, og programmer.. Hacks til spill, lage en side som finn.no for en eksemplel.. Spørsmålet er da, hvilke programm trenger jeg? noe som vet noe om guide, eller en side jeg kan melde meg på for å få en del opplæring? Husk at jeg er amatør da.. Vil videre da lage et spill for en side, om jeg blir flink nokk..

 

Takker for all hjelp!

 

Sorry gutt. Du er ikke kommet helt dit du burde være for å kunne lage deg en side som kommer til å ta verden med storm - spesielt når du står helt uten kunnskaper innen målet ditt. Jeg er redd du bygger deg et sandslott, hvis du tror det er mulig å bli millionær på noe som bare skal være mulig å hakke opp ved hjelp av en tutorial eller to gode råd og fire tips.

 

Her er det skole skole skole som gjelder. Einstein sa en gang i sin tid; Genialitet er 1% intelligens, og 99% hard arbeide. Det kan du glatt omskrive til at å lykkes er 1% flaks, og 99% skole og utdannelse.

 

Lykke til. Men riv sandslottet. Og bygg heller med bedre solide kunnskaper.

 

-P.

Lenke til kommentar

Tror nok du har litt for høye ambisjoner.. Å tjene mye på programmering krever at du har flere års erfaring, gode og mange kontakter og at du er god i programmering.

Å være god i programmering er vanskelig nok i seg selv, og tar noen år før du virkelig er god. Om du har tenkt å lage en side ala finn.no må du først kunne webdesign (photoshop), som fort kan ta et år før du er god, så er det koding (dreamweaver for eksempel) som tar enda lenger tid. Så kommer kontaktnettverk og erfaringa ved siden av, som er vanskelig og få.

Å ha programmering som yrke er vanskelig, og usikkert, hvertfall i din alder. Få vil ta deg seriøst, og du jobber også kun på provisjon.

Er ikke bare å lese et par tutorialer som sagt over, for så å tjene en million i uka. Selv har jeg drevet med dette i fire år, uten å ha noen intensjoner om å ha dette som yrke. Tjent noen tusen, men dette hadde jeg tenkt på en halv måned i vanlig arbeid..

 

Jeg sier ikke at du ikke burde forsøke, men du burde prioritere skolen, og studere noe som har noe med dette å gjøre. På fritiden kan du derimot drive med programmering, men som sagt, det tar tid å lære. Ungdomskolen er en utrolig kjedelig tid, men du må gjennom, og da er det like greit å gjøre det best mulig. Videregående er mye bedre enn ungdomskolen, så du trenger ikke være redd for at det skal bli verre hvertfall..

Endret av Campless
Lenke til kommentar
Tror nok du har litt for høye ambisjoner.. Å tjene mye på programmering krever at du har flere års erfaring, gode og mange kontakter og at du er god i programmering.

Å være god i programmering er vanskelig nok i seg selv, og tar noen år før du virkelig er god. Om du har tenkt å lage en side ala finn.no må du først kunne webdesign (photoshop), som fort kan ta et år før du er god, så er det koding (dreamweaver for eksempel) som tar enda lenger tid. Så kommer kontaktnettverk og erfaringa ved siden av, som er vanskelig og få.

Å ha programmering som yrke er vanskelig, og usikkert, hvertfall i din alder. Få vil ta deg seriøst, og du jobber også kun på provisjon.

Er ikke bare å lese et par tutorialer som sagt over, for så å tjene en million i uka. Selv har jeg drevet med dette i fire år, uten å ha noen intensjoner om å ha dette som yrke. Tjent noen tusen, men dette hadde jeg tenkt på en halv måned i vanlig arbeid..

 

Jeg sier ikke at du ikke burde forsøke, men du burde prioritere skolen, og studere noe som har noe med dette å gjøre. På fritiden kan du derimot drive med programmering, men som sagt, det tar tid å lære. Ungdomskolen er en utrolig kjedelig tid, men du må gjennom, og da er det like greit å gjøre det best mulig. Videregående er mye bedre enn ungdomskolen, så du trenger ikke være redd for at det skal bli verre hvertfall..

 

Takk for svar, kunne jeg ha sendt deg pm, om jeg trengte litt hjelp angående dette

Lenke til kommentar
Tror nok du har litt for høye ambisjoner.. Å tjene mye på programmering krever at du har flere års erfaring, gode og mange kontakter og at du er god i programmering.

Å være god i programmering er vanskelig nok i seg selv, og tar noen år før du virkelig er god. Om du har tenkt å lage en side ala finn.no må du først kunne webdesign (photoshop), som fort kan ta et år før du er god, så er det koding (dreamweaver for eksempel) som tar enda lenger tid. Så kommer kontaktnettverk og erfaringa ved siden av, som er vanskelig og få.

Å ha programmering som yrke er vanskelig, og usikkert, hvertfall i din alder. Få vil ta deg seriøst, og du jobber også kun på provisjon.

Er ikke bare å lese et par tutorialer som sagt over, for så å tjene en million i uka. Selv har jeg drevet med dette i fire år, uten å ha noen intensjoner om å ha dette som yrke. Tjent noen tusen, men dette hadde jeg tenkt på en halv måned i vanlig arbeid..

 

Jeg sier ikke at du ikke burde forsøke, men du burde prioritere skolen, og studere noe som har noe med dette å gjøre. På fritiden kan du derimot drive med programmering, men som sagt, det tar tid å lære. Ungdomskolen er en utrolig kjedelig tid, men du må gjennom, og da er det like greit å gjøre det best mulig. Videregående er mye bedre enn ungdomskolen, så du trenger ikke være redd for at det skal bli verre hvertfall..

 

Takk for svar, kunne jeg ha sendt deg pm, om jeg trengte litt hjelp angående dette

 

Såklart..

Om det er webprogrammering du er interessert i å lære, burde du først starte med webdesign, som er grunngreia til en webside. En webside består av to ting: webdesign og funksjoner (koder).

Webdesign gjøres som oftest i Photoshop, mens webkodinga gjøres i Dreamweaver (begge adobe) eller etterhvert notisblokk for de som virkelig ønsker en utfordring, om de er gode nok.

 

Søk på google etter webdesign tutorials eller noe sånt når du har skaffet deg photoshop og dreamweaver. Bøker er egentlig ikke nødvendig synes jeg, siden alle har sin egen stil, og man lærer etterhvert som man gjør det.

 

Men husk: ikke ha for høye ambisjoner, webprogrammering tar tid. Lang tid. Og du får ikke noen resultater før du er god. Men det er gøy i hvertfall!

Lenke til kommentar
Hva får man egentlig etter hard arbeid? jobbe som en nerd for å bli en lege, og tjene maks 1 mill i året,

 

1 mill i året er ikke akkuratt lite.

 

Jeg sier som alle andre i tråden her; fortsettt på skolen, ikke dropp den for å prøve å lage en nettside som finn.no ol.

Lenke til kommentar

Behøver jo ikke å ta motivasjonen helt bort fra trådstarteren da.

 

Deathshoot, om du har lyst å lage nettsider med masse funksjonalitet, sats på Drupal og åpen kildekode. Drupal miljøet har veldig lav terskel for bidragsytere og krever ikke at du kan programmere nettsteder fra bunn av for å få til noe. Jeg vet om personer som har lært seg programmering kun ved å hacke på Drupal eller ved å dokumentere bugs i andres Drupal moduler. Alt er mulig selv om det selvfølgelig er best å bruke tid på skole og lære seg gode programmeringsteknikker på høgskole og universitet.

 

Om Drupal høres spennende ut, så er det bare å laste ned programvaren på Drupal på drupal.org.

 

Boken Pro Drupal Development (second edition) anbefaler jeg på det varmeste. Du vil nok i tillegg behøve en introduksjonbok til PHP for å komme i gang, siden Pro Drupal Development går direkte på programmering med Drupal.

 

Happy hacking! :thumbup:

Endret av tickinghd
Lenke til kommentar

Du er 14 og vet lite om det som møter deg. (Ja, jeg og hadde problemer med å innse det da jeg var 14 år) Klarer du 1 million i året er du langt over gjennomsnittet for å si det slik.

 

Jeg vet om få uten utdanning som klarer 1 million i året.

 

Mitt råd er å holde seg i skole, ta alt av fysikk, matte og kjemi og fortsett på høgskole/universitet. Det er den eneste måte du får deg penger på. Ikke tro at du klarer noe finn.no uten utdanning og seriøse midler utenom.

 

Det er aldri/sjelden noen lett måte å gjøre seg rik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...