Gå til innhold

Hvordan reinstallerer jeg en pc uten reinstallasjonsdisk?

Ferdizz

Anbefalte innlegg

Hei, for noen måneder siden kjøpte jeg en bærbar hp pc, etter en stund nå så har den vært litt treig og den inneholder en del boss og slikt, så nå har jeg lyst til å reisntallere/installere vista på nytt/formatere pc-en. Men jeg fikk ikke med noen disk som jeg kunne bruke til å installere pc-en på nytt med. Hva skal jeg gjøre? Pc-en jeg har er en "HP Pavilion dv9700 Notebook PC". Håper noen har noen gode råd :D

Endret av ---Help---
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten å oppfordre til piratkopiering av programvare, burde du [ROT 13]EVIR ARQ RG QVFXOVYQR, QH RVRE WB GEBFF NYG YVFRAFAØXXRYRA[/ROT 13].

Endring:

Å rive ned en Debian-basert Linux-distribusjon er heller ikke noe dårlig valg. Ubuntu er nybegynnervennlig og kan uten problemer installeres fra en minnepinne.

Endret av phfjeld
Lenke til kommentar
F11 under oppstart!

Har du sett i bruksanvisningen??

EDIT: F11 aktiverer recoverypartisjonen og setter maskin tilbake til fabrikkinnstillinger.

Men sletter det alt jeg har av spill,programmer,musikk osv...? Fordi jeg vil helst bli kvitt det også. Og trenger jeg noe aktiverings-nøkkel/kode for å sette maskinen tilbake til fabrikkinstillinger, fordi jeg tror ikke jeg fikk det med eller så har jeg klart å miste det.

Lenke til kommentar

Ved en slik reinstall blir kun den partisjonen med Vista berørt, men du må nok reinstallere spill og diverse også i mange tilfeller selv om det evt ligger på en annen partisjon

Nøkkel trenger du ikke da den ligger i recoverypartisjonen. Du trenger antagelivis ikke skrive den inn i det hele tatt.

Står forøvreig på et lite klistremerke under maskinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...