Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kostnad ved nytt eksosanlegg samt bremseklosser?

KarmaZ

Anbefalte innlegg

Jeg har en Toyota Carina 1984 mod. stående, den går helt fint. Men problemet med den er at bremseklossene er nedslitt, så ingen bremsekraft i bilen. Også er eksosanlegget ødelagt. Bråker noe forjævlig.

Det jeg da lurer på er om det er stor kostnad ved å fikse dette? Tenkte kanskje bare i å få sveiset på igjen eksosrørene. Også satse på at det vil fungere framover. Men bremseskivene jeg tenkte på. Siden det ikke er bremser på den..

Bilen skal kun benyttes ved herjing. Så egentlig ikke så farlig med tanke på at den ikke skal være på veien.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenkte egentlig på klossene. Hehe... Men det som er problemet og, er det at kalipp'n(eller hva det heter), den er ødelagt inni selve bremsegreiene. Antar at det er det, med tanke på at den skal altså sitte inni der, og der hvor bremsevæska kommer inn?

Den har blitt slitt sånn at den lekker bremsevæske. Antar jeg har forklart det litt dårlig, grunnet jeg føler meg litt usikker selv. XD Kan få lagt til bilder imorgen om nødvendig.

Lenke til kommentar

Ja. Hvis jeg kan prøve å forklare dette mer nøyaktig;

Det som jeg tror gjør at den lekker er fordi at hvis du ser på bildet under, så er altså metallet blitt slipt bort, etter lang tid slitasje. Det som er slitt bort er inni selve kalippen. Altså der hvor åpningen er, altså der hvor den bolten står ut. Selve "veggene" i hullet har blitt revet bort.

Volkwagen_Golf_1.8T_Mk3_38382.png

Hvis du skjønner. ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...