Bjarnemann Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Hei. Har Sosiologi og sosialantropologi på skolen, og har i den forbindlese fått en oppgave som går ut på å velge meg en kultur som jeg ikke er endel av. Jeg skal så forske litt på den, og gjøre undersøkelser. Folk skal også intervjues, så det er viktig at jeg velger en kultur som har representanter i Oslo. Kunne gjerne tenkt meg en litt eksotisk kultur, som feks Eskimoer, Aztekere, Pygmeer eller Mayere. Har prøvd å søke litt, men finner ingen representanter for disse kulturene i Oslo. Samer er valgt av noen andre, så de kan jeg ikke velge. Om noen har et forslag til en kultur jeg kan velge, som jeg finner representanter for i Oslo hadde det vært supert Lenke til kommentar
Henrikse Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Tja, de har jo en annen kultur i stort sett de fleste andre land, så du kan ha om somalisk, amerikansk, pakistansk, kinesisk eller mange andre kulturer. Bare å velge et land du synes er interessant og skrive om kulturen der Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 17. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2009 Ja, som en siste utvei så blir det vel noe som det. Men som jeg skrev i åpningsinnlegget kunne jeg tenkt meg noe litt eksotisk og spennende. En stammekultur er derfor å foretrekke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå