Gå til innhold

C#, Python eller Java? skal lære meg å programmere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg drev med web-programmering før, og jeg kom ikke over hvor utrolig repeterende det er:

- Logg inn

- Vis lister

- Ta imot info

- Registrer det i databasen

- Nye lister

- Logg ut

Osv.. Det siste verden behøver er flere usikre PHP programmer. Godt det finnes solide rammeverk og gjenbrukbare løsninger (GPL) som løser de kjedelige oppgavene for deg. :new_woot:

..eh.. TS er forduftet. Montro om vi er litt OT?

Lenke til kommentar

Forstår ikke hvorfor webutvikling skal være kjedelig eller begrensende. Merkverdig nok er det ikke mange her som virker å ha hørt om Java containere som kjører Java applikasjoner i web osv.

Web er en frontend.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Vel, den eneste siden jeg daglig bruker som har java i seg, er Fronter, og denne er møkktreg til å laste på alle maskiner jeg har vært borti.

Men jeg er ikke noen ekspert på dette overhode.

edit:

Når vi snakker om Java, hadde det ikek vært en god idé om browsere gjorde alvor av "Java" delen til javascript og kompilert javascript til bytecode?

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar
Vel, den eneste siden jeg daglig bruker som har java i seg, er Fronter, og denne er møkktreg til å laste på alle maskiner jeg har vært borti.

Jeg tror ikke du skal gi Java skylden for det :)

Når vi snakker om Java, hadde det ikek vært en god idé om browsere gjorde alvor av "Java" delen til javascript og kompilert javascript til bytecode?

Java og Javascript har null og niks til felles bortsett fra navnet. Javascript heter i dag ECMAScript.

De fleste moderne browsere har Javascript-VMer (eller ECMAScript om du vil...) og ikke gammeldagse interpretere. Men det kompileres altså ikke til JVM-bytecode nødvendigvis.

Lenke til kommentar

Java og Javascript har null og niks til felles bortsett fra navnet. Javascript heter i dag ECMAScript.

De fleste moderne browsere har Javascript-VMer (eller ECMAScript om du vil...) og ikke gammeldagse interpretere. Men det kompileres altså ikke til JVM-bytecode nødvendigvis.

Jeg vet dette, men hadde det ikke vært en fordel om dette faktisk ble gjort? Jeg så et prosjekt av en kar som lagde en Javascript->bytecode compiler.

Kan ha vært denne

Lenke til kommentar
JVM bytecode er veldig eigna til dynamiske språk, bare sjå på Groovy, Scala og Clojure. Men det er sant som du seier at IL/CLR er enda meir eigna til det! Synd at Microsoft sliter å dra med seg åpen kjeldekode miljøet.

Gode poenger. På tide å sette seg inn i noe av dette for min del. Groovy et fint sted å starte kanskje?

Lenke til kommentar

Groovy er bra til webutvikling, liker det spesielt godt saman med Grails. Men Groovy er ikkje så veldig raskt, ca på PHP nivå. Men Groovy kan blandas saman med Java på måter ingen andre språk kan.

Scala derimot er superraskt, nesten like raskt som Java.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...